Citat:
Ursprungligen postat av
roobbe
Danske Invest Global Index ~30 %
Didner & Gerge Smålbolag ~30 %
SPP Aktiefond USA ~20 %
SPP Aktiefond Japan ~20 %
Vad tycker experterna? Vardera fond får 1000 kr /månaden. Jag är själv tveksam till Japan, men börjar även bli lite tveksam till Didner & Gerge, då den är relativt dyr i förvaltningsavgift, 1,4 %. Dock är jag väldigt osäker på vilka allternativ till dessa som finns och är att isåfall föredra? Väldigt öppen för förslag och rekomdeationer.
Horisonten är åtminstonde 5 år. Finns ingenting i dagsläger som tyder på att jag kommer behöva de investerade pengarna före, eller ens då.
Bumpar mig själv lite med förhoppning om mer åsikter. Ska väl förtydliga lite också, min tveksamhet består i att jag inte är helt säker på att de är de bästa fonderna att ligga i. Jag är alltså öppen för förslag vad gäller andra marknader, och även förslag för att utöka antalet fonder.
Citat:
Ursprungligen postat av
cleanuser
Jag har
Swedbank Robur Indexfond Asien. Mer spridning över hela Asien och billig (0,2%). Har presterat helt okej.
Vad gäller småbolag så presterar ju Didner & Gerge rätt så bra. Kika på AMF:s alternativ, den är betydligt billigare men har inte gått lika bra. Kan ju vara värt att räkna på vilken som presterar bäst när avgifterna är betalda.
Tack för feedbacken. Ska kika på det.