2015-01-12, 19:00
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmetalboyboy
Det var synd. Finns inget annat och göra än att slänga alla piroger.

Dagens ungdomar. Finns inte mikron eller mamma, så lär de svälta ihjäl.
Något säger mig att piroger är inte det enda han köpt färdiglagat.
Citera
2015-01-12, 19:07
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice

Dagens ungdomar. Finns inte mikron eller mamma, så lär de svälta ihjäl.
Något säger mig att piroger är inte det enda han köpt färdiglagat.

Lagar mat själv minst 6 dagar i veckan. Men det är väl klart att man köper någon fryst rätt nån gång ibland när det inte blev mat över till matlådan?
Senast redigerad av fakiren 2015-01-12 kl. 19:10.
Citera
2015-01-12, 19:07
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakiren
Det är Gorby's men inte orginal.

Aha, putin's. Men det är väl bara riva lite ost över och köra på undervärme i ca 150 tills osten smält.
Då lär pirogen åxå vara genomvarm, för att inte säga lite het...

Om du slänger in en eller flera spelar ingen roll så länge dom ligger fritt ifrån varandra.

Jag skulle nog slängt in dom när jag startade ugnen redan, det är ju inte så jäkla blodigt, dom ska ju bara bli varma och inte tillagas.

Nu moddade jag ju hur jag gjorde i stugan med en stekpanna när jag varken hade ugn eller mikro. Men principen borde fungera.
Senast redigerad av christery 2015-01-12 kl. 19:10.
Citera
2015-01-12, 19:11
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Fattar inte ens varför du köper gorbys piroger, tycker dom smakar prutt, inte blir man mätt heller.
Citera
2015-01-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Fattar inte ens varför du köper gorbys piroger, tycker dom smakar prutt, inte blir man mätt heller.

Man blir "prutt - "mätt" efter 3-4 stycken. Med tanke på att dom borde ju väga in på sisådär 150-180g.
Citera
2015-01-12, 19:22
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division

Jag kan förstå varför man köper Gorby's original, de tillverkas ändå av Svenskar. Inte det som ts köpte dock.
Citera
2015-01-12, 19:29
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmetalboyboy
Jag kan förstå varför man köper Gorby's original, de tillverkas ändå av Svenskar. Inte det som ts köpte dock.

Du vet inte mycket du. Samma tillverkare som Gorby's Orginal (Dafgårds). Det var dessa jag hade. BILD
Citera
2015-01-12, 19:37
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakiren
Du vet inte mycket du. Samma tillverkare som Gorby's Orginal (Dafgårds). Det var dessa jag hade. BILD

Just därför du borde ta mitt råd och kasta alla piroger.
http://www.familjendafgard.se/Pressmeddelanden/
Citera
2015-01-12, 21:51
Medlem
Bunnys avatar
Starta tråd på FB för att få hjälp att värma piroger

Spelar ingen roll om du ställer ugnen på 175, 200, 225 eller vad du nu vill, om du har varmluftsugn eller inte, eller om du placerar pirogerna längst ner, i mitten eller längst upp i ugnen. Börjar de bli brända flyttar du ner dem, verkar ugnen för varm sänker du temperaturen, är pirogerna kalla i mitten när du ska äta värmer du dem ytterligare osv...svårare än så är det inte. Det är ungefär lika svårt som att dricka kaffe och fordrar samma slutledningsförmåga, är kaffet för hett så väntar man, har det blivit ljummet kan man värma på det, vill man ha mjölk i, ja då häller man i mjölk, föredrar man kaffe med socker, ja då plockar man fram sockret ur skafferiet....med mera, med mera...det är med andra ord sådant man gör i livet utan utförlig manual att luta sig mot.
Citera
2015-01-13, 02:53
Medlem
Bbobis avatar
Bär nu med dig att alla såna här färdiga produkter redan är tillagade.

Resultatet skiljer sig beroende på om man använder micro eller ugn. En del produkter blir bättre i ugnen och vise versa.

Det enda du vill är att värma produkten (det man gör i en micro va?).

Annars tycker jag överlag att det blir bättre att köra grejerna i ugnen. Det spelar ingen roll om det inte står något om ugn på baksidan. I ugn får man en krispig yta vilket man inte får i micron.
Citera
2015-01-13, 06:45
Medlem
haha årets tråd
Citera
2015-01-13, 14:16
Medlem
framtands avatar
De lär bli stenhårda om du följer råden här i tråden, det är inte helt enkelt detta!

1. Öppna påsen i ena änden.
2. Lägg påsen på en plåt
3. Placera en annan plåt precis över denna.
4. Placera allting i en redan uppvärmd ugn på 170 grader
5. Vänta i ca 15 minuter.

så ska det se ut:

Ugnstak
Luft
Plåt
Pirog i påse
Plåt
Luft
Ugnsgolv

Glöm inte att uppdatera tråden med ett resultat och vilken metod som användes!
Senast redigerad av framtand 2015-01-13 kl. 14:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in