2015-01-13, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
Varför snackade du om facebook då? Även där fanns folk som stöttade men det hör inte till poängen.

En googling och du får massor av träffar. Jag tar inte saker från luften om du tror det, finns ingen anledning för det.

Ignorans. Det är som att säga att bara för att vi inte blivit besökta av aliens existerar de inte nånstans i universum. Och breivik blev friskförklarad i rätten om du inte minns det. Så det rör sig alltså inte om en galning utan en extremistisk terrorist likt islamisterna.

Eller brist på tid. Som sagt, google är inte långt borta.

Precis, extremism kallas det och det har väldigt lite att göra med vanliga muslimer. Jag själv har släkt som är både halv och helmuslimer och de vill inte ha något med extremisterna att göra. De avskyr dem lika mycket som vanligt neutralt folk.

Det hör visst till poängen då det är en jävla skillnad med att våga stå för det man tycker offentligt och att slänga ur sig nåt infantilt på anonyma forum för att reta upp folk.

Google? Nästan så jag saknar ord, google innehåller allt möjligt men jag tänker inte ägna en sekund åt att tråla i det vattnet då du verkar så säker på det du säger, länk eller så har det aldrig sagts och du hittar på.

Ignorans? Om jag ställer frågan tror du på påskharen jultomten och loch ness odjuret?
Jag menar, vi har ju inte blivit besökta av någon av dom men enligt dig så behöver det inte betyda att dom inte existerar? Friskförklarad i rätten ja, det kan inte ha att göra med politiskt rävspel?
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/professor-oprofessionell-rapport_6986449.svd
Men nä tro du på jultomten så ser vi andra på verkligheten

Det största problemet när salafisterna och övrigt pack tar över mer och mer är att alla muslimer svartmålas, så ännu en orsak att kämpa emot radikaliseringen i egna led, som det är nu vågar ingen öppna käften för rädsla att bli kalla islamofob, vilket är en idiotisk term i sig själv det finns då ingen "ologisk" rädsla för islam i nuvarande form.
Citera
2015-01-13, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bfilm
Alla fredliga muslimer är i Norge.

http://www.liveleak.com/view?i=215_1421087726
Ni som inte tror på detta. Det är från en muslims fredskonferens som hölls 23-25 Mars 2013 i Oslo. Islamnet.no som höll konferensen har laddat upp det på sin egen youtubekanal också: https://www.youtube.com/watch?v=bV710c1dgpU

Ni om inte tittat borde titta. Det är mycket skrämmande.
Citera
2015-01-13, 21:13
Medlem
Ola Schuberts avatar
Visst finns det många muslimer som fördömer terroristdåden, varav många uttalat sig i TV. I Paris blev en muslimsk polisman mördad. En annan muslim ifrån Mali gömde undan folk i från terroristen som anföll den judiska affären.

Men vad gäller verbala fördömande så tar nog denna muslim, forskare och lärde priset

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fvideo .php%3Fv%3D794512987269573

Samma man, som jag gissar har sitt ursprung i Bangladesh, påtalar också att Sharia är fel och måste i grunden reformeras.

https://www.facebook.com/video.php?v=795709430483262&set=vb.100001326369053 &type=2&theater

Ledtrådar till hur du kan identifiera potentiella terrorister

https://www.facebook.com/video.php?v=796777100376495&set=vb.100001326369053 &type=2&theater
Citera
2015-01-13, 21:14
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Nu skall du få försvara din insikt om ISUS för oss idioter.

På vilket sätt har USA och Israel skapt ISUS?

Rekryterna från Europa är unga europeiska muslimer, kan dom inte läsa? Fö behöver dom inte kunna läsa, det går utmärkt att vara religös och troende. Det räcker att imamen kan läsa.

Vilken bönteknik är det som är som inte stämmer?

Hur kan du försvara muslimer som skär huvudet av andra människor pga att som ber till fel gud, eller tolkar Koranen annorlunda?

Korkade boskap, ska svara på dina frågor:

USA gjorde det möjligt för dem att växa och erövra mark i Irak genom att USA försvagade landet under ockupationen. IS vapen och fordon är ofta amerikanska, som de tagit från Iraks armé. Många ex generaler och militärer från Saddams styrkor ingår i IS nu, det hade de aldrig gjort om inte USA krossat Saddams styre, nu besitter tackvare det IS kunskaper om avancerad modern krigföring. Alquaida i Irak fanns inte innan USA gick in, de startade där som svar på USA ockupationen, och det var dessa som senare blev IS idag. USA stödde dem i Syrien också, USA ville till och med bomba Syrien för att hjälpa terroristerna. Israel finansierar IS under the table för att skapa kaos och försvaga och splittra muslimerna ännu mer.

För att vara riktig muslim ska du läsa koranen. Du ska be åt mekkas håll när du ber, IS sitter i cirklar och ber eller vända mot varandra ibland till och med.

Jag har aldrig försvarat varesig IS eller ens islam. Hatar bara svenskar som inte vet ett skit om världen.
Senast redigerad av IIIDracul 2015-01-13 kl. 21:17.
Citera
2015-01-13, 21:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Visst finns det många muslimer som fördömer terroristdåden, varav många uttalat sig i TV. I Paris blev en muslimsk polisman mördad. En annan muslim ifrån Mali gömde undan folk i från terroristen som anföll den judiska affären.

Men vad gäller verbala fördömande så tar nog denna muslim, forskare och lärde priset

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fvideo .php%3Fv%3D794512987269573

Samma man, som jag gissar har sitt ursprung i Bangladesh, påtalar också att Sharia är fel och måste i grunden reformeras.

https://www.facebook.com/video.php?v=795709430483262&set=vb.100001326369053 &type=2&theater

Ledtrådar till hur du kan identifiera potentiella terrorister

https://www.facebook.com/video.php?v=796777100376495&set=vb.100001326369053 &type=2&theater

Men icke desto mindre är det våldsgalningerna som är mest koran-relevante.
Citera
2015-01-13, 21:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Korkade boskap, ska svara på dina frågor:

USA gjorde det möjligt för dem att växa och erövra mark i Irak genom att USA försvagade landet under ockupationen. IS vapen och fordon är ofta amerikanska, som de tagit från Iraks armé. Många ex generaler och militärer från Saddams styrkor ingår i IS nu, det hade de aldrig gjort om inte USA krossat Saddams styre, nu besitter tackvare det IS kunskaper om avancerad modern krigföring. Alquaida i Irak fanns inte innan USA gick in, de startade där som svar på USA ockupationen, och det var dessa som senare blev IS idag. USA stödde dem i Syrien också, USA ville till och med bomba Syrien för att hjälpa terroristerna. Israel finansierar IS under the table för att skapa kaos och försvaga och splittra muslimerna ännu mer.

För att vara riktig muslim ska du läsa koranen. Du ska be åt mekkas håll när du ber, IS sitter i cirklar och ber eller vända mot varandra ibland till och med.

*

Citat:
Jag har aldrig försvarat varesig IS eller ens islam. Hatar bara svenskar som inte vet ett skit om världen.

Korrekt, du är bara det flumliberala kavalleriet.
Citera
2015-01-13, 21:44
Medlem
Theangleaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Det hör visst till poängen då det är en jävla skillnad med att våga stå för det man tycker offentligt och att slänga ur sig nåt infantilt på anonyma forum för att reta upp folk.
Fat du vet ju inte om de gör det för att retas eller om de menar allvar. Från de antal inlägg,trådar och saker jag sett pekar det mesta på att den minoritet som faktiskt stöttade honom var seriösa.

Citat:
Google? Nästan så jag saknar ord, google innehåller allt möjligt men jag tänker inte ägna en sekund åt att tråla i det vattnet då du verkar så säker på det du säger, länk eller så har det aldrig sagts och du hittar på.
Here you go

Citat:
Ignorans? Om jag ställer frågan tror du på påskharen jultomten och loch ness odjuret?
Jag menar, vi har ju inte blivit besökta av någon av dom men enligt dig så behöver det inte betyda att dom inte existerar?

Nu är du bara barnslig.

Citat:
Friskförklarad i rätten ja, det kan inte ha att göra med politiskt rävspel?
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/professor-oprofessionell-rapport_6986449.svd
Men nä tro du på jultomten så ser vi andra på verkligheten

Ok wow en gammal gubbe utan stöd från någonting kommer med en åsikt. Fakta kvarstår att han blev friskförklarad. Otaliga tester gjordes på honom med många olika psykologer etc och sammanlagda resultaten gav att han blev friskförklarad. Att skylla på politik är trams i det fallet.

Citat:
Det största problemet när salafisterna och övrigt pack tar över mer och mer är att alla muslimer svartmålas, så ännu en orsak att kämpa emot radikaliseringen i egna led, som det är nu vågar ingen öppna käften för rädsla att bli kalla islamofob, vilket är en idiotisk term i sig själv det finns då ingen "ologisk" rädsla för islam i nuvarande form.
Islamism eller ej fakta kvarstår att de flesta muslimer inte är som de terrorister på nyheterna. Därmed svar på ts fråga;ja de är överallt.
Citera
2015-01-13, 21:47
Medlem
Theangleaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul

this

och det är det jag menar också, de flesta idioterna samlas på flashback.
Citera
2015-01-14, 01:55
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
*

Korrekt, du är bara det flumliberala kavalleriet.

Men helvete vilka bra argument. Skiter i er politik, fakta är fakta och sen får ni boskap som knappt är läskunniga säga vad ni vill.
Citera
2015-01-14, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Jag hör ofta "Men alla muslimer är inte terrorister". Självklart inte. Men blir inte terrorist bara för att man stödjer terrorism. Terrorism är en praktisk handling. Men då undrar jag vart alla "goda" muslimer är?

Det finns en muslim som heter Carolina Farraj på Twitter som är sjuuuuukt galen i Islam, men inte terrorist. Hon tar avstånd från våld med mera och kallar sig god muslim. Men ibland så uttrycker hon diverse saker att bögar inte ska få gifta sig i en moské och terrorismen i Paris är inget att grina över. Det lät mer som "What? 14 personer dog jämfört med terroristJuden Israel som dödar vårt folk!!".

Men det är inte bara den muslimen som uttrycker sig på såndat vis. Det finns fullt med muslimer som tar avstånd från våld. Men i samma veva så önskar dem att folk ska få lita för att ha trotsat eller kritiserat islam.

Finns det fan ingen normal och fredlig muslim någonstans? Varför måste alla vara så radikala, mer eller mindre?

20% av jordens befolkning är radikala, icke fredliga muslimer-bra slutsats där...
Citera
2015-01-14, 05:05
Medlem
Iman2014s avatar
Det finns ingen anledning att kräva att muslimer ska fördöma attacken mot Charlie Hebdo.

Det finns väldigt mycket jag kan säga angående hyckleriet i Väst här men låt mig summera vissa saker.

1. Kränkning och åsikter är distinkta och skilda saker. Man får lov att ha egen åsikt men inte kränka. Till exempel får man inte säga rasistiska saker som uppfattas som kränkande. Vi muslimer kan aldrig acceptera kränkning av vår religion.

2. Kränkning av religion är dessutom förbjudet i flera europeiska länder (Finland och Tyskland tex).

3. Det finns starkt hyckleri i att förbjuda muslimer från att ha yttrandefrihet, eller yttrandefrihetsbegränsningar rörande anti-semitism och så vidare men tillåta kränkning av Islam.

4. Frankrike har en islamhatande regering som saknar legitimitet.

5. De flesta muslimer är glada över att Hebdo idioterna är döda då vi hatar dessa personer.

6. Vi muslimer delar inte era sjuka åsikter om samhället, vi hatar detta samhället. Vi är INTE Charlie Hebdo, ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG!

7. Världen är en bättre plats utan dessa personer.

8. Slutligen, skrattar bäst som skrattar sist!
Citera
2015-01-14, 06:57
Medlem
Hur skulle man kunna vara normal och fredlig om man tycker att muhammed är den ultimate mannen?
Då har man ju antingen:

a) inte läst koranen och vet inget om muhammeds liv

b) en skruv lös
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in