Citat:
Ursprungligen postat av
ChristianX
Jag "jublar" över att det är en klok röst i media. Alice är högerliberal liksom jag och hennes åsikter är ju inte direkt okända. Hennes perspektiv på invandringen, liksom mitt, är ju att invandring inte är ett problem per se utan att det är Sveriges samhällssystem som ger helt fel incitament, vilket gör att vi attraherar fel typ av invandrare. Det är ju ett problem att vi får hit stora mängder illaterata mellanösternindivider med en helt annan kultur än oss och vi sedan med glädje bidragsförsöjer dessa. Istället är det ju vettigt att premiera välutbildade individer genom att incitamentet ska vara att det lönar sig att arbeta och vara produktiv.
Man måste se hela bilden och det anser jag att Teodorescu gör i sina åsikter, och det perpektivet finns det definitivt inte många som har i svensk media idag. Därför "jublar" jag.
Precis, problemet med invadringen är ju inte invandring i sig, utan att det bara kommer folk hit som vill bli försörjda, inte tillföra något själva. Kom det bara välutbildade egenföretagare kunde det egentligen komma hur många som helst, utan problem. Så när AT skriver att det betyder "ett samhälle väldigt långt från dagens" så menar hon ju ett samhälle utan bidragsförsörjning, ett mer liberalt samhälle, och det tycker iallafall jag är helt lysande.
Men om man inte ogillar bidragen och brottlsigheten i sig, utan tycker att mångkulturen utgör själva grundproblemet, dvs att annorlunda människor kommer hit, sköter sig och försörjer sig, , då är ju liberalismen inte ideologien man bör välja

Ytterligare ett plus är att Lisa Bjurwald. påstådd 'liberal', vilket betyder socialliberal, med betoning på social(ist), gick helt i taket över detta