2015-01-13, 16:33
Medlem
Hejsan. fick utbetalt 5 siffrigt belopp för min adhd för något år sen. och undrar nu om det är nån som överklagat i efterhand och krävt mer pengar? såg att jag fick det minsta man kan få. men enligt mina egna åsikter så borde jag fått mycket med då det finns på papper att det ställt till det väldigt mycket för mig.

Har folksam. haft diagnosen i 6 år på papper.
Citera
2015-01-13, 16:38
Medlem
ImAFlirts avatar
Får man pengar och skit från staten för att man har ADHD? Det är knappt att man märker att någon har ADHD förrän man lär känna personen eller umgåtts ett tag. Det är ju inget superhandikapp om man säger så.

EDIT: Ber om ursäkt om jag verkar lite kall.
Senast redigerad av ImAFlirt 2015-01-13 kl. 16:41.
Citera
2015-01-13, 16:38
Medlem
Sweetnrtims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av logitech1339
Hejsan. fick utbetalt 5 siffrigt belopp för min adhd för något år sen. och undrar nu om det är nån som överklagat i efterhand och krävt mer pengar? såg att jag fick det minsta man kan få. men enligt mina egna åsikter så borde jag fått mycket med då det finns på papper att det ställt till det väldigt mycket för mig.

Har folksam. haft diagnosen i 6 år på papper.

Har för mig att dom har uppdaterat försäkringen gentemot ADHD. Att det inte är aktuellt i dagens läge.
Citera
2015-01-13, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImAFlirt
Får man pengar och skit från staten för att man har ADHD? Det är knappt att man märker att någon har ADHD förrän man lär känna personen eller umgåtts ett tag. Det är ju inget superhandikapp om man säger så.

Tycker det mer var en positiv kommentar av dig. Då många ser en som annorlunda när man har adhd. Tycker själv precis som du. Japp man får det. Ersättning för livslång skada av försäkringsbolag om man nu hade det tecknat. Samt kan man få av försäkringskassan för att man ej kan arbeta (vilket många missbrukar) och det är helt åt helvete fel i mina ögon. Bara för att man har adhd betyder det verkligen inte att man INTE kan arbeta. snarare att man kan arbeta bättre. man är mer aktiv. men man kanske har svårare med planeringar osv. alla är ju olika! det är min åsikt iallafall!
Citera
2015-01-13, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetnrtim
Har för mig att dom har uppdaterat försäkringen gentemot ADHD. Att det inte är aktuellt i dagens läge.

Källa på det?

Då jag redan fått min försäkring utbetald så är det ju lugnt. Tänkte mest på om jag kunde fått ett högre belopp en det jag fick. Jag fick minimum beloppet.
Citera
2015-01-13, 17:47
Medlem
Det är många många år sen som försäkrings bolagen tog bort adhd ur det dom ersätter . Hur gammal är du ts ?
Citera
2015-01-13, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Det är många många år sen som försäkrings bolagen tog bort adhd ur det dom ersätter . Hur gammal är du ts ?

20. Fick försäkringspengarna när jag var 16 eller 17 om jag minns rätt. men då hade en förmyndare dem.

edit : fick diagnosen vid 13 års ålder kanske bör tilläggas.
Senast redigerad av logitech1339 2015-01-13 kl. 18:02.
Citera
2015-01-13, 18:35
Medlem
mr.demons avatar
Har Länsförsäkringar med det, så ska jag fan söka. Har både Adhd och Asperger, och tycker faktiskt att det låter helsjukt att man kan få pengar om man har Adhd. Är inget ovanligt alls ju.
Citera
2015-01-13, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Har Länsförsäkringar med det, så ska jag fan söka. Har både Adhd och Asperger, och tycker faktiskt att det låter helsjukt att man kan få pengar om man har Adhd. Är inget ovanligt alls ju.

Fast det är väl inte helsjukt i mina ögon. Man bär ju med en "sjukdom" eller handikapp eller va man nu säger. i hela sitt liv. och klart man ska få pengar av försäkringen för det. varför annars betala försäkring.

EDIT. har för mig att man får enskild försäkring för dem.

alltså ett belopp för din adhd. och ett belopp för din aspberger.
Citera
2015-01-13, 19:00
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Fast det är väl inte helsjukt i mina ögon. Man bär ju med en "sjukdom" eller handikapp eller va man nu säger. i hela sitt liv. och klart man ska få pengar av försäkringen för det. varför annars betala försäkring.

EDIT. har för mig att man får enskild försäkring för dem.

alltså ett belopp för din adhd. och ett belopp för din aspberger.

Okej. Kan ju vara värt att kolla upp.
Citera
2015-01-13, 21:10
Medlem
ImAFlirts avatar
Citat:
Tycker det mer var en positiv kommentar av dig. Då många ser en som annorlunda när man har adhd. Tycker själv precis som du. Japp man får det. Ersättning för livslång skada av försäkringsbolag om man nu hade det tecknat. Samt kan man få av försäkringskassan för att man ej kan arbeta (vilket många missbrukar) och det är helt åt helvete fel i mina ögon. Bara för att man har adhd betyder det verkligen inte att man INTE kan arbeta. snarare att man kan arbeta bättre. man är mer aktiv. men man kanske har svårare med planeringar osv. alla är ju olika! det är min åsikt iallafall!
Ja, jag håller med. Lite för mycket daltande av svenska staten.
Citera
2015-01-14, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImAFlirt

Från staten? Pengarna kommer från premier.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in