2015-01-16, 21:17
Medlem
Vilket jävla stolpskott till terroristforskare i aktuellt nu! Varför skall Sverige och svenskar behöva förhålla sig till folk som åkt och krigat för is? Dom har väl flytt från syrien?? Stackars svenskar med en massa jävla idioter som inte fattar något!!
Stäng gränserna nu!
Citera
2015-01-16, 21:18
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
Andra har faktiskt drabbats. Till och med bussen har stundtals slutat gå in till stadsdelen Vivalla för att den blivit beskjuten. Läget är illa nog där.

Ett sansat inlägg. Det är så i alla ghettoområden i Sverige att man faktiskt kan röra sig där utan att med 100%-ig säkerhet bli överfallen av ett gäng blånegrer från någon sorts negerkannibalkult. Den som påstår annat fantiserar ganska kraftigt. Men det är också så att risken att råka ut för något är mycket högre i dessa områden än på andra ställen. Oacceptabelt hög. Om man bor där tillräckligt länge och rör sig där tillräckligt länge så händer någon skit. "Det hade ju gått så bra fram till nu..." är en klen tröst när man har en kniv i magen eller har blivit gängvåldtagen av Achmed och hans 20 kosiner.
Citera
2015-01-16, 21:19
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoberg
Den blev beskjuten av två tonåringar som hade kommit över ett luftvapen. Hade lika väl kunnat hända i de finare områdena.

Kedjerökaren dog av lungcancer men det säger inget om rökningens faror för en gång fanns det en icke-rökare som också dog av lungcancer. Jo, bra logik där.
Citera
2015-01-16, 21:23
Medlem
Sjobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Kedjerökaren dog av lungcancer men det säger inget om rökningens faror för en gång fanns det en icke-rökare som också dog av lungcancer. Jo, bra logik där.

Men snälla, ett luftvapen? Du kanske inte gjorde skit när du var yngre, men nog finns det fler än jag som inte höll mig på rätt sida av lagen när jag var liten. Kidsen vill ha streetcred, dem vill verka farliga. Det bor säkert 5000 människor här och två snorungar sköt mot en buss. Det betyder alltså att varenda muslim som bor här är ett barnaätande monster? Jo, bra logik där.
Citera
2015-01-16, 21:25
Medlem
syscrashs avatar
Citat:
Den blev beskjuten av två tonåringar som hade kommit över ett luftvapen. Hade lika väl kunnat hända i de finare områdena. Tycker det är lite löjligt att ni får det att framstå som att en grupp dödsterrorister stod med automatvapen och sprängde bussen.
Tidningen Nerikes Allehandas karta över brotts statistik i Örebro är annars talande bevis.
Citera
2015-01-16, 21:26
Medlem
Sjobergs avatar
Citat:
Tidningen Nerikes Allehandas karta över brotts statistik i Örebro är annars talande bevis.

Antar att du litar lika säkert på Aftonbladet också? Herre gud. Kom hit och bo här ett tag, så får du se att det inte alls är så hemskt som du och många andra vill tro. Det är ju tragiskt.
Citera
2015-01-16, 21:29
Medlem
syscrashs avatar
Citat:
Antar att du litar lika säkert på Aftonbladet också? Herre gud. Kom hit och bo här ett tag, så får du se att det inte alls är så hemskt som du och många andra vill tro. Det är ju tragiskt.
Ska du förneka med att Rikskriminalpolisen utsett Vivalla till en s k "No-Go" zon?
Senast redigerad av syscrash 2015-01-16 kl. 21:34.
Citera
2015-01-16, 21:30
Medlem
LaoshiFreigeists avatar
Att ge jobb åt hemvändande jihadister låter sjukt. Är jihadisterna övermänniskor i jämförelse med svenska långtidsarbetslösa?

Är Örebro något fäste för muslimer i allmänhet och jihadister i synnerhet? Vad beror det på? Vilka invandrargrupper är dominerande där?

Jag visste inte Örebro har en så stor invandring.
Citera
2015-01-16, 21:34
Medlem
Ratads avatar
Hur många fritidsgårdar finns i Vivalla?

Det brukar väl vara det som avgör hur ofta det brinner i containrar och bilar, hur ofta lokaltafiken utsätts för luftgevärsskytte, laserpekare och stenar samt antalet scooterstölder. Iallafall om man frågar lokalpolitiker, föräldragrupper, lokala församlingar och andra som vet.
Citera
2015-01-16, 21:35
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ska du förneka med att Rikskriminalpolisen utsett Vivalla till en sk "No-Go" zon?

Kanske har "hen" bara erfarenhet av att bo i ett slumområde och upplevelsen av detta har normaliserats för "hen". Om man därmot har bott i ett bra område utan berikare och sedan bott ett antal år i slummen, eller tvärt om, så är man smärtsamt medveten om kontrasterna.
Citera
2015-01-16, 21:48
Medlem
mrjugs avatar
Ja det är svårt att förstå när svenska politiker ska börja inse..

jag skulle inte dirket kalla mig rasist, jag välkomnar de flesta kulturer! Dock ser jag en stor fara i den utveckling som sker i sverige nu. Jag anser att det gäller att sätta sig i förarsätet och inte i passagerarsätet, vilket nu sker.. Det känns som jag har tankar som ligger rätt långt från svenska politikers. Problemet är att svenska politiker är rätt inskränkta. Lyft blicken och kolla på de framgångsrika länderna. Sverige kan inte hjälpa alla..
Citera
2015-01-16, 21:52
Medlem
C-politiker vill ge jobb och terapi till IS-terroristeri!

Nu får det väl för fan vara nog. En puckad C-politiker i Örebro vill ge återvändande IS-terrorister jobb och terapi när de kommer tillbaka till Sverige, efter att de dödat, torterat, beskjutit och begått våldsamheter där borta. Ska vi lägga pengar på det med?!!! Dessa slödder får ta mej fan bete sig hur som helst och sedan ska det daltas. Dom är grovt kriminella brottslingar. Dom åker medvetet ner dit på eget bevåg och vet vad de åker ner till.

Sedan kommer de tillbaka och ska få jobb och terapi!!!!???? Helt jävla fel väg att gå. De borde få livstid. Det är knappast ett litet snatteri vi snackar om. Jag menar en knarkare, pedofil eller sexförbrytare fördöms av samhället och får fängelse. Ge knarkare mfl jobb och terapi istället då. Så jävla sjukt Sverige blivit.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20172412.ab
Senast redigerad av fknawesome9 2015-01-16 kl. 21:54. Anledning: felskrivet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in