2015-01-15, 20:53
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Jag har fortfarande inte sagt att jag inte skulle kunna bli mentalt störd och FYI har jag haft stunder av svaghet pga av "mental störning" eller "mental labilitet". Vad man nu vill kalla det för. Jag skäms inte över det och jag har sjukdomsinsikt. Så slappna av och make sense. Släpp garden då jag inte är ute efter dig.

Har du ens öppnat länken och läst om Jonestown?

Sekter är något helt annat. Ungefär samma som Hitlers masshypnos. Där människor kan hamna i en slags masspsykos. Och individuell psykos. Där ledaren MEDVETET bryter ner individen.
Här på tråden belyser jag fördomar mot att Kristen= mentalt störd.

Vill du prata sekter och hur det kan bli så kanske du kanske starta en tråd om hur det kommer sig att människor hamnar i en sekt.
Jag är hur lugn som helst men avskyr då vuxna människor inte kan ha åsikter utan att tappa huvudet och kalla någon dumskalle, idiot med mera.
Sådana personer tycker jag att är bortkastad tid att diskutera med. Det är inte intelligenta diskussioner anser jag. Och ger mig inget.
Senast redigerad av goran744 2015-01-15 kl. 20:56.
Citera
2015-01-15, 20:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Sekter är något helt annat.

Givetvis är det skillnad på individual- och social-psykologi, men det gör ingen större skillnad för en betraktning av den mentalt störde falang av kristendomen.

Citat:

Inte alls. Du presenterar inga sakliga argument, men massor av din personliga kritik-allergi.
Citera
2015-01-15, 21:19
Bannlyst
Citat:
Sekter är något helt annat. Ungefär samma som Hitlers masshypnos. Där människor kan hamna i en slags masspsykos. Och individuell psykos. Där ledaren MEDVETET bryter ner individen.

Vill du prata sekter och hur det kan bli så kanske du kanske starta en tråd om hur det kommer sig att människor hamnar i en sekt.
Jag är hur lugn som helst men avskyr då vuxna människor inte kan ha åsikter utan att tappa huvudet och kalla någon dumskalle, idiot med mera.
Sådana personer tycker jag att är bortkastad tid att diskutera med. Det är inte intelligenta diskussioner anser jag. Och ger mig inget.
Här finns plats för sektprat då det "ties in" med mental störning efter mitt inlägg med länk om en hemsk incident som hände pga av en psykopat/sociopat beblanda sig ihop med människor med "gudstro"(kristna var de med). Jag förklara även varför jag anser kristna har mycket lättare att bli/vara mentalt störda än låt oss säga någon som inte är religiös fanatiker.

Get it, miss messiawannabe?
Citera
2015-01-15, 21:37
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Du kan bli mentalt störd du med. Eller tror du att du är ett undantag? Att du har ett skydd mot sådant?
Döm inte någon, risk att du drabbas av det du dömer och hånar. Tro mig. Jag har levt så länge och träffat så många personer under mitt liv som har sagt samma sak.
Någon har gnällt på grannens så kallade skitunge Och till sin förfäran har dennes unge själv blivit en skitunge. Värre än grannens
Någon har hånat sin arbetskamrat för dennes ryggont och fick själv ont i ryggen under en låång tid.
Man får tillbaka det man ger ut då man minst anar det.
Snacka inte så mycket skit om mentala sjukdomar alltså. Du kan bli en av dem som får smaka på sjukdomen.
Mig gör det inget om du gaggar om det, är du rädd för det själv?. Jag vet vem jag är eller inte är och har mött människor med mentala sjukdomar. Det är inte att leka med eller håna och skämta om. Framför allt inte om du drabbas av det själv.
Så du vägrar bilda dig lite?

Samtliga mentalinstitut hade Gud som tillbedjandefaktor - ta och bilda dig snuttan.
Citera
2015-01-15, 22:40
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Vore inte det bästa du kunde göra att vara helt tyst då?
För varje gång du sätter igång blir man ju övertygad om att det är så.

Att be folk ljuga för att stärka ditt ego är bara dumt.
Citera
2015-01-15, 22:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Vore inte det bästa du kunde göra att vara helt tyst då?
För varje gång du sätter igång blir man ju övertygad om att det är så.

Att be folk ljuga för att stärka ditt ego är bara dumt.

Inga problem hörru. Här har du en som tror på sig själv
Så tyst på mig får du inte i första taget MEN jag väljer att inte svara på idiot förklaringar eller dylikt. Diskuterar endast med vuxna människor som är mentalt friska och mentalt mogna och som inte sitter i sandlådan och kastar sand på varandra
Citera
2015-01-15, 23:10
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Men så o-egoistisk är du fan i mig inte, att du inte kan ORKA se ett topic i sin kontext - du sitter ännu med jagjagjag-åååh lillajag-syndromet.

Den omogne är du Goran477 - ta och notera det lite.

Ska du leka debattmogen, får du sluta upp med lektantsfasonen - lyft huvudet.. och diskutera kontexter, DU är inte den enda och eviga kontexten. Börja fatta det.

eller nej.. du kunde ju inte... i m´liten människa med sin lilla krets som enda referens, kan det inte bli bättre

sedan undrar du varför din tankeverksamhet väger som en liten fjäder i förhållande till TOPIC, din ärt-xxxxx

Sitter du så på en tenta också?

nej, flashback för dig är ju en soptunna va?

MENTALSJUKA kristna, klarar inte av att skilja på bl.a person och SAKFRÅGA.

GUD, är ett verktyg ditt får!

Vissa vill... se sig som guds får/lamm.. sälla sig till de sina och nej det är inte guds egna.... varje född individ (både barn & vuxen) lyder under himlakrafter och jord (fysik och i det penningsystemet) , som du tycks ledigt vilja glömma... eftersom du antingen leker naiv, eller är just så naiv som du ständigt uttrycker, (men peka på andra går utmärkt va?) , så skilj nu på gud och på människa. Två olika topic, vad människan gör när människa agerar guds företrädare.. är inte småpotatis.

om du orkar, men du sätter dig och ber istället du. (enl din egen utsaga)
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-01-15 kl. 23:16.
Citera
2015-01-15, 23:14
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Men så o-egoistisk är du fan i mig inte, att du inte kan ORKA se ett topic i sin kontext - du sitter ännu med jagjagjag-åååh lillajag-syndromet.

Den omogne är du Goran477 - ta och notera det lite.

Ska du leka debattmogen, får du sluta upp med lektantsfasonen - lyft huvudet.. och diskutera kontexter, DU är inte den enda och eviga kontexten. Börja fatta det.

eller nej.. du kunde ju inte... i m´liten människa med sin lilla krets som enda referens, kan det inte bli bättre

sedan undrar du varför din tankeverksamhet väger som en liten fjäder i förhållande till TOPIC, din ärt-xxxxx

Sitter du så på en tenta också?

nej, flashback för dig är ju en soptunna va?

MENTALSJUKA kristna, klarar inte av att skilja på bl.a person och SAKFRÅGA.

GUD, är ett verktyg ditt får!

Vissa vill... se sig som guds får/lamm.. sälla sig till de sina och nej det är inte guds egna.... vare född individ lyder under himlakrafter och jord, som du tycks ledigt vilja glömma... , (men peka på andra) sällskap, så skilj nu på gud och på människa. Två olika topic, vad människan gör när människa agerar guds företrädare.. är inte småpotatis.

om du orkar, men du sätter dig och ber istället du. (enl din egen utsaga)
Citera
2015-01-15, 23:17
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
apa?
Citera
2015-01-15, 23:27
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Inga problem hörru. Här har du en som tror på sig själv
Så tyst på mig får du inte i första taget MEN jag väljer att inte svara på idiot förklaringar eller dylikt. Diskuterar endast med vuxna människor som är mentalt friska och mentalt mogna och som inte sitter i sandlådan och kastar sand på varandra
Ja, jag ser ju det.

Du försöker ju diskutera med mig mest hela tiden.
Tyvärr kan jag inte ge dig samma komplimang tillbaka, då du inte är vuxen,
eller mentalt frisk och mogen. Du är bara mest omoget dum.
Citera
2015-01-15, 23:29
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Ja, jag ser ju det.

Du försöker ju diskutera med mig mest hela tiden.
Tyvärr kan jag inte ge dig samma komplimang tillbaka, då du inte är vuxen,
eller mentalt frisk och mogen. Du är bara mest omoget dum.
Citera
2015-01-16, 03:41
Medlem
Citat:
Diskuterar endast med vuxna människor som är mentalt friska och mentalt mogna och som inte sitter i sandlådan och kastar sand på varandra
Håller du med om att de kristna som tror på bibeln nästan ordagrant är fullkomligt blåst i skallen då? Själv tycker jag att kristna måste ignorera mycket i sin religion samt omtolka skrivelser till massa annat för att inte framstå som helt dum i huvudet. Ganska dålig utgångspunkt tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in