2015-01-10, 16:57
Medlem
EgoBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Bahh. När man väl blir lite sugen på att lira, då har dom stängt ner pga maintenance.. En fredagkväll.. Jisses

Rly satt och spela hela dagen igår fram till typ 03:30
Citera
2015-01-10, 17:34
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Jag förstår
Men så jäkla lat av dom är det inte.

Hur många olika builds finns det?
1 för varje char, mer än så är det egentligen inte..
Okej, någon char har 2 builds, men hur ofta spelar man alla chars och alla dess builds? =)

Jag toksparade massa gear förut, men in i halva season 1 så tömde jag ALLA tabbs på gear som inte ingick i den aktuella builden för en char.
Munk: Sunwoko, inget annat funkade där (förutom om man inte skapade en supportmunk)
Barb; Raekor, ingen spelade något annat.
Wiz, Hydra med Blizzard(Firebird set), ingen använde Vyr eller Tal Rash.
DH; Lightning eller Fire/Cold.
Crusader; Condem eller Phalanx.
WD; Jade eller Pet (även support)

En fullt gearad char är 12 slots som man kan equippa.
Ta 1 char om man nu har 2 olika builds, så är alltid 1 build equippad, 12 slots i 1 Tab i stashen.

Lootar man sen något som är bättre än det befintliga, så kastar man det gamla och sparar den nya..

Att samla gear på hög bara för att är av egen erfarenhet så oerhört onödigt, gjort det själv och alltid intalat mig "tänk om jag hittar en build av detta" mens en aldrig använt skiten på flera månader
Bara samlat damm.

Enda jag sparar nu är Material och Gems, får jag för mycket gems, så craftar jag större gems för att få bort Marquise-gems.

Så, jag säger inte att jag har rätt och andra har fel.
Men upplys mig gärna fördelen med att ha 2-3 aktiva char (som många har) och sen ta upp exempelvis restrerande 9 slots för att "banka" loot som man aldrig kommer använda
Då 3 chars tar upp max 36 slots i en stash, vilket är (om jag inte har fel) inte ens 1 tab

HC, visst, men även där har man 4 Tabs, 1 går åt till gear, resten till tomrum.
Season har egen stash med.
Softcore har egen stash..

Softcore + Season då dom slås ihop är 2 tabs, fortfarande massa tomrum som finns
Jag förstår såklart hur du tänker och antar att de flesta tänker ungefär så . Men jag tycker dessvärre att ett farmingspel även borde vara ett spel där man ska kunna samla på sig utan att känna några större begränsningar.

Känns riktigt trist om jag t.ex hittar en perfekt rollad Cindercoat för att sedan slänga den därför att jag kör Cold på min DH. Chancen att jag hittar en lika bra igen är minimal. Nu råkar det ju dessutom vara så att denna Cindercoat (som jag faktiskt hittade) kommer att fungera perfekt till min firemunk jag tänker lira nästa patch . Visst det är väl inte så sannolikt att allt jag sparar ska komma till användning men det finns en hel del items som faktiskt har potential att kunna användas.

Sen finns det ju saker jag sparat på mina bankgubbar som jag kan kasta... det tar jävla plats att ha t.ex perfekt rollade bracers för varje element till alla klasser (7x3=21!). Jag kastar givetvis items som jag inte ser någon framtid i (Vyr's, Invoker, %poison osv.).

Skulle för skoj skull kunna ladda bilder på hur min stash ser ut
Citera
2015-01-10, 18:40
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Jag förstår såklart hur du tänker och antar att de flesta tänker ungefär så . Men jag tycker dessvärre att ett farmingspel även borde vara ett spel där man ska kunna samla på sig utan att känna några större begränsningar.

Känns riktigt trist om jag t.ex hittar en perfekt rollad Cindercoat för att sedan slänga den därför att jag kör Cold på min DH. Chancen att jag hittar en lika bra igen är minimal. Nu råkar det ju dessutom vara så att denna Cindercoat (som jag faktiskt hittade) kommer att fungera perfekt till min firemunk jag tänker lira nästa patch . Visst det är väl inte så sannolikt att allt jag sparar ska komma till användning men det finns en hel del items som faktiskt har potential att kunna användas.

Sen finns det ju saker jag sparat på mina bankgubbar som jag kan kasta... det tar jävla plats att ha t.ex perfekt rollade bracers för varje element till alla klasser (7x3=21!). Jag kastar givetvis items som jag inte ser någon framtid i (Vyr's, Invoker, %poison osv.).

Skulle för skoj skull kunna ladda bilder på hur min stash ser ut

Jag var precis som dig förut, så är med i ditt tänk.
Men som sagt och som du säger, du kan säkert undvara en bank-gubbe för en ny char för att testa något nytt =)
Samt få Souls till att crafta övriga prylar lite bättre om inte annat
Citera
2015-01-12, 10:37
Medlem
Lanoos avatar
Har tagit upp spelet på ps4an igen.
Lirade för några dagar sen med en nisse som droppade ett svärd till mig.
Plockade upp det och såg att det är moddat och har +22 000 i damage med 3 sockets och 40% IAS.
Jävligt trist att det ska vara så här när man lirar konsoll. Men samtidigt är det ju PC jag spelar seriöst på.
Frågan är nu vad man kan göra för kul med detta svärd. Slängde på det på min pet doc och min hell hound gjorde 1,6 miljarder i damage helt plötsligt

Ska man komma högt i grifter utan fusk är man ju väldigt låst till ett par olika builds. Nu tänker jag att det här borde kunna öppna upp något helt sjukt. Någon som har förslag på galna builds jag kan testa som normalt aldrig skulle funka? :P
Citera
2015-01-12, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Har tagit upp spelet på ps4an igen.
Lirade för några dagar sen med en nisse som droppade ett svärd till mig.
Plockade upp det och såg att det är moddat och har +22 000 i damage med 3 sockets och 40% IAS.
Jävligt trist att det ska vara så här när man lirar konsoll. Men samtidigt är det ju PC jag spelar seriöst på.
Frågan är nu vad man kan göra för kul med detta svärd. Slängde på det på min pet doc och min hell hound gjorde 1,6 miljarder i damage helt plötsligt

Ska man komma högt i grifter utan fusk är man ju väldigt låst till ett par olika builds. Nu tänker jag att det här borde kunna öppna upp något helt sjukt. Någon som har förslag på galna builds jag kan testa som normalt aldrig skulle funka? :P

Du kanske kommer på något helt briljant när du testar dig fram på PS4an och som vi pratat om innan, är det verkligen så att man måste ha en char/end game char för att man "ska" ha det eller kan man ligga och köra T6 och kanske +-30 i GR och ha betydligt roligare med dom charsen? Jag föredrar nog att ha mer skoj isf, men självklart så är det ju lika kul att försöka sig på en end char, fast en end char kan ju även vara att man kör på som en tok för att nå et visst mål som är lägre än 55 med en Babbe tex! Smaken är som baken men hojta till direkt om du kommer på något sköj
Citera
2015-01-12, 19:15
Medlem
snorass avatar
Någon som vet när season 2 drar igång? Vad har hänt under season 1 har haft ett länge uppehåll.
Citera
2015-01-12, 20:52
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoras
Någon som vet när season 2 drar igång? Vad har hänt under season 1 har haft ett länge uppehåll.

season 1 slutar 3februari eller nåt.. verkar som vi kommer få uppdateringen dock denna vecka och här är lite nyttigt på vad som kommer i den,

http://diablo.incgamers.com/blog/comments/diablo-3-patch-2-1-2-survival-guide?cpage=1#comment-8668784
Citera
2015-01-13, 09:51
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:

Som SweBarb skrev så slutar season 1 nu den 3e februari, vad jag hört så startar Season 2 mellan 7-10 dagar senare.
Dock till mångas förtret så släpps en patch denna vecka och inte i sammanband med att Season 2 startas.

En sak jag dock gillade då jag testade den senaste PTR var Goblins och alla nya som tillkommit!
Bloodshards, Gems osv osv vid en goblin-rift, helt perfekt
Citera
2015-01-13, 09:53
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Jag är säker att jag läst att det ska ta 7-10 dagar innan nya season drar igång efter den förra slutade, men hittar inte vart jag lärt det. Känns väl inte helt orimligt.
Citera
2015-01-13, 10:55
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Som SweBarb skrev så slutar season 1 nu den 3e februari, vad jag hört så startar Season 2 mellan 7-10 dagar senare.
Dock till mångas förtret så släpps en patch denna vecka och inte i sammanband med att Season 2 startas.

En sak jag dock gillade då jag testade den senaste PTR var Goblins och alla nya som tillkommit!
Bloodshards, Gems osv osv vid en goblin-rift, helt perfekt

Håller med dig, goblins var trevliga!
Hoppas det är hög droprate på dom.
Citera
2015-01-13, 11:09
Medlem
swebarbs avatar
Förvänta er ingen hög spawn på goblins med tanke på hur mycket man kan få av dom är det som innan ren tur om man får eller inte men who knows dom kanske har gjort att dom kommer lite oftare, ibland stöter man inte på en enda på flera dagar..
Citera
2015-01-13, 19:58
Bannlyst
Hur tror ni att det blir med leaderboards (i season 1) i och med nya patchen?

Barbs lär aldrig kunna komma upp i samma nivå, så de resultaten är satta i sten. DHs lär väl inte heller kunna konkurrera med deras forna glans.

Jag tänkte att monks skulle öka mest, men EP-bracers ändras väl inte förrän i s2?

Wizarlds lär nog inte stiga, hydra-buffen kan väl inte mäta sig med conduit? Fast vem vet, men reducerad incoming dmg och höjd density så finns det väl en liten chans.

Någon som har koll på PTR om vilka som låg bättre till än på live?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in