2015-01-16, 09:55
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag och folklorist skrev flera inlägg i den här tråden igår. De är nu borttagna. Ingen förklaring till varför. Jag skriver detta för att förklara varför det för mig inte finns någon anledning att skriva i tråden. Mina åsikter och exempel på moderatorernas beteende tas ändå bort. Känns surrealistiskt att försöka förklara vad man anser är fel med moderatorernas agerande på flashback i en tråd ämnad för det, och sedan behandlas på samma sätt i den tråden som man blir i de exempel man för fram (inlägg som alltså raderas). Observera att detta inte är någon kritik mot moderatorerna utan bara en förklaring till varför jag inte ser någon anledning att skriva mer i tråden. Genom att kritikers svar raderas så kan det för en ny läsare framstå som om det bara är moderatorer som skriver och att deras inlägg gör kritikerna svarslösa. Så är det inte, svaren finns, men de får inte föras fram.

Inläggen är plockade för off topic, för mer information runt detta vänligen kontakta mod över PM. Fortsatta övertramp och OT kan resultera i repressalier.

Håll er till topic.

mvh
isch, mod
Senast redigerad av isch 2015-01-16 kl. 15:58.
2015-01-16, 11:58
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Nästa gång kan du ju citera mig så jag faktiskt vet att du har svarat mig.

Det är det väl ändå ingen som hävdar? Utan det är en logisk konsekvens utav att man tog ned jude-forumet och sedan säger att judefrågan ska diskuteras fritt i andra trådar. Men, var ska jag då till exempel diskutera det judiska inflytandet inom UEFA och hur det påverkar deras arbete, som ett exempel.

Jo, och uppriktigt sagt førstår jag inte att du lyckas att konsekvent missførstå detta, det ær ju næmligen så att bara før att en person som æger ett fotbollslag råkar vara jude, så betyder inte det att det finns något "judiskt inflytande" øver UEFA.

Det ær bara en idiotgrej før att stændigt få dra upp samma gamla tjafs om judar och hur de førstør værlden, och jada jada jada.

Citat:
Oavsett om man tycker de är onda eller goda så måste man väl för fan kunna få diskutera en folkgrupp i vilket ämne som helst där de är inblandade? Var ska man annars diskutera det, och är det bara judar som detta gäller? Varför är det ett problem? Oavsett vad man tycker om judar så måste det väl få diskuteras? Det blev helt enkelt den logiska konsekvensen av att admin plockade bort jude-forumet i "brist på intresse".

Jaha och? Oavsett EliasAlucards åsikt, så ska han väl få diskutera sitt ämne i trådar där detta hör hemma och där han anser att judar har inflytande och påverkar riktningen? Är han helt ute och cyklar är det ju bara att säga emot honom istället för att censurera en del av diskussionen?

Problemet ær ju bara att så fort någon visat sig vara jude, det spelar ingen roll om hela politbyrån førutom en medlem i Sovjet 1984 visade sig vara ike-judar, så drar anvændare som Folklorist och EliasAlucard slutsatsen att politbyrån i Sovjet 1984 var dominerad av judar och styrd av den judiska værldskonspirationen, och andra liknande dumheter.

Ska man resonera som du gør så betyder ju det att om det visade sig finnas några svenskar som stred i Waffen-SS (vilket det gjorde), så betyder det per definition att Sverige som nation och alla svenskar som folk ingick i Hitlers utopiska ideer om ett germanskt storrike o.s.v. Det ær naturligtvis ett icke logiskt och med sanningen icke øverensstæmmande resonemang.

Citat:
Det är hans personliga åsikt. Vad har det med saken att göra, knappast så att jag tycker man ska ta bort dina inlägg, trots att jag tycker du är en djupt oärlig och intellektuellt tveksam debattör?

Så, med samma resonemang så menar du att om jag t.ex. går in i den stora tråden om Volvo och tjatar mig blå i synen om BMW, så ska mina inlægg, som ær helt och hållet OT, få stå kvar eftersom Volvo och BMW møjligtvis haft något luddigt sammarbete kring en manuell kopplingslåda 1994? Och detta æven om mina inlægg inte med ett enda ord berør sagda kopplingslåda och projekt?

Jag har aldrig påstått att judar inte har något inflytande i værlden, eller att man inte kan diskutera detta. Dæremot påstår jag att man drar felaktiga slutsatser och dærfør går OT i många fall, dær den enda judiska koppling till æmnet som finns ær något vagt halvhittepå som i princip bara gravt sinnessløa på slutna avdelningar skulle se som relevant før diskussionen.
2015-01-16, 14:56
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jo, och uppriktigt sagt førstår jag inte att du lyckas att konsekvent missførstå detta, det ær ju næmligen så att bara før att en person som æger ett fotbollslag råkar vara jude, så betyder inte det att det finns något "judiskt inflytande" øver UEFA.

Det ær bara en idiotgrej før att stændigt få dra upp samma gamla tjafs om judar och hur de førstør værlden, och jada jada jada

Men vadå? Ska man inte få diskutera det då, eller UEFAs inriktning och politiska beslut, ifall det nu är så att det finns judiskt inflytande i UEFA, det är rent hypotetiskt, jag vet inte om det stämmer men varför ska man inte få diskutera det? Och varför skulle det vara idiotiskt ifall det nu visade sig att det stämde? Varför är det ett problem för dig? Var ska man få diskutera detta då? Vilka forum? Var ska man lägga ett sånt ämne ifall judeforumet inte existerar?

Förresten drar du återigen till med halmgubbar, jag sa aldrig att det berodde på att någon fotbollsklubbsägare var jude så har de inflytande över Uefa. Seriöst du är fan den sämsta skribenten på det här forumet och borde vara den sista som gnäller.

Citat:
Problemet ær ju bara att så fort någon visat sig vara jude, det spelar ingen roll om hela politbyrån førutom en medlem i Sovjet 1984 visade sig vara ike-judar, så drar anvændare som Folklorist och EliasAlucard slutsatsen att politbyrån i Sovjet 1984 var dominerad av judar och styrd av den judiska værldskonspirationen, och andra liknande dumheter.

Ska man resonera som du gør så betyder ju det att om det visade sig finnas några svenskar som stred i Waffen-SS (vilket det gjorde), så betyder det per definition att Sverige som nation och alla svenskar som folk ingick i Hitlers utopiska ideer om ett germanskt storrike o.s.v. Det ær naturligtvis ett icke logiskt och med sanningen icke øverensstæmmande resonemang.

Återigen, kan du bevisa att de har sagt detta? Kan du det?! Fan, halmgubbar igen. Hur i helvete diskuterar du människa?

Kommunismen var en ideologi skapad av judar och som tog makten i Sovjet, genom boljsjevik-revolutionen där flertalet var judar. Seriöst, du väljer årtal och skeenden i historien som fan läser bibeln. Inte bara det, du drar detta ämne off-topic också.
Citat:
Så, med samma resonemang så menar du att om jag t.ex. går in i den stora tråden om Volvo och tjatar mig blå i synen om BMW, så ska mina inlægg, som ær helt och hållet OT, få stå kvar eftersom Volvo och BMW møjligtvis haft något luddigt sammarbete kring en manuell kopplingslåda 1994? Och detta æven om mina inlægg inte med ett enda ord berør sagda kopplingslåda och projekt?

Fast det är ju inte så. Det handlar om att i politiska ämnen, att inlägg om judar censureras trots att de är inblandade i själva skeendena och påverkar hur det ser ut eller har sett ut. Trots det är det off-topic och bögar som dig skriker sig blå över att det kommer in en "judekritiker" (som du skriver) i tråden. Det exempel är inte bara irrelevant, det stämmer inte ens överens med hur det är, en usel jämförelse.

Snarare ifall BMW har påverkat Volvos tillverkning av bilar i en omfattande grad att BMW i princip helt och hållet har styrt hur Volvos tillverkning av bilar ser ut. Hade det inte varit passande att röra vid det ämnet då?

Citat:
Jag har aldrig påstått att judar inte har något inflytande i værlden, eller att man inte kan diskutera detta. Dæremot påstår jag att man drar felaktiga slutsatser och dærfør går OT i många fall, dær den enda judiska koppling till æmnet som finns ær något vagt halvhittepå som i princip bara gravt sinnessløa på slutna avdelningar skulle se som relevant før diskussionen.

Vad du tycker är hittepå är väl irrelevant. Ifall det är ett ämne där det finns källor och folk påpekar det, så är det väl inget problem med att det diskuteras? Eller var tusan ska judiska frågor diskuteras då? Din jäkla inställning är ju skrämmande, för du verkar inte direkt ha några problem med detta. Snarare verkar du ha problem med att det ens finns folk som skriver om judar och att alla dessa "gravt sinnesslöa från slutna avdelningar" helst skulle försvinna, för de skriver ändå bara hittepå enligt dig.

Vad som är passande är ju att du själv aldrig kommer med något vettigt tillbaka, aldrig några källor eller fakta för att motsäga det som sägs.

Halmgubbar och påhopp, din metod för en givande diskussion....
2015-01-16, 17:03
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Men vadå? Ska man inte få diskutera det då, eller UEFAs inriktning och politiska beslut, ifall det nu är så att det finns judiskt inflytande i UEFA, det är rent hypotetiskt, jag vet inte om det stämmer men varför ska man inte få diskutera det? Och varför skulle det vara idiotiskt ifall det nu visade sig att det stämde? Varför är det ett problem för dig? Var ska man få diskutera detta då? Vilka forum? Var ska man lägga ett sånt ämne ifall judeforumet inte existerar?

Då får man ju bevisa att det finns ett judiskt inflytande, d.v.s. ett inflytande som gynnar den påstådda judiska världskonspirationen, staten israel, sionistiska rörelser eller what have you i UEFA. Det får man dock göra i en egen tråd, för det fall att det överhuvudtaget skulle vara möjligt.

Hela grejen här är ju att "judekritiker" drar upp sitt jävla tjatande om judar i snart sagt varenda tråd de besöker, oavsett om det handlar om Bamseplåsters kostnad på Konsum eller Israelisk utrikespolitik. Är man, grovt uttryckt, så jävla korkad att man inte fattar att det är OT att diskutera judar exakt överallt, så vetefan om man är rätt man att sitta och snorböla över min debatteknik.

Att du inte förstår vad jag försöker förklara för dig kan möjligtvis vara därför att jag uttrycker mig för komplicerat, men den enklaste och mest troliga förklaringen är att du är dum i huvudet.

Citat:
Förresten drar du återigen till med halmgubbar, jag sa aldrig att det berodde på att någon fotbollsklubbsägare var jude så har de inflytande över Uefa. Seriöst du är fan den sämsta skribenten på det här forumet och borde vara den sista som gnäller.

Är jag "den sämsta skribenten på det här forumet"? Intressant. Hur tänker du då om jag får förhöra mig?

Jag har, för övrigt, aldrig påstått att du har sagt eller skrivit att judarna har inflytande över UEFA. Jag har bara använt det du skriver som exempel på varför "judekritiker" ofta går OT och ofta drar på sig varningar och/eller raderade inlägg.

Det är inte hjärnkirurgi det här.

Citat:
Återigen, kan du bevisa att de har sagt detta? Kan du det?! Fan, halmgubbar igen. Hur i helvete diskuterar du människa?

Så du menar att jag ska lägga tid på att sitta och leta igenom trådar så att jag kan visa saker för dig som du vägrar erkänna existerar och inte hade erkänt ens när du såg dem? Nej tack.

Att "judekritikerna" har problem med många olika moderatorer, helt olika människor med olika inställning till politik, religion och livet i övrigt, säger egentligen allt (även om jag betvivlar att du förstår det).

Citat:
Kommunismen var en ideologi skapad av judar och som tog makten i Sovjet, genom boljsjevik-revolutionen där flertalet var judar. Seriöst, du väljer årtal och skeenden i historien som fan läser bibeln. Inte bara det, du drar detta ämne off-topic också.

Inte alls. Vi diskuterar här varför "judekritiker", enligt vad de själva påstår, är utsatta för censur och förtryck. Jag förklarar för dig att de inte är det. Du förstår inte vad jag menar, så jag försöker att förklara för dig igen. Så håller det på. Det är i allra högsta grad topic.

Hur många som var judar när bolsjevikerna tog makten i oktober 1917 har mycket litet bäring på hur influerad av judendom eller sionism den sovjetiska staten var på 1980-talet.

Dessutom är det rätt intressant att dessa "judekritiker" generellt sett har hög postcount, något som motsäger att de inte skulle få göra sina röster hörda.

Citat:
Fast det är ju inte så. Det handlar om att i politiska ämnen, att inlägg om judar censureras trots att de är inblandade i själva skeendena och påverkar hur det ser ut eller har sett ut. Trots det är det off-topic och bögar som dig skriker sig blå över att det kommer in en "judekritiker" (som du skriver) i tråden. Det exempel är inte bara irrelevant, det stämmer inte ens överens med hur det är, en usel jämförelse.

Men återigen då, att en eller några judar har funnits med vid historiska skeenden är inget bevis för judiskt inflytande. Det vore isf som att påstå att om det fanns ett gäng tyskar med vid skapandet av Sydkorea, så är det en stat influerad av Nazismen.

Judar får diskuteras, något det finns otaliga exempel på här på Flashback, men man kan inte dra upp judar överallt, oavsett hur mycket man hatar dem.

En enkel fråga till dig: Tror du att jag hade drabbats av varningar om jag drog paralleller till Buddhistisk världskonspiration i 90% av de inlägg jag skriver, oavsett ämne eller forumdel?

Citat:
Snarare ifall BMW har påverkat Volvos tillverkning av bilar i en omfattande grad att BMW i princip helt och hållet har styrt hur Volvos tillverkning av bilar ser ut. Hade det inte varit passande att röra vid det ämnet då?

Självklart hade det varit passande att röra vid ämnet då. Men det är ju inte relevant, för det är ingen sådan situation vi diskuterar här.

Citat:
Vad du tycker är hittepå är väl irrelevant. Ifall det är ett ämne där det finns källor och folk påpekar det, så är det väl inget problem med att det diskuteras? Eller var tusan ska judiska frågor diskuteras då?

Frågor om judar och deras "osunda inverkan" och all annan trams dessa förtappade själar vräker ur sig, ska diskuteras i trådar som avhandlar judar, eller i trådar där judar figurerar i stor utsträckning. Inte i trådar om UEFA t.ex. Inte heller ska judar diskuteras i t.ex. en tråd om tobaksbolaget Brown & Williamsson, bara för att någon fått uppgifter om att en eller annan forskare i deras team på 1950-talet råkat vara jude (det är ju på den nivån vi är idag nämligen).

ELLER, så kan man diskutera judar och UEFA i en tråd som skapas för att diskutera just detta, självklart förutsatt att man skapar den på ett seriöst sätt, annars papperskorgas den ju som trams, precis som otaliga andra trådar om vitt skilda ämnen.

Som du kanske noterar så har jag inga problem med att man vill sitta och pissa avsky över judar, men det ska fanimig finnas något slags rim och reson i var man gör det. Det är inte svårare än så.

Citat:
Din jäkla inställning är ju skrämmande, för du verkar inte direkt ha några problem med detta. Snarare verkar du ha problem med att det ens finns folk som skriver om judar och att alla dessa "gravt sinnesslöa från slutna avdelningar" helst skulle försvinna, för de skriver ändå bara hittepå enligt dig.

Och där kom snyftkortet också. Buhu. Återigen då: Jag har inga problem med att ni tjatar om era förbannade kroknäsor. Gör det, hela dagarna om ni vill, men gör det där det hör hemma och inte överallt.
2015-01-16, 17:36
Bannlyst
Är det inte lika bra att admin förbjuder diskussioner om den evige och kommer ut som den judeälskare han är?

Blir ganska löjligt då man påstår att allt får diskuteras när det uppenbarligen inte funkar så. Bättre han är ärlig och säger som det är.
2015-01-16, 17:52
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan.Eriksson
Är det inte lika bra att admin förbjuder diskussioner om den evige och kommer ut som den judeälskare han är?

Blir ganska löjligt då man påstår att allt får diskuteras när det uppenbarligen inte funkar så. Bättre han är ärlig och säger som det är.

Det finns ju ingen hejd på er idioti.

Du sitter ju för fan i en tråd OCH DISKUTERAR JUDAR NU.

För helvete. För satan.
2015-01-16, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det finns ju ingen hejd på er idioti.

Du sitter ju för fan i en tråd OCH DISKUTERAR JUDAR NU.

För helvete. För satan.

Gör jag? Jag skrev att ett förbud vore bättre, då admin iaf kommer ut med sanningen istället för att hyckla.
2015-01-16, 18:01
Medlem
najass avatar
Citat:

Sökrutan är bara en bit bort och avslöjar rätt snabbt din idioti

https://www.flashback.org/sok/judar
https://www.flashback.org/sok/judarna
https://www.flashback.org/sok/judarnas
2015-01-16, 20:49
Medlem
Swedeads avatar
Tråden "Flashback drivs av en rik jude" som jag startade igår kväll och som började växa ganska snabbt, hamnade ögonblickligen i Papperskorgen. Just sayin`!

Admin är inget annat än en jävla Jesus-mördare, som fullkomligen badar i pengar som kommer ifrån alla möjliga olika håll!
Förresten.. Det är väl ingen som tror att "Jan Axelsson" heter verkligen Jan Axelsson?
Det är ingen annan än en av dem jävla satansdyrkande Rosenberg som vi talar om!
2015-01-17, 01:09
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag är en tämligen hängiven anhängare till Dietrologi. Att saker händer av en anledning.

Många anser att frimurare styrde en stor del av italiensk politik och näringsverksamhet. Andra att maffian var med och styrde. Vissa tror att judar är involverade i den västerländska och numera globala finansvärlden samt inom media. Vissa tror att Wallenberg & Bonniers utövat och utövar makt i Sverige. Några tror att underrättelseverksamheter inte bara bevakar utan styr händelser. Osv in absurdum...

Allt detta utan demokratisk insyn. Det finns massor av krafter bakom kulisserna som styr och påverkar vad som händer.

Och för oss som inte bryr oss allt för mycket om sakfrågan är det tämligen uppenbart, inte minst i denna tråd, att de som är inriktade på den judiska påverkan är oändligt mycket mer pålästa än deras motståndare som enbart riktar in sig på att håna, förlöjliga och censurera.

Det är ju inte så svårt att vara påläst när det man är påläst på är något som förkastas av en hel vetenskaplig värld, och följaktligen inte intresserar annat än ett extremt fåtal.

Jag kan ju också hitta på hiskeliga historier om den indisks världskonspirationen, och sedan sitta och spamma länkar till hemsidor som stöder mina teorier.

Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Jag har också bevis! på att moderatorer är korrupta!

skrev i denna tråd men inlägg raderas och jag får vänta på en varning (kanske) om brott mot åldersgräns.
helt random

HAHA så ful-ish de är

Det kan inte ha något att göra med faktiska skeenden då, så som att dina inlägg höll extremt låg kvalitet och inte tillfördenågot, och att du själv t.ex. medgivit att du skulle vara under 18 år?

Nej... Det måste vara moderatorerna som är partiska. De är nog del av den judiska världskonspirationen! Så måste det vara. Det är ju en så mycket mer logisk och självgiven teori.
2015-01-17, 10:28
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:

Det är fullt tillåtet att diskutera allt om man håller sig till vårt regelverk. Moderatorerna varken ska eller får behandla åsikter om någon grupp annorlunda. Om man håller sig till topic och i rätt forum för det man diskuterar så kommer det inte heller raderas. Det är inte mycket svårare än så. Det finns en mängd trådar om judar och judars inflytande så det är uppenbarligen inte förbjudet.

admin4
2015-01-17, 12:18
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Läs tråden!

Jag har redan förklarat hur du går till väga för att få den informationen, men om du inte är mottaglig för instruktioner blir debatten helt meningslös.

Vad hindrar att moderatorn som raderade inlägget helt enkelt skriver ett inlägg här i tråden och förklarar varför?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in