Jag förstår

Men så jäkla lat av dom är det inte.
Hur många olika builds finns det?
1 för varje char, mer än så är det egentligen inte..
Okej, någon char har 2 builds, men hur ofta spelar man alla chars och alla dess builds? =)
Jag toksparade massa gear förut, men in i halva season 1 så tömde jag ALLA tabbs på gear som inte ingick i den aktuella builden för en char.
Munk: Sunwoko, inget annat funkade där (förutom om man inte skapade en supportmunk)
Barb; Raekor, ingen spelade något annat.
Wiz, Hydra med Blizzard(Firebird set), ingen använde Vyr eller Tal Rash.
DH; Lightning eller Fire/Cold.
Crusader; Condem eller Phalanx.
WD; Jade eller Pet (även support)
En fullt gearad char är 12 slots som man kan equippa.
Ta 1 char om man nu har 2 olika builds, så är alltid 1 build equippad, 12 slots i 1 Tab i stashen.
Lootar man sen något som är bättre än det befintliga, så kastar man det gamla och sparar den nya..
Att samla gear på hög bara för att är av egen erfarenhet så oerhört onödigt, gjort det själv och alltid intalat mig "tänk om jag hittar en build av detta" mens en aldrig använt skiten på flera månader

Bara samlat damm.
Enda jag sparar nu är Material och Gems, får jag för mycket gems, så craftar jag större gems för att få bort Marquise-gems.
Så, jag säger inte att jag har rätt och andra har fel.
Men upplys mig gärna fördelen med att ha 2-3 aktiva char (som många har) och sen ta upp exempelvis restrerande 9 slots för att "banka" loot som man aldrig kommer använda

Då 3 chars tar upp max 36 slots i en stash, vilket är (om jag inte har fel) inte ens 1 tab
HC, visst, men även där har man 4 Tabs, 1 går åt till gear, resten till tomrum.
Season har egen stash med.
Softcore har egen stash..
Softcore + Season då dom slås ihop är 2 tabs, fortfarande massa tomrum som finns