2015-01-14, 17:58
Medlem
Kaejkos avatar
Kan nog tycka att det är bra att det försenas, då har man ju råd att kirra 4K skärm och lite nya pc prylar.
Citera
2015-01-14, 18:02
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsGudN
Jag överväger om att köpa GTA V till PC nu när de släpps i slutet av Januari och undrar om ni tror detta spel kommer vara hyffsat stable, dvs att om 2 år kan ja gå in å spränga lite bilar etc och de fortf finns servrar och spelare att köra emot?
Det är omöjligt för någon att veta om det kommer finnas servrar och spelare, men självklart kommer det vara möjligt att spränga bilar.
Grand Theft Auto IV är fortfarande någorlunda aktivt, så jag har svårt att se varför det skulle vara annorlunda för Grand Theft Auto V.

Dessutom har släppdatumet skjutits fram till den 24:e mars.
Citera
2015-01-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsGudN
Jag överväger om att köpa GTA V till PC nu när de släpps i slutet av Januari och undrar om ni tror detta spel kommer vara hyffsat stable, dvs att om 2 år kan ja gå in å spränga lite bilar etc och de fortf finns servrar och spelare att köra emot?

spelet kommer till pc 24 mars, ja jag tror spelet kommer vara populärt om 2 år på pc, max leveln är ju 999 har jag för mig och det tar några år att komma dit om man inte lirar varje dag.
Citera
2015-01-14, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agggorius
spelet kommer till pc 24 mars, ja jag tror spelet kommer vara populärt om 2 år på pc, max leveln är ju 999 har jag för mig och det tar några år att komma dit om man inte lirar varje dag.

Man har väl dock låst upp allt redan vid lvl 120?

För övrigt beror antalet aktiva spelare i Online-läget helt på hur väl Rockstar underhåller spelet. Nu kommer heist-uppdateringen inom kort, och mycket troligt är då att en del folk som inte spelar så mycket i detta nu återvänder. Därefter gäller det för Rockstar att fortsätta uppdatera, utveckla och inspirera folk att lägga ner tid på multiplayer-läget. Om de sköter sina kort rätt kan GTA V säkert ha en aktiv online-community om fem år, såtillvida att det inte släpps en ny titel i serien och servrarna till GTA V släcks, vilket inte är så troligt.

Och med uppdatering menar åtminstone inte jag två nya bilar och en ny tröja med ett USA-motiv på. Spelet har varit ute ett tag nu så en expansion/DLC eller liknande som adderar material till singleplayern och multiplayern hade varit schysst.
Citera
2015-01-14, 19:40
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treybolli
Man har väl dock låst upp allt redan vid lvl 120?

För övrigt beror antalet aktiva spelare i Online-läget helt på hur väl Rockstar underhåller spelet. Nu kommer heist-uppdateringen inom kort, och mycket troligt är då att en del folk som inte spelar så mycket i detta nu återvänder. Därefter gäller det för Rockstar att fortsätta uppdatera, utveckla och inspirera folk att lägga ner tid på multiplayer-läget. Om de sköter sina kort rätt kan GTA V säkert ha en aktiv online-community om fem år, såtillvida att det inte släpps en ny titel i serien och servrarna till GTA V släcks, vilket inte är så troligt.

Och med uppdatering menar åtminstone inte jag två nya bilar och en ny tröja med ett USA-motiv på. Spelet har varit ute ett tag nu så en expansion/DLC eller liknande som adderar material till singleplayern och multiplayern hade varit schysst.
GTA Online är ett eget spel oberoende av GTA V. Tanken är att det hela tiden ska byggas på i takt med att det släpps nya dlc:er och GTA titlar.
Citera
2015-01-14, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Ja, det är normalt. Det har att göra med vinden.

Jag ser dock inte vad Rockstar har tänkt att det ska tillföra med. För min del förstör det bara spelupplevelsen.
Tack då vet jag!
Citera
2015-01-14, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
GTA Online är ett eget spel oberoende av GTA V. Tanken är att det hela tiden ska byggas på i takt med att det släpps nya dlc:er och GTA titlar.

Så är det. Men låt säga att Rockstar lanserar ett GTA 6, då lär GTA V möjligtvis inte få sina online-servrar stänga, men åtminstone kraftigt reducerade på grund av minskad spelaraktivitet.

Min poäng är dock att GTA Online kommer vara populärt och ha en mängd spelare så länge Rockstar spelar sina kort rätt och ständigt uppdaterar spelet. Det krävs ständiga uppdateringar för att även de mest trogna spelarna inte ska tröttna. Med det sagt vill jag inte att Rockstar ska gå samma väg som EA och släppa tio expansioner för några hundralappar, för att sedan utannonsera en ny titel.
Citera
2015-01-15, 13:15
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treybolli
Så är det. Men låt säga att Rockstar lanserar ett GTA 6, då lär GTA V möjligtvis inte få sina online-servrar stänga, men åtminstone kraftigt reducerade på grund av minskad spelaraktivitet.
Något GTA 6 lär vi knappast se innan 2019 om vi går efter hur det sett ut tidigare så det där problemet är långt borta.
Citera
2015-01-15, 17:32
Medlem
Finns det något skönt Xbox One crew att joina? Är för närvarande med i Killuminati Anons, men då det helt saknas sammanhållning och vilja att någon gång faktiskt utföra diverse jobb och dylikt tillsammans så har jag börjat tröttna och så smått börjat leta efter något annat att gå med i. Medlemsantal spelar ingen roll. Den parametern som jag värderar högst är lite sammanhållning och gemenskap.
Citera
2015-01-15, 19:09
Medlem
Fan vad kasst. Jag och en kompis hade sett fram emot det men men.

Bara auto-aim försvinner på pc-versionen och jag är nöjd.
Citera
2015-01-15, 19:19
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntelaar
Fan vad kasst. Jag och en kompis hade sett fram emot det men men.

Bara auto-aim försvinner på pc-versionen och jag är nöjd.
Detta ger mig dock all anledning att plocka upp online på 360. Missade bla alla hjärtans dag förra året. Två månader går så snabbt.

Det finns absolut ingen anledning att ha auto aim på PC såvida man inte är en stor fuskare. Handkontroll används enbart för race, flyg etc. Allt annat är det mus och tangentbord som gäller.
Senast redigerad av Mogaku-san 2015-01-15 kl. 19:22.
Citera
2015-01-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Det finns absolut ingen anledning att ha auto aim på PC såvida man inte är en stor fuskare. Handkontroll används enbart för race, flyg etc. Allt annat är det mus och tangentbord som gäller.

Detta ger mig dock all anledning att plocka upp online på 360. Missade bla alla hjärtans dag förra året.

Auto-aim sabbar mycket i konsollerna.. Fattar inte varför dom ens har med det? Oerhört irriterande om man ska skjuta en annan person och så siktar fanskapet på snuten jämte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in