2015-01-15, 19:48
  #901
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Hur förklarar du då att Krim är lugnt? Varför reser sig folk inte mot fascisten Putin?
Så du kan inte bemöta sanningen om de ryska morden i östra Ukraina utan tramsar om varför folket på Krim är nedtryckta? Det är en nonsensfråga, för till skillnad från östra Ukraina så är det ingen yttre makt som rullar in med pansarvagnar och "soldater på semester". Förtrycket på Krim är omfattande med mord på journalister och tatarer, helt i den ryska tradition vad gäller Tjetjenien och den ryska historien.
__________________
Senast redigerad av Xelious 2015-01-15 kl. 19:55.
2015-01-15, 20:12
  #902
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Hur förklarar du då att Krim är lugnt? Varför reser sig folk inte mot fascisten Putin?


Häng med i matchen lite nu... När annekteringen gjordes så försökte ju massvis med folk protestera men de fängslades, mördades efter att ha torterats, man skingrade alla försök till nått slags uppror och nu lever människorna under gigantiskt militäriskt förtryck på Krim. Men spring du fram till en mördare med AK-47a och mucka så förstår du kanske innan du dör varför de va dumt. Nu har man tvingat på folket ett Ryskt medborgarskap och De som hade stake nog att säga ifrån ha fått fly till Ukraina eller är döda.

http://youtu.be/lON40K4WCbM
http://youtu.be/5k0t2eUqv3w
http://youtu.be/pFlLN9E2kcY
http://youtu.be/TNKsLlK52ss

Svårt och blunda för verkligheten om man tittar på dessa klipp... finns mycket mer av den sorten så titta inte om du vill fortsätta hävda att den Ryska ockupationen e bra för folket på Krim
2015-01-15, 20:45
  #903
Medlem
Påstådd video från busstragedin (c:a 1:10)

https://www.youtube.com/watch?v=pMLlYOAtQxM#t=63

Verkar inte explosionen väldigt random?

Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Så du kan inte bemöta sanningen om de ryska morden i östra Ukraina utan tramsar om varför folket på Krim är nedtryckta? Det är en nonsensfråga, för till skillnad från östra Ukraina så är det ingen yttre makt som rullar in med pansarvagnar och "soldater på semester". Förtrycket på Krim är omfattande med mord på journalister och tatarer, helt i den ryska tradition vad gäller Tjetjenien och den ryska historien.
Jag tror din analys är verklighetsfrånvarande. Du får gärna ge exempel på omfattande mord på Krim.

Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid

Häng med i matchen lite nu... När annekteringen gjordes så försökte ju massvis med folk protestera men de fängslades, mördades efter att ha torterats, man skingrade alla försök till nått slags uppror och nu lever människorna under gigantiskt militäriskt förtryck på Krim. Men spring du fram till en mördare med AK-47a och mucka så förstår du kanske innan du dör varför de va dumt. Nu har man tvingat på folket ett Ryskt medborgarskap och De som hade stake nog att säga ifrån ha fått fly till Ukraina eller är döda.

http://youtu.be/lON40K4WCbM
http://youtu.be/5k0t2eUqv3w
http://youtu.be/pFlLN9E2kcY
http://youtu.be/TNKsLlK52ss

Svårt och blunda för verkligheten om man tittar på dessa klipp... finns mycket mer av den sorten så titta inte om du vill fortsätta hävda att den Ryska ockupationen e bra för folket på Krim
Inga av klippen visar det du påstår. Lustigt att du dessutom länkar till videos där folk demonstrerar helt öppet. Berättelser om tortyr, misshandel, kidnappningar är allmänt utbredda i Ukraina sedan december 2013. Det betyder inte att dom är vanligt förekommande eller organiserade. Sociologiska undersökningar tyder på motsatsen.
2015-01-15, 20:48
  #904
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Hur förklarar du då att Krim är lugnt? Varför reser sig folk inte mot fascisten Putin?

Ungefär lika dumt som att fråga:
Hur förklarar du att Himmelska Fridens torg i Peking var lugnt efter massakern i juni 1989?
Hur förklarar du att Prag var lugnt efter sovjetiska inmarschen 1968?
o.s.v.

När en totalitär regim tar kontrollen med hjälp av militärmakt är det inte så lätt att "resa sig". Folk är inte dumma och sådant tar tid och kräver enormt mod.
2015-01-15, 21:00
  #905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Ungefär lika dumt som att fråga:
Hur förklarar du att Himmelska Fridens torg i Peking var lugnt efter massakern i juni 1989?
Hur förklarar du att Prag var lugnt efter sovjetiska inmarschen 1968?
o.s.v.

När en totalitär regim tar kontrollen med hjälp av militärmakt är det inte så lätt att "resa sig". Folk är inte dumma och sådant tar tid och kräver enormt mod.
Råder det undantagstillstånd på Krim? OMON som patrullerar gatorna? Gorillor med slagträ? Please. Jag känner folk på Krim och det är BS. Ingen känner sig förtryckt utom möjligtvis 0,5% av Krimtatarerna som Chubarov/Dzjemilevs anhängare.
2015-01-15, 21:14
  #906
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Råder det undantagstillstånd på Krim? OMON som patrullerar gatorna? Gorillor med slagträ? Please. Jag känner folk på Krim och det är BS. Ingen känner sig förtryckt utom möjligtvis 0,5% av Krimtatarerna som Chubarov/Dzjemilevs anhängare.

Ingen är förtryckt så länge man inte ställer sig på gatan med en ukrainsk flagga.
2015-01-15, 21:39
  #907
Medlem
baggebo1s avatar
Donetsk flygplats är nu så gott som helt rensad på ukrainska ZOG-trupper:
Citat:
the Novorussians have take control of the entire Donetsk airport with the exception of a few floors in the new terminal where the Ukrainians are surrounded from above and below. See this footage which shows how the Novorussians are finishing off the remaining Ukrainians with explosives and anti-tank weapons.
http://vineyardsaker.blogspot.se/2015/01/novorussian-forces-take-control-of-most.html
2015-01-15, 21:49
  #908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Ingen är förtryckt så länge man inte ställer sig på gatan med en ukrainsk flagga.
Tusentals med ukrainska flaggor gick ut på gatan och protesterade i Ryssland utan att något hände dom. Hur gick det för ryssarna i Donetsk? Retorisk fråga.
2015-01-15, 21:50
  #909
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Ungefär lika dumt som att fråga:
Hur förklarar du att Himmelska Fridens torg i Peking var lugnt efter massakern i juni 1989?
Hur förklarar du att Prag var lugnt efter sovjetiska inmarschen 1968?
o.s.v.

När en totalitär regim tar kontrollen med hjälp av militärmakt är det inte så lätt att "resa sig". Folk är inte dumma och sådant tar tid och kräver enormt mod.
Det tog ju inte lång tid för ukrainarna i öst att resa sig mot den nazistiska totalitära och demokratividriga kuppregimen i Kiev som ju tog hjälp av hela ukrainska armén, tvångsinkallade tonårspojkar och släppte in nazister från hela EU för att kunna mörda, våldta och terrorisera det ukrainska folket.

Men folket i östra Ukraina har, som du säger, ett enormt mod på det sätt de sätter sig upp mot terror och diktatur.
2015-01-15, 22:08
  #910
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Schizoid
Det tog ju inte lång tid för ukrainarna i öst att resa sig mot den nazistiska totalitära och demokratividriga kuppregimen i Kiev som ju tog hjälp av hela ukrainska armén, tvångsinkallade tonårspojkar och släppte in nazister från hela EU för att kunna mörda, våldta och terrorisera det ukrainska folket.
Din alternativa förljugna verklighet gjorde inget intryck då och än mindre idag. De flesta har lagt ner den där ryska maskirovkan, de flesta psyops har gått vidare i argumentationen.

Citat:
Men folket i östra Ukraina har, som du säger, ett enormt mod på det sätt de sätter sig upp mot terror och diktatur.
Ja det finns nog en hel del motstånd mot de ryska invasionstrupperna. Möjligt en av orsakerna att de ryska fascisterna vill ha bort civilbefolkningen, det och att de inte vill stå för civilbefolkningens uppehälle och säkerhet. Det sista har vi inte sett mycket av med tanke på alla mord, kidnappningar och bombningar av civila, i dagarna såg vi hur de ryska soldaterna dödade bussresenärer. För att inte glömma det sjuka terroristdådet när dessa ryssar sköt ned MH17. När putins tjetjenska legosoldater nu finns på plats, den sorten vi även ser i ISIS i mellanöstern, så kan vi förvänta oss halshuggningar utöver de summariska rättegångar, avrättningar och massgravar vi sett.
2015-01-15, 22:34
  #911
Medlem
Det är bara att hoppa Kiev kan ta vara på och få Ukraina i europeisk hamn nu när Ryssland är såpass försvagat av Putins vanstyre. Visst militärt är Ryssland ännu en makt att räkna med men att använda krigsmaskineriet vore nog förödande för Ryssland. Att leka stormakt kostar på för Putin och Ukraina är ju redan föremål för ev. Natomedlemskap vilket gagnar hela regionen, om man bara lägger rysk konspirationsfantasi åt sidan. Ryssland är på dekis och vilket påverkar omkringliggande stater som fortfarande är under rysk "kontroll". Tror Ukraina helt enkelt visar vägen och att fler lämnar Rysslands s.k intressesfär, åtminstone om Putin får sitta kvar och föröda sitt land.
2015-01-15, 23:16
  #912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Donetsk flygplats är nu så gott som helt rensad på ukrainska ZOG-trupper:

http://vineyardsaker.blogspot.se/2015/01/novorussian-forces-take-control-of-most.html

Underbart vilken seger nu full fart mot Kiev.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in