2015-01-17, 18:45
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Arrogans är alltså fria gudsälskares "övertygelse" i sina man-ska-inte-kritisera militant religiös fanatik, bravo göran.

men så lever du nog med krigstrauman, som alla apologeter med stark jaghartronimitthjärta, innerst inne, bara jag tolkomtolkatolkar-på-mina-villkor.

rip
Citera
2015-01-17, 19:53
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Arrogans är alltså fria gudsälskares "övertygelse" i sina man-ska-inte-kritisera militant religiös fanatik, bravo göran.

men så lever du nog med krigstrauman, som alla apologeter med stark jaghartronimitthjärta, innerst inne, bara jag tolkomtolkatolkar-på-mina-villkor.

rip
Fördomar= inrotad vanföreställning.
Senast redigerad av goran744 2015-01-17 kl. 19:57.
Citera
2015-01-17, 19:59
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Finns inte många utan fördomar, dem lever i sekter och försöker bli av med fördomarna, men i slutändan visar det sig att det finns fördomar som är baserade på etablerade erfarenheter. T.ex ser man vissa kombinationer, då berörs lilla minnesbanken : men då gäller att ha lite basic kunskap och inte rida på sin arrogans... som om det vore häftigt att systematiskt leka from eller känna sig "färdig"

var livet en väg eller en cirkus ?

ja, frågar man euforiska gudsdyrkare, ska livet ju helst efterliknas bibel eller koran, oh so nice - dit vill ju alla.
Citera
2015-01-17, 20:08
Bannlyst
Citat:
ja, frågar man euforiska gudsdyrkare, ska livet ju helst efterliknas bibel eller koran, oh so nice - dit vill ju alla.
nu verkar du blanda ihop det värdsliga med det himmelska. Jesus sa att ingen som inte fötts på nytt kan se Guds rike.

Han sade också att bara de som gör faderns vilja kommer till himmelen. Han lärde ut om antivåldsprincipen, vänd andra kinden till. Koranen och "allah" lär ut om att "försvara" sig och islam med våld. Muslimer är nog vääldigt sällan pånyttfödda och koranen är ju knappast vägen dit om Gud egentligen vill att vi ska bemöta våld med kärlek, eller hur?
Citera
2015-01-17, 20:23
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjiippen
nu verkar du blanda ihop det värdsliga med det himmelska. Jesus sa att ingen som inte fötts på nytt kan se Guds rike.

Han sade också att bara de som gör faderns vilja kommer till himmelen. Han lärde ut om antivåldsprincipen, vänd andra kinden till. Koranen och "allah" lär ut om att "försvara" sig och islam med våld. Muslimer är nog vääldigt sällan pånyttfödda och koranen är ju knappast vägen dit om Gud egentligen vill att vi ska bemöta våld med kärlek, eller hur?
iofs var pacifism villkor att försöka uppodla fred, men att stå tigande där det är oroligt är inte vad jesus sa heller, (hans tolkare vill säga) , dem vilka ser sig som "fredligast". man behöver inte till varje parameter-millimeter jesus och jesus var inte ende profeten... för att inse var gränser går.

men förhåller du dig till mono-tro... ett dyrkanspbjekt att fokusera på, då förstår jag, tror jag.

för t.ex värdigt liv... men då känns det i kistan : det kostar då mer än vad bibeln ordar om. det vet du också, är man 18 fyllda, brukar en normal hjärna inse så enkel matte.
Citera
2015-01-17, 20:27
Bannlyst
Citat:
jesus var inte ende profeten... för att inse var gränser går.
precis, han är den som profeterna profeterat OM. Sanningen från himlen sänd. Kan du fatta att han är min Gud? Den högste av allt steg ner för att göra sina barn fria.
Citera
2015-01-17, 20:29
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
precis, han är den som profeterna profeterat OM. Sanningen från himlen sänd. Kan du fatta att han är min Gud? Den högste av allt steg ner för att göra sina barn fria.
ja jag kan fatta det, treenighet är enkel tro.
Citera
2015-01-17, 20:38
Bannlyst
Citat:
ja jag kan fatta det, treenighet är enkel tro.
Ja, min Gud hjälper mig med tro också. Men glöm att det vart enkelt alla gånger. Jag har t.om trott att det fanns mer sanning i buddhism och resultatet blev en vanföreställning i att jag trodde mig haft en egen planet i min mage. Och som jag förstår det nu, så är "buddha" en människa som Satan lagt sina ord i munnen på. Om han ens existerat, vilket jag tvivlar grovt på, men historian finns ju.
Citera
2015-01-17, 21:15
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ja, min Gud hjälper mig med tro också. Men glöm att det vart enkelt alla gånger. Jag har t.om trott att det fanns mer sanning i buddhism och resultatet blev en vanföreställning i att jag trodde mig haft en egen planet i min mage. Och som jag förstår det nu, så är "buddha" en människa som Satan lagt sina ord i munnen på. Om han ens existerat, vilket jag tvivlar grovt på, men historian finns ju.
då du har fått FEL buddhism-tolkare!! eller de mer lättjefulla, som förlorat medkänsla däremot ordar det manngrant efter belöningssystemens så-här-skall-buddhism-vara, glöm - glöm dem.

stackars, det låter otäckt att ha trott sig ha planet i magen, stackars.

då är det ju behagligt med den söte jesus, alla gånger! grattis.
Citera
2015-01-17, 21:32
Bannlyst
Citat:
då du har fått FEL buddhism-tolkare!! eller de mer lättjefulla, som förlorat medkänsla däremot ordar det manngrant efter belöningssystemens så-här-skall-buddhism-vara, glöm - glöm dem.

stackars, det låter otäckt att ha trott sig ha planet i magen, stackars.

då är det ju behagligt med den söte jesus, alla gånger! grattis.
Det var rätt roligt faktiskt men risken finns att det var allvarligare än det låter för Satan satte mig på Jesus (Guds) plats. Precis som han uppenbarligen gör i andra religioner och läror.

Har du läst vad den "gudomliga rösten" säger i Martinus " tredje testamtete" så har du sannolikt samma ande som jag själv och även Muhammad har haft att göra med. Satan, den här världens furste, enligt bibeln.

Nä, jag litar på mannen som steg ner från himmelen och risken är STOR att han bär mig även efter det här livet är slut.

Självmordsuppdraget var Hans och inte mitt.
Citera
2015-01-18, 06:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Bogomil lider av klippa och klistra sjukan. Ändra på personers texter som han vill att det skall vara och styra samtalen dit han vill, vilket han insett att inte går med mig.
Mentalt störd som jag är OCH troende dessutom. Svårknäckt nöt den där goran och mycket mentalt "friskt" störd i vår sjuka värld
Allt detta påhittat ifrån din verklighetsfrånvarande hjärna. Du måste ha en lövätarhjärna. Sorgligt. Amen!
Citera
2015-01-18, 12:49
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Allt detta påhittat ifrån din verklighetsfrånvarande hjärna. Du måste ha en lövätarhjärna. Sorgligt. Amen!
Ja jag gillar dig också
Vad är en lövätarhjärna? Aldrig hört talas om detta. Kanske beror på min mentala störning, vem vet.
Roligt. Amen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in