Citat:
Ursprungligen postat av
Grambino
Den som skrev att det bara fanns fördelar tror jag nog dom flesta förstod att han inte var 100% seriös;
Visst vill jag vara i topform och så men i övrigt är 'muskelbyggandet' inte intressant för min del; Mitt 'dag till dag' vällbefinande är inte bra, just därför tänker jag mig att att jag inte hade velat gå av om/när jag väll gått på. Mina testiklar mäter en volym som är hälften av vad den lägsta referensen för normal volym är; ED har varit ett problem sedan länge med, Mitt T är dock fortfarande så pass 'högt' att jag inte kan behandlas (13nnml)

.'
Just därför känner jag att jag inte vill cykla då mitt normal tillstånd inte är bra; men går det att ligga på året om? och bortsett ifrån att det ur ett muskelbyggar perspektiv är fördelaktigare att cykla, vad finns det för nackdelar med att ligga på året om som inte även är nackdelar i en cykel?
För att komma till saken kortfattat: hur skulle det kompletta programmet för en 'året runt kur se ut'?
Eller skulle ändå cyklar vara bättre i min situation? Jag vill gå på för att jag lider och har problem men inte får hjälp av vården.
Inte för jag är expert i ämnet men jag har svårt att tro att tillföra kroppen exogent testo (särskillt när ens egen produktion är substandard) skulle i sig vara något dåligt eller farligt, allt handlar om doser.
Många som går på TRT världen över men dessa personer ligger långt ifrån några byggardoser utan tanken är att man ska ligga runt nivåer som är normalt.
Höga doser testo ger med en hel rad bieffekter (Högt HB,Högt Blodtryck,dålig blodfettsprofil,höga östrohallter osv osv). Ju högre doser ju större risk för bieffekter. Tar man detta sen under långa perioder så kommer ju riskerna och de potentiella skadorna från biverkningar att bli högre.
Dåliga blodfetter och högt blodtryck tex är inget man märker av till en början men över tid kan det leda till stora problem. Brukar man då något som kroniskt ger högt blodtryck och dåliga blodfetter ökar ju riskerna att få hälsoproblem.
Alla som får TRT går därför regelbundet till sin läkare för att kontrollera sina värden så att allt är bra och att man annars tidigt kan sätta in åtgärder för att motverka bieffekter.
Så att själv sätta 250 mg testo-e e5d är långt ifrån vad vården ger personer med testobrist och ska inte göras utan åtminstone inte utan regelbundna hälsokontroller. Sen att permanent brukar oljor och piller köpta på internet är nog inte att rekommendera någon heller då varken doser eller innehåll kan garanteras