2015-01-14, 19:27
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Din efterblivna mupp det behöver inte ens vara samma typ av vara som bedragaren köper från person A det kan vara var som helst, poängen är bara att TS skall luras att skicka pengar till A
det är det som är förtjänsten på bedrägeriet, men det verkar du att ha svårt att fatta med din sviskonhjärna.

Att bedragaren lyckas hitta en vara för exakt den summan som TS ska swischa över, komma överens med den personen om betalningsmetod etc känns för långsökt för att det ska vara den mest trovärdiga historian.
Citera
2015-01-14, 19:42
Medlem
eastdulwichs avatar
Swish-mottagarens namn står väl alltid när man ska signera med bank-id? Vilket namn stod där TS? Har du sparat ner det?
Citera
2015-01-14, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eastdulwich
Swish-mottagarens namn står väl alltid när man ska signera med bank-id? Vilket namn stod där TS? Har du sparat ner det?
Visst är det så som du säger. Motagarens namn står alltid där och i detta fallet så stod det väll habibi habibisson hahah vilken blåsning altså det är sjukt riktigt sjukt hur man kan vara så dum och föra över pengarna när "hon" vägrade sända det med blocketpacket då i den sekunden så sa "hon" att det är en blåsning men du fattade inte det eller så trodde du att du skulle göra ett klipp och därmed blev blind. Hört att det som låter för bra för och vara sant oftsas är det

Det med swish kan ju va att han haft det nr innan och kopllat på swish på det. på mig är swish fortfarande påkopplat på mitt gammla nr. så den som har nr nu behöver inte alls vara motagaren av pengarna.
Citera
2015-01-14, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eastdulwich

Namnet som stod var Lisa-marie Pettersson
Citera
2015-01-14, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Visst är det så som du säger. Motagarens namn står alltid där och i detta fallet så stod det väll habibi habibisson hahah vilken blåsning altså det är sjukt riktigt sjukt hur man kan vara så dum och föra över pengarna när "hon" vägrade sända det med blocketpacket då i den sekunden så sa "hon" att det är en blåsning men du fattade inte det eller så trodde du att du skulle göra ett klipp och därmed blev blind. Hört att det som låter för bra för och vara sant oftsas är det

Det med swish kan ju va att han haft det nr innan och kopllat på swish på det. på mig är swish fortfarande påkopplat på mitt gammla nr. så den som har nr nu behöver inte alls vara motagaren av pengarna.

Ja mottagarens namn stod där, och det var Lisa-marie Pettersson (alltså precis som hon uppgett tidigare)

dum är jag minsann inte
Citera
2015-01-14, 23:12
Medlem
qwerty1339s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasarN
Namnet som stod var Lisa-marie Pettersson
Ta kontakt med henne då?
Hon finns på Facebook bland annat....
Citera
2015-01-14, 23:41
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Jo det är på detta vis blocketsvindlare ofta jobbar, TS har skickat pengar till en person som "svindlaren" köpt något av.

Det rimliga är väl att TS kräver att de tillsammans gör en polisanmälan samt ger honom kontaktuppgifter till "svindlaren". Om person i fråga vägrar hotar han med att polisanmäla vederbörande.
Citera
2015-01-15, 00:15
Medlem
De fyra sista på mastercard-kortet var: 1987, antar att det inte går att göra nåt med de siffrorna men det var det jag la märke till.
Citera
2015-01-15, 01:15
Bannlyst
Det finns alltså två brottsoffer?

Svindlaren har bara agerat mellanhand och på så sätt fått tag i kapitalvaror ?
Citera
2015-01-15, 01:52
Medlem
tquixs avatar
Så användaren M1159 hade alltså en Teori om hur det gick till (som är rätt långsökt enl. mig, men inte omöjlig), och sen verkar alla ha tagit detta för någon sanning och utgått från det!? Eller har TS bekräftat att det gått till så här? Sa tjejen med Swish-numret att hon mottagit några pengar ö.h.t? Eller bara att folk ringt till henne och sagt att de blivit lurade?
Ni med Swish; Kan man koppla sitt bankkonto till ett random nummer utan att själv äga numret och bekräfta?
Jag tänker ju att hon med Swish-numret som påstår sig inte ha någon aning lika gärna kan ligga bakom allt. Annars borde hon kunna uppge vart hon skickat varor, om hon ens gjort det. Märkligt att hon bara skulle koppla bort swish annars nu efter.. Svarar hon i telen längre ens?
Och viktigt; svarade Swish-mottagaren i telefonen med namnet Lisa-Marie Pettersson? - Annars är ju hon helt klart bedragaren.
Senast redigerad av tquix 2015-01-15 kl. 01:58.
Citera
2015-01-15, 03:18
Medlem
Tjena!
Har kollat på en del begagnade märkeskläder på tradera och fastnade för second hand-säljaren "Andrahandsessens". Denna lirare säljer drösvis med begagnade kläder och jag är osäker om det som säljs är äkta. Vill inte åka på en blåsning i form av billiga kopior för dyra pengar. Vänder mig därför till er flashback för råd innan budgivning.

Länk till säljarens auktioner:
http://gamla.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=3460107
Citera
2015-01-15, 04:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hp-sauce
Bedragaren har alltså, istället för att låta TS skicka pengarna till sitt eget konto, köpt något på blocket och låtit TS skicka pengarna till en annan säljare som betalning?
jepp, klockrent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in