2015-01-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G0ldfinger
Hur får du fram 15 600 kr? Tittar på sidan men hajjar inte.
Väljer man courtageklass för all handel (samtliga ISK:er), för varje ISK-konto, eller för varje order?

Courtage för Mini är 0,25 % eller 1 krona (det högsta av dem)
Courtageklass för Small är 0,15 % eller 39 kronor (det högsta av dem)

15 600 kr * 0,0025 (mini) =39 kr. Alltså tjänar du på courtageklass Small om ditt belopp överstiger 15 600 kr. För alla belopp under 15 600 kr betalar du per automatik 39 kr i courtageavgift om du har courtageklass Small. Med Mini är det (beloppet) * 0,0025, eller 1 krona om beloppet understiger 400 kr.

Du väljer courtageklass för ditt konto.
2015-01-18, 14:36
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ioncir
Hej!

Jag studerar ett program på universitetet och är inne på min andra termin som jag även har sökt studiemedel för. Eftersom höstterminen är kortare än vårterminen, läser vi fortfarande klart de sista 3,5 poängen in på vårterminen, och vi har därför inte kunnat få några betyg inom ämnet.

Därför anser sig CSN ha rätt att neka mig studiemedel, eftersom "mina studieresultat inte räcker till". Vissa elever i klassen har säkrat sitt CSN-bidrag genom att de sökte för hela året, medan resten av oss har ett par tuffa veckor framför oss. Är detta verkligen korrekt, och okej?
Vårterminen börjar inte förrän imorgon, så du har redan fått pengarna för de här första veckorna i januari. Däremot kommer det väl att dröja en vecka eller två innan tentan är rättad och inrapporterad, så därför är det en bra idé att söka för hela året om slutkursen utgör mer än 25% av poängen du sökt för eller om du sumpat någon tenta tidigare under terminen.
2015-01-18, 15:02
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G0ldfinger
Tack för mycket givande svar!

Har tre följdfrågor: