2015-01-12, 02:33
Bannlyst
Nästan alla muslimer i Sverige är ju fredfulla, har aldrig haft problem med muslimerna i Sverige.
Senast redigerad av zirkovic 2015-01-12 kl. 02:37.
Citera
2015-01-12, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det är allas ansvar att få människor att bete sig humant. Allas. Inte religiösa grupper medan ateisten skall sitta och titta på. Allas!

varje människa har ett eget ansvar att bete sig humant.
Citera
2015-01-12, 02:39
Medlem
Rorbassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Jag hör ofta "Men alla muslimer är inte terrorister". Självklart inte. Men blir inte terrorist bara för att man stödjer terrorism. Terrorism är en praktisk handling. Men då undrar jag vart alla "goda" muslimer är?

Det finns en muslim som heter Carolina Farraj på Twitter som är sjuuuuukt galen i Islam, men inte terrorist. Hon tar avstånd från våld med mera och kallar sig god muslim. Men ibland så uttrycker hon diverse saker att bögar inte ska få gifta sig i en moské och terrorismen i Paris är inget att grina över. Det lät mer som "What? 14 personer dog jämfört med terroristJuden Israel som dödar vårt folk!!".

Men det är inte bara den muslimen som uttrycker sig på såndat vis. Det finns fullt med muslimer som tar avstånd från våld. Men i samma veva så önskar dem att folk ska få lita för att ha trotsat eller kritiserat islam.

Finns det fan ingen normal och fredlig muslim någonstans? Varför måste alla vara så radikala, mer eller mindre?
Gissar att det Finns många muslimer som bara officiellt räknas som muslimer, med andra ord blivit tvingade av någon anledning att tillhöra den muslimska läran, de borde befrias ifrån detta gissel.
Citera
2015-01-12, 02:40
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirkovic
Nästan alla muslimer i Sverige är ju fredfulla, har aldrig haft problem med muslimerna i Sverige.

Judarna klagar dock.
Citera
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Jag har sett dock EN som har tagit avstånd från terrorism. Men den muslimen har istället hat emot judar och gayz också.

Suck...Islam..bara att lägga ner.

Har för mig att 43% av alla vuxna, manliga muslimer har antisemitiska åsikter. De kan kanske betraktas som vår tids nazister.

Men vi öppnar våra hjärtan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirkovic

det ska du vara glad över, finns massor av andra som haft problem med de i Sverige.
Citera
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vad kan vi göra då?

Det är en start att stödja "vettig" teism istället för passivt acceptera vansinnigheterna i pådyvlande teism.
Citera
2015-01-12, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Judarna klagar dock.

och några till...
Citera
2015-01-12, 04:15
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Jag hör ofta "Men alla muslimer är inte terrorister". Självklart inte. Men blir inte terrorist bara för att man stödjer terrorism. Terrorism är en praktisk handling. Men då undrar jag vart alla "goda" muslimer är?

Det finns en muslim som heter Carolina Farraj på Twitter som är sjuuuuukt galen i Islam, men inte terrorist. Hon tar avstånd från våld med mera och kallar sig god muslim. Men ibland så uttrycker hon diverse saker att bögar inte ska få gifta sig i en moské och terrorismen i Paris är inget att grina över. Det lät mer som "What? 14 personer dog jämfört med terroristJuden Israel som dödar vårt folk!!".

Men det är inte bara den muslimen som uttrycker sig på såndat vis. Det finns fullt med muslimer som tar avstånd från våld. Men i samma veva så önskar dem att folk ska få lita för att ha trotsat eller kritiserat islam.

Finns det fan ingen normal och fredlig muslim någonstans? Varför måste alla vara så radikala, mer eller mindre?

Vart anger riktning. Alltså är frågan felställd.
Såvida du inte menar vart är alla fredliga muslimer på väg någonstans?
Citera
2015-01-12, 05:04
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Som svar på din fråga,

Vi vänder lite på det hela. Om en moské skulle bli bombad, nerbrunnen eller ett par muslimer skulle bli nedskjutna så skulle jag och många andra faktiskt inte bry sig speciellt mycket. Jag skulle inte protestera eller gå något fackeltåg då jag inte har så mycket övers till Muslimer i allmänhet. På samma sätt ser muslimer på oss västerlänningar. Dom bryr sig helt enkelt inte. Vissa till och med välkomnar det med öppna armar.

(What goes around comes around)

Så nu vet du.
Då kan man inte låta bli att undra vad dom gör här.
Citera
2015-01-12, 08:53
Medlem
shaktas avatar
[quote=Enrow|51845767]
Citat:
Ursprungligen postat av shakta

Men alltså gahh... De använder sig av religionen för att det är enklare att få med sig anhängare.
Religionen används som ett vapen mot både muslimer och västvärlden. Det är otroligt enkelt att manipulera miljoner muslimer, kristna, judar genom religion. Samma sak händer i media, vad gör media? joo de säger "Islamic terror" istället för bara terror eller kanske "criminals". Media sprider hat och skräck mot en folkgrupp.

Men allvarligt, terrorism finns bara nästan inom Islam. Att säga att de använder sig enbart utav religionen för att få med sig anhängare låter konstigt i mina öron då dom flesta dör martyrdöden i tron om paradiset.

Citat:
Ursprungligen postat av Enrow

Breivik var en terrorist men det första som skrevs var att han var en psykisk sjuk galning. Media väljer inte att skriva Kristen terrorist eller judisk terrorist eftersom att det ägs av just kristna/judar.

Det ska inte vara så svårt att förstå detta:
Muslimer är inga terrorister oavsett om det är 15-25% extremister eller inte. Som sagt det finns extremister i alla länder och religioner.. Inte fan betyder det att ALLA de är terrorister eller kriminella för det?

Lyssna inte på vad två, tre så kallade "imamer" som sitter o snackar på youtube. Läs koranen själv och se vad som står i den. Läs om profeten mohammeds liv istället för att lyssna på folk.

En sista sak:
Blanda INTE Islam med olika kulturer och traditioner. Bara för att ett muslimskt land som t.ex. Pakistan har konstig kvinnosyn så betyder det inte att Islam har dålig kvinnosyn. Det är just detta människor har svårt att förstå. trist!

Varför och varför är det alltid krig, misär en salig röra i mellanöstern, Ja menar att om Muslimer vore så fredliga så skulle dom leva som oss kristna, buddister och dom flesta andra kulturer och religioner, men på sitt eget vis i harmoni. Ekonomin skulle flöda och turismen skulle vara deras stora inkomst.

Och nej jag kommer inte läsa koranen eller bibeln.

Tänk om 15-25% av oss kristna skulle vara terrorister. då skulle väst se likadant ut som mellanöstern. Det skulle inte finnas en enda plats på jorden som var säker.
Citera
2015-01-12, 08:57
Medlem
[quote=shakta|51852724]
Citat:
Ursprungligen postat av Enrow

Men allvarligt, terrorism finns bara nästan inom Islam. Att säga att de använder sig enbart utav religionen för att få med sig anhängare låter konstigt i mina öron då dom flesta dör martyrdöden i tron om paradiset.
Varför och varför är det alltid krig, misär en salig röra i mellanöstern, Ja menar att om Muslimer vore så fredliga så skulle dom leva som oss kristna, buddister och dom flesta andra kulturer och religioner, men på sitt eget vis i harmoni. Ekonomin skulle flöda och turismen skulle vara deras stora inkomst. Och nej jag kommer inte läsa koranen eller bibeln.
Tänk om 15-25% av oss kristna skulle vara terrorister. då skulle väst se likadant ut som mellanöstern. Det skulle inte finnas en enda plats på jorden som var säker.

ja, då skulle alla får kalla fötter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in