2015-01-16, 22:27
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Försöker du spela dum?
Vad menar du? Att Brynäs ofta filmar till sig utvisningar är ju en åsikt jag har och då specifikt i senaste matchen mot Luleå. Inte helt lätt att släppa när sådana som du käftar emot.
Nåja. Dags att gå vidare, domarna blir inte bättre tyvärr (så jävla uselt när dom köper Svenssons "utsträckta döden " pose). Men jag hatar er ändå.
Citera
2015-01-16, 22:30
Medlem
Respektlös tackling av Pär. Ser många som snackar om "olyckligt" men grabben var helt klart övertänd ikväll, såg man i första bytet. Gissar på 3 matchers avstängning.
Skönt att röntgen var okej så att Bäckman kunde åka ned ikväll.

Svensson är numera officellt tvåa, släpper in 2 tavlor ikväll precis som mot Modo.
Fredrik Lindgren utsedd till bäste spelare i svartgult -HAHA, han var sämst på isen. Att förlänga 2 år med honom var helt klart ett misstag.
Citera
2015-01-16, 22:32
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Vad menar du? Att Brynäs ofta filmar till sig utvisningar är ju en åsikt jag har och då specifikt i senaste matchen mot Luleå. Inte helt lätt att släppa när sådana som du käftar emot.
Nåja. Dags att gå vidare, domarna blir inte bättre tyvärr (så jävla uselt när dom köper Svenssons "utsträckta döden " pose). Men jag hatar er ändå.
Du får väl tycka det då. Det hade blivit utvisning även om han ramlat eller inte, i hockey får man inte krama fast spelare med klubban.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/frolunda/article20173618.ab

Aj för i helvete. Benet viks ju nästan upp till huvudet.

Eller han slår ju fan huvudet i foten.
Citera
2015-01-16, 22:38
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Du får väl tycka det då. Det hade blivit utvisning även om han ramlat eller inte, i hockey får man inte krama fast spelare med klubban.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/frolunda/article20173618.ab

Scott greppar om klubban och lägger sig. Så får man inte göra.
Citera
2015-01-16, 22:55
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Scott greppar om klubban och lägger sig. Så får man inte göra.
Har du en video eller .gif av situationen?
Citera
2015-01-16, 23:07
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Har du en video eller .gif av situationen?
Nej jag har lagt det där bakom mig. Tycker att du ska göra detsamma.
Citera
2015-01-16, 23:14
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:

Okej att han är medvetslös, men visste inte att kroppen var så lealös så benet kan vändas åt helt fel håll utan några skador... Ser ju sjukt ut.

Edit: Är kanske inte "åt helt fel håll" men ser fortfarande jävligt skevt ut.
Senast redigerad av TheSnakeEye 2015-01-16 kl. 23:18.
Citera
2015-01-16, 23:19
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Nej jag har lagt det där bakom mig. Tycker att du ska göra detsamma.
Jaså det har du...

Nåja, vi säger så.
Citera
2015-01-16, 23:40
Medlem
Lite tvärtom att Klas Östman säger att "han fullföljer situationen och Christian är lite låg", medan Bert säger "det är alltid tacklaren som bär ansvaret, det är viktigt att tacklingar mot huvudet blir färre".
Citera
2015-01-16, 23:48
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Lite tvärtom att Klas Östman säger att "han fullföljer situationen och Christian är lite låg", medan Bert säger "det är alltid tacklaren som bär ansvaret, det är viktigt att tacklingar mot huvudet blir färre".

Lite PK på PK. Ingen vill säga något fel.
Citera
2015-01-16, 23:49
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Förståndigt sagt, respekt till Bert-stjärt om det är dagens tackling han pratar om. Det är som sagt viktigt att det inte blir många fler hjärnskakningar och liknande skit i hockeyn. Vilka föräldrar vill låta sina kids spela om dom löper risk för att bli förlamade eller liknande? Nä, ishockeyn har ett problem som det måste tas itu med.
Senast redigerad av J.R. 2015-01-16 kl. 23:51.
Citera
2015-01-16, 23:55
Medlem
tcfmogs avatar
Bert har alltid varit mån om spelarnas säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in