2015-01-15, 15:11
Bannlyst
Hej flashback jag söker efter en singelkvinna 25+ för familjebildning, dock är alla de tjejerna i min omgivning upptagna eller har redan bildat sin familj. Träffar inga singelkvinnor alls och har slutat gå på krogen då jag inte har någon framgång där heller. Jag vet att jag ser helt ok ut, är lång och hyffsat vältränad, egen lägenhet och jag klarar mig bra.

Kommer förmodligen få tipset att söka på internet, dock så är det bara tinder som gäller nu för tiden och då måste man lägga upp sin facebook där jag har endast ett par bilder som jag inte vill visa för tjejer. Är dålig på att posera och ta bilder, mina vänner har redan tjejer och är inte intresserade av att hjälpa till. Vart bör jag leta? Hade en hel del självmordstankar som ung och dessa börjar sakta men säkert att återvända. Jag är inte nere för att inte alla tjejer tycker om mig, jag är nere för att ingen tjej tycker om mig.
Citera
2015-01-15, 15:16
Medlem
McHammereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finsk-zigener
Hej flashback jag söker efter en singelkvinna 25+ för familjebildning, dock är alla de tjejerna i min omgivning upptagna eller har redan bildat sin familj. Träffar inga singelkvinnor alls och har slutat gå på krogen då jag inte har någon framgång där heller. Jag vet att jag ser helt ok ut, är lång och hyffsat vältränad, egen lägenhet och jag klarar mig bra.

Kommer förmodligen få tipset att söka på internet, dock så är det bara tinder som gäller nu för tiden och då måste man lägga upp sin facebook där jag har endast ett par bilder som jag inte vill visa för tjejer. Är dålig på att posera och ta bilder, mina vänner har redan tjejer och är inte intresserade av att hjälpa till. Vart bör jag leta? Hade en hel del självmordstankar som ung och dessa börjar sakta men säkert att återvända. Jag är inte nere för att inte alla tjejer tycker om mig, jag är nere för att ingen tjej tycker om mig.

Antagligen så ser du inte så bra ut (eller ok) som du tror att du gör.
Skippa tinder och anslut dig till dom mer traditionella datingsajterna istället?
Citera
2015-01-15, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McHammered
Antagligen så ser du inte så bra ut (eller ok) som du tror att du gör.
Skippa tinder och anslut dig till dom mer traditionella datingsajterna istället?

Jag säger inte att jag ser jättebra ut, har däremot fått höra det från folk. Någon sa till mig en gång att tjejer och utseendefixering försvinner med åren, tydligen är det tvärt om alltså. Är det fel på tinder? jag har redan plöjt igenom de mer traditionella siterna med blandad framgång då jag hade en snäll kollega som hjälpte mig med lite bilder.
Citera
2015-01-15, 15:27
Medlem
The BlaBlas avatar
Någon sa till mig att tjejer inte bryr sig om utseendet utan är man klok och smart så är man hemma
Citera
2015-01-15, 15:34
Medlem
McHammereds avatar
Citat:
Jag säger inte att jag ser jättebra ut, har däremot fått höra det från folk. Någon sa till mig en gång att tjejer och utseendefixering försvinner med åren, tydligen är det tvärt om alltså. Är det fel på tinder? jag har redan plöjt igenom de mer traditionella siterna med blandad framgång då jag hade en snäll kollega som hjälpte mig med lite bilder.

Utseende är inte allt. Är du ingen snygging så får du lösa det på annat sätt, expempelvis humor och förmågan att bjuda på dig själv. Med dessa egenskaper kan du nå hur långt som helst faktiskt.

Tinder är bekräftelse i fickformat och ingenting annat vad jag har förstått (använder inte det själv).
Tror du har större chanser på de mer traditionella ställerna där folk faktiskt betalar för att hitta någon.
Citera
2015-01-15, 15:41
Medlem
muscleheadss avatar
Ja de finns (såklart?).

Krogen är till för snygga, korkade och lättfotade. Vad har du för krav rent intellektuellt?
Tips är att gå nån kvällskurs, gör nåt du gillar. Engagera dig i en förening.

Jag är över 25 och vet fan inte ens vad Tinder är. Skulle chansa på nån fjortisapp där man rate'ar folk efter utseende och har lösa knullkontakter? (Alltså typ krogen i fickan?)

Anslut dig hellre till en "riktig" datingsida istället.

Du har "fått höra" att du ser okej ut? Av bekanta? Klart dom inte säger att du är ful?
Förmodligen är du inte tillräckligt snygg för att klara dig på enbart det.
Citera
2015-01-15, 16:04
Medlem
Testa kolla runt lite efter yrkesfotografer som kan hjälpa dig att få till bra bilder för en slant, kan vara en väl vald investering kanske? Se dock till att inte hen ändrar allt för mycket så din blivande inte ens känner igen dig första gången ni träffas. Så har du chansen att låta folk lära känna dig på insidan efter ni träffats.
Citera
2015-01-15, 16:25
Medlem
Ja det gör dom! Jag är tjej och 25 år! Jag har satsat på utbildning och fast ekonomi och sedan familj! Jag har haft riktigt svårt med att hitta någon snäll och klok och som är jämnårig med mig. Dom jag träffat har varit riktiga svin! Men jag inbillar mig att det finns en för alla där ute!
Citera
2015-01-15, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Felicityy
Ja det gör dom! Jag är tjej och 25 år! Jag har satsat på utbildning och fast ekonomi och sedan familj! Jag har haft riktigt svårt med att hitta någon snäll och klok och som är jämnårig med mig. Dom jag träffat har varit riktiga svin! Men jag inbillar mig att det finns en för alla där ute!
Ja då sitter vi i samma båt, du är dock tjej så du kan garanterat träffa någon. Jag är kille med få intressen och en ganska snäv bekantskapskrets så för mig är det kört.
Citera
2015-01-15, 16:39
Medlem
sericss avatar
ska detta bli en sån där tråd då det klagas på att tjejer är för kräsna bara för att vissa här är inte riktigt vet hur det sociala samspelet funkar? blir vanligare och vanligare .

OnT: fråga dina kompisar om deras tjejer har några singla vänner som du skulle kunna träffa? är ju en start iallafall
Citera
2015-01-15, 16:42
Medlem
Citat:
Ja då sitter vi i samma båt, du är dock tjej så du kan garanterat träffa någon. Jag är kille med få intressen och en ganska snäv bekantskapskrets så för mig är det kört.

Njae, tyvärr så dras bara en massa dåliga typer till mig...antingen för gammal eller en snygg fasad men skitpersonlighet
Citera
2015-01-15, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av serics
ska detta bli en sån där tråd då det klagas på att tjejer är för kräsna bara för att vissa här är inte riktigt vet hur det sociala samspelet funkar? blir vanligare och vanligare .

OnT: fråga dina kompisar om deras tjejer har några singla vänner som du skulle kunna träffa? är ju en start iallafall

Mina vänner är som sagt inte intresserade av att hjälpa mig (jag vet de är inte riktiga vänner). Jag vet hur det sociala samspelet fungerar, jag vet bara inte vart jag ska hitta dem eller hur jag skall öppna upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in