Citat:
Ursprungligen postat av
Fjodorov
Men vadå? Ska man inte få diskutera det då, eller UEFAs inriktning och politiska beslut, ifall det nu är så att det finns judiskt inflytande i UEFA, det är rent hypotetiskt, jag vet inte om det stämmer men varför ska man inte få diskutera det? Och varför skulle det vara idiotiskt ifall det nu visade sig att det stämde? Varför är det ett problem för dig? Var ska man få diskutera detta då? Vilka forum? Var ska man lägga ett sånt ämne ifall judeforumet inte existerar?
Då får man ju bevisa att det finns ett judiskt inflytande, d.v.s. ett inflytande som gynnar den påstådda judiska världskonspirationen, staten israel, sionistiska rörelser eller what have you i UEFA. Det får man dock göra i en egen tråd, för det fall att det överhuvudtaget skulle vara möjligt.
Hela grejen här är ju att "judekritiker" drar upp sitt jävla tjatande om judar i snart sagt varenda tråd de besöker, oavsett om det handlar om Bamseplåsters kostnad på Konsum eller Israelisk utrikespolitik. Är man, grovt uttryckt, så jävla korkad att man inte fattar att det är OT att diskutera judar exakt överallt, så vetefan om man är rätt man att sitta och snorböla över min debatteknik.
Att du inte förstår vad jag försöker förklara för dig kan möjligtvis vara därför att jag uttrycker mig för komplicerat, men den enklaste och mest troliga förklaringen är att du är dum i huvudet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fjodorov
Förresten drar du återigen till med halmgubbar, jag sa aldrig att det berodde på att någon fotbollsklubbsägare var jude så har de inflytande över Uefa. Seriöst du är fan den sämsta skribenten på det här forumet och borde vara den sista som gnäller.
Är jag "den sämsta skribenten på det här forumet"? Intressant. Hur tänker du då om jag får förhöra mig?
Jag har, för övrigt, aldrig påstått att du har sagt eller skrivit att judarna har inflytande över UEFA. Jag har bara använt det du skriver som exempel på varför "judekritiker" ofta går OT och ofta drar på sig varningar och/eller raderade inlägg.
Det är inte hjärnkirurgi det här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fjodorov
Återigen, kan du bevisa att de har sagt detta? Kan du det?! Fan, halmgubbar igen. Hur i helvete diskuterar du människa?
Så du menar att jag ska lägga tid på att sitta och leta igenom trådar så att jag kan visa saker för dig som du vägrar erkänna existerar och inte hade erkänt ens när du såg dem? Nej tack.
Att "judekritikerna" har problem med många olika moderatorer, helt olika människor med olika inställning till politik, religion och livet i övrigt, säger egentligen allt (även om jag betvivlar att du förstår det).
Citat:
Ursprungligen postat av
Fjodorov
Kommunismen var en ideologi skapad av judar och som tog makten i Sovjet, genom boljsjevik-revolutionen där flertalet var judar. Seriöst, du väljer årtal och skeenden i historien som fan läser bibeln. Inte bara det, du drar detta ämne off-topic också.
Inte alls. Vi diskuterar här varför "judekritiker", enligt vad de själva påstår, är utsatta för censur och förtryck. Jag förklarar för dig att de inte är det. Du förstår inte vad jag menar, så jag försöker att förklara för dig igen. Så håller det på. Det är i allra högsta grad topic.
Hur många som var judar när bolsjevikerna tog makten i oktober 1917 har mycket litet bäring på hur influerad av judendom eller sionism den sovjetiska staten var på 1980-talet.
Dessutom är det rätt intressant att dessa "judekritiker" generellt sett har hög postcount, något som motsäger att de inte skulle få göra sina röster hörda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fjodorov
Fast det är ju inte så. Det handlar om att i politiska ämnen, att inlägg om judar censureras trots att de är inblandade i själva skeendena och påverkar hur det ser ut eller har sett ut. Trots det är det off-topic och bögar som dig skriker sig blå över att det kommer in en "judekritiker" (som du skriver) i tråden. Det exempel är inte bara irrelevant, det stämmer inte ens överens med hur det är, en usel jämförelse.
Men återigen då, att en eller några judar har funnits med vid historiska skeenden är inget bevis för judiskt inflytande. Det vore isf som att påstå att om det fanns ett gäng tyskar med vid skapandet av Sydkorea, så är det en stat influerad av Nazismen.
Judar får diskuteras, något det finns otaliga exempel på här på Flashback, men man kan inte dra upp judar överallt, oavsett hur mycket man hatar dem.
En enkel fråga till dig: Tror du att jag hade drabbats av varningar om jag drog paralleller till Buddhistisk världskonspiration i 90% av de inlägg jag skriver, oavsett ämne eller forumdel?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fjodorov
Snarare ifall BMW har påverkat Volvos tillverkning av bilar i en omfattande grad att BMW i princip helt och hållet har styrt hur Volvos tillverkning av bilar ser ut. Hade det inte varit passande att röra vid det ämnet då?
Självklart hade det varit passande att röra vid ämnet då. Men det är ju inte relevant, för det är ingen sådan situation vi diskuterar här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fjodorov
Vad du tycker är hittepå är väl irrelevant. Ifall det är ett ämne där det finns källor och folk påpekar det, så är det väl inget problem med att det diskuteras? Eller var tusan ska judiska frågor diskuteras då?
Frågor om judar och deras "osunda inverkan" och all annan trams dessa förtappade själar vräker ur sig, ska diskuteras i trådar som avhandlar judar, eller i trådar där judar figurerar i stor utsträckning. Inte i trådar om UEFA t.ex. Inte heller ska judar diskuteras i t.ex. en tråd om tobaksbolaget Brown & Williamsson, bara för att någon fått uppgifter om att en eller annan forskare i deras team på 1950-talet råkat vara jude (det är ju på den nivån vi är idag nämligen).
ELLER, så kan man diskutera judar och UEFA i en tråd som skapas för att diskutera just detta, självklart förutsatt att man skapar den på ett seriöst sätt, annars papperskorgas den ju som trams, precis som otaliga andra trådar om vitt skilda ämnen.
Som du kanske noterar så har jag inga problem med att man vill sitta och pissa avsky över judar, men det ska fanimig finnas något slags rim och reson i var man gör det. Det är inte svårare än så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fjodorov
Din jäkla inställning är ju skrämmande, för du verkar inte direkt ha några problem med detta. Snarare verkar du ha problem med att det ens finns folk som skriver om judar och att alla dessa "gravt sinnesslöa från slutna avdelningar" helst skulle försvinna, för de skriver ändå bara hittepå enligt dig.
Och där kom snyftkortet också. Buhu. Återigen då: Jag har inga problem med att ni tjatar om era förbannade kroknäsor. Gör det, hela dagarna om ni vill, men gör det där det hör hemma och inte överallt.