2015-01-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Kan du förtydliga ovanstående retorik omkring: "Dom andra gör det också"-flosklen, tack.
det kan nog bara du göra då det är du som skrivit det.

Citera
2015-01-12, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Jag är ute efter varför det finns så få muslimer som tar avstånd från extremism. Alla muslimer verkar vara tyst och inte bry sig, vissa jublar glatt över vad som har hänt.

Förlåt, men har du bott under en låda de senaste dagarna? Media har ju inte gjort något annat än att intervjua muslimer som tar avstånd från extremism. Senast på aktuellt för 1 timme sen intervjuade de en imam från Göteborg som arbetar för att hindrar unga män från att gå med i bland annat IS.
Citera
2015-01-13, 00:27
Medlem
Citat:
Finns det fan ingen normal och fredlig muslim någonstans? Varför måste alla vara så radikala, mer eller mindre?
Precis som fredliga ateister, fredliga kristna, fredliga odefinierade religiösa mm så märks dom inte pga att dom lever sitt liv på ett normalt sätt utan att göra mycket väsen av sig? Vad fan trodde du? Du verkar ju vara otroligt korkad.
Citat:
Jag är ute efter varför det finns så få muslimer som tar avstånd från extremism. Alla muslimer verkar vara tyst och inte bry sig, vissa jublar glatt över vad som har hänt.
Brukar privatpersoner generellt söka sig media för att officiellt ta avstånd ifrån idiotiska extremister? Nä. Ibland säger folk åsikter på något forum eller något socialt nätverk som twitter eller facebook, i övrigt lever folk sitt eget liv om de inte har något slags sjukt bekräftelsebehov eller vill tjäna popularitet politiskt eller på annat sätt genom fjäskande uttalanden.

I övrigt har alla muslimska företrädare media tillfrågat tagit avstånd vad jag har sett, och det har varit offentliga demonstrationer och samlingar runt om i världen där folk med alla möjliga religioner samt icketroende samlats tillsammans i fredlig protest mot terrorhandlingar.
Citat:
Men vita människor tar avstånd från nazismens brott.
Jag känner minst två vita svenskar som tror att nazismens brott är överdrivna judiska lögner som blåsts upp som sanningar av judiskt ägd media, samt att Hitler troligen var en rätt trevlig kille som bör beundras.
Senast redigerad av Macbajs 2015-01-13 kl. 00:50.
Citera
2015-01-13, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
fb=flashback i detta fall och inte facebook. Dock fanns politiker som stöttade honom. Inte minst förvånande politiker från sd och sp.

Hur vet du? Enligt Breivik själv finns ju flera celler i europa och i norden. Ett brev kom in till norska rättshuset som var undertecknat kristna krigarceller.

Och nej alla kristna var definitivt inte tysta. Folk med högerpolitiska åsikter stöttade honom publikt, bl.a. politiker.
Ja jag förstod det, men det hjälper inte. Att vissa människor är mer eller mindre utvecklingsstörda här är inget nytt. Men att hylla med sitt eget namn på en publik sida är det jag syftar på.

Vilka politiker då? Att vissa i SP skulle sagt något skulle jag inte bli så förvånad över men för att du ska ha någon trovärdighet så behöver jag namn och citat av dom som yttrat sig.

Hur jag vet? Ockhams rakkniv är en metod som passar bra in här.
Vi fick alltså höra från en massmördande galning att det minsann finns kristna krigarceller, var håller dom hus? Varför har dom inte gjort väsen av sig eller angripit något mål?
Och nä ett brev till norska rättshuset är verkligen inte nog för att räknas som bevis för detta.
Det troligaste är att det antingen är en psykpatient eller någon som vill ha uppmärksamhet som skickat detta.

Sen kan du kan inte sitta och påstå med så pinsamt svagt underlag att det finns det ena och det andra. Paranoida vanföreställningar kallas det visst.

Vad som däremot inte är indicier, tankekonstruktioner eller paranoida vanföreställningar är alla terrordåd som utförts av islamister på såna svaga grunder som att dom känner sig kränkta över det ena och det andra och att dom har som mål att införa islamiskt styre ala medeltiden över hela världen.
Citera
2015-01-13, 02:04
Medlem
bfilms avatar
Alla fredliga muslimer är i Norge.

http://www.liveleak.com/view?i=215_1421087726
Citera
2015-01-13, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bfilm

Omfg. Jag tar tillbaks vad jag sa i mitt förra inlägg.
Citera
2015-01-13, 07:32
Medlem
BlackIncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfilm

Ja, dom var ju fredliga. Alla(h) vill stena ihjäl personer som begått äktenskapsbrott.

Han frågar publiken om dom tycker det är ok att stena ihjäl vid äktenskapsbrott och nästan alla räcker upp handen och ler.

Ja.... Jättefredliga... Eller inte
Citera
2015-01-13, 08:43
Medlem
Ööööhhhh, nästan 2 miljarder muslimer på vår planet. Hur många är INTE fredliga kanske är lättare att räkna på
Citera
2015-01-13, 09:05
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag hör ofta "Men alla muslimer är inte terrorister". Självklart inte. Men blir inte terrorist bara för att man stödjer terrorism. Terrorism är en praktisk handling. Men då undrar jag vart alla "goda" muslimer är?

Det finns en muslim som heter Carolina Farraj på Twitter som är sjuuuuukt galen i Islam, men inte terrorist. Hon tar avstånd från våld med mera och kallar sig god muslim. Men ibland så uttrycker hon diverse saker att bögar inte ska få gifta sig i en moské och terrorismen i Paris är inget att grina över. Det lät mer som "What? 14 personer dog jämfört med terroristJuden Israel som dödar vårt folk!!".

Men det är inte bara den muslimen som uttrycker sig på såndat vis. Det finns fullt med muslimer som tar avstånd från våld. Men i samma veva så önskar dem att folk ska få lita för att ha trotsat eller kritiserat islam.

Finns det fan ingen normal och fredlig muslim någonstans? Varför måste alla vara så radikala, mer eller mindre?

Jag skulle vilja se muslimer som ställer sig upp och skyddar alla Lars Vilks, Charlie Hebdo och andra karikatyrister, tidningar och konstnärer. Muslimer som står för att skydda dessa människors rättigheter, oavsett vad man tycker om karikatyrerna i fråga.
Allt för många muslimer anser att man begår ett brott när man uttrycker sig. Om jag såg mer av det bland muslimer hade åtminstone jag känt att de är med i tiden och inte fast i en oreformerad våldskult som den ursprungliga abrahamismen verkar vara.
Citera
2015-01-13, 11:22
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Jag hör ofta "Men alla muslimer är inte terrorister". Självklart inte. Men blir inte terrorist bara för att man stödjer terrorism. Terrorism är en praktisk handling. Men då undrar jag vart alla "goda" muslimer är?

Det finns en muslim som heter Carolina Farraj på Twitter som är sjuuuuukt galen i Islam, men inte terrorist. Hon tar avstånd från våld med mera och kallar sig god muslim. Men ibland så uttrycker hon diverse saker att bögar inte ska få gifta sig i en moské och terrorismen i Paris är inget att grina över. Det lät mer som "What? 14 personer dog jämfört med terroristJuden Israel som dödar vårt folk!!".

Men det är inte bara den muslimen som uttrycker sig på såndat vis. Det finns fullt med muslimer som tar avstånd från våld. Men i samma veva så önskar dem att folk ska få lita för att ha trotsat eller kritiserat islam.

Det är inget nytt att muslimer beskyller alla orättvisor i världens på judarna och israel.. jag ser/hör alldeles för många av dessa anti-semitiska muslimer.
Citera
2015-01-13, 11:39
Medlem
Att TS missar fredliga muslimer som tar avstånd från terror beror nog på att han är blind och dum och ointresserad av att undersöka saken.
Om man varken läser tidningar, ser TV eller på nätet,
Här är iaf bilder från så sent som i lördags i Göteborg.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=848517061881410&set=a.5659404568057 40.1073741832.100001693728023&type=1
Citera
2015-01-13, 11:58
Medlem
Theangleaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Ja jag förstod det, men det hjälper inte. Att vissa människor är mer eller mindre utvecklingsstörda här är inget nytt. Men att hylla med sitt eget namn på en publik sida är det jag syftar på.
Varför snackade du om facebook då? Även där fanns folk som stöttade men det hör inte till poängen.

Citat:
Vilka politiker då? Att vissa i SP skulle sagt något skulle jag inte bli så förvånad över men för att du ska ha någon trovärdighet så behöver jag namn och citat av dom som yttrat sig.
En googling och du får massor av träffar. Jag tar inte saker från luften om du tror det, finns ingen anledning för det.

Citat:
Hur jag vet? Ockhams rakkniv är en metod som passar bra in här.
Vi fick alltså höra från en massmördande galning att det minsann finns kristna krigarceller, var håller dom hus? Varför har dom inte gjort väsen av sig eller angripit något mål?
Och nä ett brev till norska rättshuset är verkligen inte nog för att räknas som bevis för detta.
Det troligaste är att det antingen är en psykpatient eller någon som vill ha uppmärksamhet som skickat detta.
Ignorans. Det är som att säga att bara för att vi inte blivit besökta av aliens existerar de inte nånstans i universum. Och breivik blev friskförklarad i rätten om du inte minns det. Så det rör sig alltså inte om en galning utan en extremistisk terrorist likt islamisterna.

Citat:
Sen kan du kan inte sitta och påstå med så pinsamt svagt underlag att det finns det ena och det andra. Paranoida vanföreställningar kallas det visst.
Eller brist på tid. Som sagt, google är inte långt borta.

Citat:
Vad som däremot inte är indicier, tankekonstruktioner eller paranoida vanföreställningar är alla terrordåd som utförts av islamister på såna svaga grunder som att dom känner sig kränkta över det ena och det andra och att dom har som mål att införa islamiskt styre ala medeltiden över hela världen.
Precis, extremism kallas det och det har väldigt lite att göra med vanliga muslimer. Jag själv har släkt som är både halv och helmuslimer och de vill inte ha något med extremisterna att göra. De avskyr dem lika mycket som vanligt neutralt folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in