2015-01-12, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det var exakt det jag menade med "galningarna" (psykopaterna). De finns överallt och finns de inom religiösa grupper så blir resultatet detta.
Finns psykopater överallt.
Fast dom verkar överrepresenterad inom vissa "grupper"......
Citera
2015-01-12, 11:50
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Fast dom verkar överrepresenterad inom vissa "grupper"......
Här levererade du en fördom Kiss!
Citera
2015-01-12, 11:59
Medlem
Citat:
Fördomar finns av en anledning. Finns säkert en sorts människor du hellre möter mitt i natten än en annan sorts? Alla människor har fördomar av något slag.
Citera
2015-01-12, 12:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Vart anger riktning. Alltså är frågan felställd.
Såvida du inte menar vart är alla fredliga muslimer på väg någonstans?

Den fråga är omöjlig att besvara före dessa hypotetetiska fredliga muslimer demonstrerar att dom finns som en märkbar del av islam OCH talar om vad dom står för (t.ex. i relation till koranen).
Citera
2015-01-12, 12:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det var exakt det jag menade med "galningarna" (psykopaterna). De finns överallt och finns de inom religiösa grupper så blir resultatet detta.

Visst, t.ex. också tydligt inom gruppen av mentalt störde pådyvlar-kristna.

Som t.ex.på denna tråd:

(FB) Kristna = Mentalt störda?
Senast redigerad av Bogomil 2015-01-12 kl. 12:12.
Citera
2015-01-12, 12:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

"Sudda ut"-tramset omkring skillnaderna i och mellan tro/religioner.

Men naturligvis har mantramässandet av ordet "fördom" blivit en del av DITT försvar för ditt trostrams (som är motsatt "vettig" teism), så nu är du tvungen till också att använda det generellt.
Citera
2015-01-12, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Jag hör ofta "Men alla muslimer är inte terrorister". Självklart inte. Men blir inte terrorist bara för att man stödjer terrorism. Terrorism är en praktisk handling. Men då undrar jag vart alla "goda" muslimer är?

Det finns en muslim som heter Carolina Farraj på Twitter som är sjuuuuukt galen i Islam, men inte terrorist. Hon tar avstånd från våld med mera och kallar sig god muslim. Men ibland så uttrycker hon diverse saker att bögar inte ska få gifta sig i en moské och terrorismen i Paris är inget att grina över. Det lät mer som "What? 14 personer dog jämfört med terroristJuden Israel som dödar vårt folk!!".

Men det är inte bara den muslimen som uttrycker sig på såndat vis. Det finns fullt med muslimer som tar avstånd från våld. Men i samma veva så önskar dem att folk ska få lita för att ha trotsat eller kritiserat islam.

Finns det fan ingen normal och fredlig muslim någonstans? Varför måste alla vara så radikala, mer eller mindre?
dumma frågor du ställer.

fråga vart fan alla goda svenskar är eller alla goda kristna. eller alla goda amerikaner? (de är väl i Irak, afghanistan och terroriserar mördar och lemlästar obeväpnad civilbefolkning kanske?)

när är man god lilla nasse? när man tar avstånd från terrorism? eller när man uppmanar folk till terrorism som dina älsklingar Lars Vilks, Björn Söder och Anders Breivik?

va fan är det för fel på er?
Citera
2015-01-12, 14:24
Medlem
Theangleaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
När Breivik utförde terrordådet så var det ett verk av en ensam galning och en mycket sjuk hjärna. Ingen hyllade honom på facebook och tyckte att det han gjorde minsann var att förvänta sig och att offren fick skylla sig själva.

fb=flashback i detta fall och inte facebook. Dock fanns politiker som stöttade honom. Inte minst förvånande politiker från sd och sp.

Citat:
Alla kristna var så tysta för att det fanns/finns inget välorganiserat nätverk av blodtörstiga barbarer som väntar i terrorceller på sin aktivering. Det fanns/finns inga växande stödorganisationer i kristendomens namn runt om i världen som har som yttersta mål att återinföra korståget och vrida tillbaka klockan för människor till 1000-talet. Det fanns/finns ingen hotbild efter han arresterades helt enkelt.
Hur vet du? Enligt Breivik själv finns ju flera celler i europa och i norden. Ett brev kom in till norska rättshuset som var undertecknat kristna krigarceller.

Och nej alla kristna var definitivt inte tysta. Folk med högerpolitiska åsikter stöttade honom publikt, bl.a. politiker.
Citera
2015-01-12, 14:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Am Omega
eller när man uppmanar folk till terrorism som dina älsklingar Lars Vilks,

Kan du förtydliga ovanstående retorik omkring: "Dom andra gör det också"-flosklen, tack.
Citera
2015-01-12, 16:09
Medlem
Citat:

snacka om att ha fördomar. psykopater
Citera
2015-01-12, 18:28
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
De borde ta ansvar på så sätt att de förklarar att mycket av det som står i deras heliga skrift är lögn och totalt nonsens, och att det som står saknar belägg helt och hållet.

Framförallt tänker jag på de delar som beskriver ett liv efter detta, eftersom de delarna förefaller motivera terrorister, och hela krigshärar. Tex:
"Those who leave their homes in the cause of Allah, and are then slain or die,- On them will Allah bestow verily a goodly Provision"

Det är ju inte intressant tanke, men jag tror nog att ISIS mfl endast skulle anse att de som gör så har övergett Islam eller har blivit korrupta av väst för att motverka Islam (vilket då ju skulle vara sant). Så jag tvivlar på att det skulle ha någon verklig effekt.
Citera
2015-01-12, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Men allvarligt, terrorism finns bara nästan inom Islam. Att säga att de använder sig enbart utav religionen för att få med sig anhängare låter konstigt i mina öron då dom flesta dör martyrdöden i tron om paradiset.

Varför och varför är det alltid krig, misär en salig röra i mellanöstern, Ja menar att om Muslimer vore så fredliga så skulle dom leva som oss kristna, buddister och dom flesta andra kulturer och religioner, men på sitt eget vis i harmoni. Ekonomin skulle flöda och turismen skulle vara deras stora inkomst.

Och nej jag kommer inte läsa koranen eller bibeln.

Tänk om 15-25% av oss kristna skulle vara terrorister. då skulle väst se likadant ut som mellanöstern. Det skulle inte finnas en enda plats på jorden som var säker.

Det var rätt fredligt i Irak tills "visst land" tyckte det behövde invadera området och ställa allt huller om buller... Inte för att rättfärdiga en diktator men ISIS hade aldrig kunnat existera utan röran som hände efter 2003.

Egypten har haft turism som sin stora inkomst... Och lär ha det igen när det lugnat sig lite. Tunisien går bra att besöka igen, de har turism. Libanon är också lugnt land t.ex. I Oman är du antagligen tryggare än i Stockholm... I Saudi Arabien också, om du nu blir insläppt. Kuwait är fredligt. Förenade Arabemiraten (med Dubai tex) är också ett fredligt rike. Du kanske inte kände till att dessa länder finns?
Vi kanske skulle åka dit nån gång och undersöka?
Iran är också fredligt om man syftar på terrorism, ingen terrorism där direkt.
Senast redigerad av grelin1999 2015-01-12 kl. 19:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in