2015-01-11, 21:08
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
dokumentation.
du blandar kort.
Jag borde få skolpeng bara för att jag tittar på dina inlägg. Och en fet bonus för att kunna köpa heroin så att jag orkar.

Har du tänkt på en annan sak? Att folk och djur kan rycka till av smärta när de blir skjutna. Du förstår, döden behöver inte vara smärtfritt ögonblicklig. Kan du bara ta det till dig, låta den tanken rulla runt lite i skallen ett tag? För jag måste väl inte visa källa på att det finns något som heter smärta, va?
Citera
2015-01-11, 22:08
Medlem
Om vi går från vem som ligger bakom till konsekvens
Säpochefen: ’80 personer kan utgöra ett direkt hot’

Vad säger ni Sverige? Vad ska vi göra med dessa 80 människor?

"– Det största hotet kommer just nu från den våldsbejakande islamismen, säger Säpochefen Anders Thornberg." ...ehh, rasism?

...jag vet inte hur ni känner det, men det nya Sverige känns inte direkt tryggare för var dag som går...Tvärtom. Och då beror det inte på att jag springer runt och oroar mig för nya "terrordåd"

Let's pray
Senast redigerad av eyecreate 2015-01-11 kl. 22:11.
Citera
2015-01-11, 22:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nu börjar information som vår grupp vidarebefordrade sprida sig till engelskspråkig media

Det stod i flera större tidningar redan i morse, och jag tror knappast de snappade upp det av er facebookgrupp..

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/11338244/Man-who-allegedly-helped-radicalise-Paris-gunmen-now-nurse-at-hospital-which-received-victims.html

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2905278/Preacher-radicalised-Charlie-Hebdo-killers-nursing-intern-duty-E-unit-victims-hospital.html

Två minst sagt viktiga tillägg till din fantastiska upptäckt:...
The Islamist "spiritual guide" who allegedly helped radicalise the Kouachi brothers behind the deadly attack on Charlie Hebdo now works as a trainee nurse in the accident and emergency unit of one of the Paris hospitals where some of the victims of the assault on the magazine were taken.
Farid Benyettou was off duty on Wednesday at the Pitié-Salpêtrière hospital when the wounded were brought there but was meant to back at work on Friday, before hospital authorities took him off the rota, according to Le Parisien newspaper.

Det var alltså endast vissa offer som kom till det sjukhuset, och framförallt var han inte ens i tjänst då!!

EDIT: Nu även i svensk press: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20142858.ab
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-01-11 kl. 23:48.
Citera
2015-01-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Som jag ser det har alla skadats. Alla från journalister till islamister. Alla från judar till karikatyrtecknare. Alla från foliehattar till skeptiker. Inte en djävel vinner på terrorism, mer motsättningar, misstänksamhet och mer hat i min värld.

Så du menar att statens israels position försvagas av attentaten? kan du verkligen säga det med rakt ansikte? ehud barak hade ju liknande uttalanden bara 2 timmar efter 9-11 ägde rum, vid den tidpunkt hade inte ens någon kunnat positivt etablera vad som hade skett, men han pratade redan om att världen måste samla sig mot en ny fiende.... bibi hade liknande uttalande... jag tror tyvär att du är en undermedveten sionistslampa. sionisterna berusar dig med family guy och annat snusk och har renderat dig oförmögen till att tänka. det tragiskt.. och ja, family guy är sionistiskt...
Citera
2015-01-11, 23:29
Medlem
Men att försöka koppla samman extrajobbet på sjukhus med offren blir ju bara befängt.
Hoppa ur den där stängda facebook-gruppen vetja, vare sig facebook eller hemlisar är speciellt bra har jag hört.
Citera
2015-01-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Om vi går från vem som ligger bakom till konsekvens
Säpochefen: ’80 personer kan utgöra ett direkt hot’

Vad säger ni Sverige? Vad ska vi göra med dessa 80 människor?

"– Det största hotet kommer just nu från den våldsbejakande islamismen, säger Säpochefen Anders Thornberg." ...ehh, rasism?

...jag vet inte hur ni känner det, men det nya Sverige känns inte direkt tryggare för var dag som går...Tvärtom. Och då beror det inte på att jag springer runt och oroar mig för nya "terrordåd"

Let's pray

jag är muslim och bor i sverige. det finns inga som helst motiv att attackera världens muslimvänligaste land Sverige. sluta inbilla dig saker din korkade svinätare. ingen "vill döda er pga ert sätt" att leva som ofta propageras. svenskarnas sätt att leva dödar dessvärre de själva då statistiker menar att den svensk etniska befolkning är så dekaderat att de knappt föder barn. så ni är redan körda, man behöver inte angripa er.för övrigt är sverige mer muslimvänligt än de flesta muslimska länder. i vissa sk "muslimska" länder är det förbjudet att bära slöja eller odla skägg.

det enda ni behöver vara oroliga är för att svenska politiker ska bli kaxiga och handla på ett antiisraeliskt sätt (se tex löfvens radikala beslut att erkänna palestina). minns ni israeliska reaktionen? var det inte någon som sa varnade sverige för att ha gjort ett gravt misstag?

tro mig, löfven lever väldigt farligt som håller på utmana sionistiska världsordningen. han lär tyvär gå samma öde som olof palme och anna lindh, som också var antiisraeliska och blev mördade under "mystiska(läs sionistiska)" omständigheter....
Citera
2015-01-11, 23:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
Så du menar att statens israels position försvagas av attentaten? kan du verkligen säga det med rakt ansikte? ehud barak hade ju liknande uttalanden bara 2 timmar efter 9-11 ägde rum, vid den tidpunkt hade inte ens någon kunnat positivt etablera vad som hade skett, men han pratade redan om att världen måste samla sig mot en ny fiende.... bibi hade liknande uttalande... jag tror tyvär att du är en undermedveten sionistslampa. sionisterna berusar dig med family guy och annat snusk och har renderat dig oförmögen till att tänka. det tragiskt.. och ja, family guy är sionistiskt...

Jag tror att hela världen försvagas av sådana attentat. Det inkluderar sionister, din mamma, mina hästar och hela Melodifestivalsuppställningen. Det inkluderar t.o.m. Family Guy, även om jag inte sett mer än 2 eller 3 avsnitt.
Citera
2015-01-11, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
jag är muslim och bor i sverige. det finns inga som helst motiv att attackera världens muslimvänligaste land Sverige. sluta inbilla dig saker din korkade svinätare. ingen "vill döda er pga ert sätt" att leva som ofta propageras. svenskarnas sätt att leva dödar dessvärre de själva då statistiker menar att den svensk etniska befolkning är så dekaderat att de knappt föder barn. så ni är redan körda, man behöver inte angripa er.för övrigt är sverige mer muslimvänligt än de flesta muslimska länder. i vissa sk "muslimska" länder är det förbjudet att bära slöja eller odla skägg.

det enda ni behöver vara oroliga är för att svenska politiker ska bli kaxiga och handla på ett antiisraeliskt sätt (se tex löfvens radikala beslut att erkänna palestina). minns ni israeliska reaktionen? var det inte någon som sa varnade sverige för att ha gjort ett gravt misstag?

tro mig, löfven lever väldigt farligt som håller på utmana sionistiska världsordningen. han lär tyvär gå samma öde som olof palme och anna lindh, som också var antiisraeliska och blev mördade under "mystinska(läs sionistiska)" omständigheter....

Jag förstår att du kanske har svårt med språket och inte förstår det jag skriver, eller så är du helt enkelt en nyttig idiot som utger sig för att vara muslim, och på nåt finurligt vis försöker framkalla nån sorts rasism mot muslimer.
Hur som helst, lev väl o godnatt!
Citera
2015-01-11, 23:52
Medlem
Hur påverkas krigsindustrin och vapentillverkarna av sånna incidenter? Hmm, jag delar inte din uppfattning. I mitt tycke så får Israel större sympati av den tidigare väldigt kritiska omvärlden? Nu "vet vi alla andra" vad israel går igenom ju? eller?
Citera
2015-01-12, 00:14
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Det stod i flera större tidningar redan i morse, och jag tror knappast de snappade upp det av er facebookgrupp..
"Lao Tzu" ljuger alltså. Inte förvånande. Finns ingen sådan foliehattgrupp på facebook (av alla ställen...)

Citat:
Det var alltså endast vissa offer som kom till det sjukhuset, och framförallt var han inte ens i tjänst då!!
Haha då faller hela konspirationsteorin.

Citat:
EDIT: Nu även i svensk press: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20142858.ab
han ser inte helt frisk ut den där Farid Benyettou, har han plockats in för förhör undrar man...
Citera
2015-01-12, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borick
BBC tar upp skottet, noterar samma problem som andra. Korset på marken, skottet som låter som lös kula, mm. källa: http://bbc-news.co.uk/doubts-raised-over-authenticity-of-charlie-hebdo-footage/
Man ser ju att geväret är riktat mot polisens kropp och inte där rickosetten på gatan ryker.
Ingen konstigt med den videon,Man ser det man vill se
Citera
2015-01-12, 00:59
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Jag tror att hela världen försvagas av sådana attentat. Det inkluderar sionister, din mamma, mina hästar och hela Melodifestivalsuppställningen. Det inkluderar t.o.m. Family Guy, även om jag inte sett mer än 2 eller 3 avsnitt.
Ja, utom kanske karikatyrtecknare

Angående polisen som blir skjuten på gatan kan man fundera över hur foliehattarna tänker om denna person som nu bevisligen är död, ska det alltså vara väldigt många inblandade som döljer "sanningen"? hur skulle detta vara möjligt? Konspirationsdrömmarna antar hela tiden att det finns en värld av folk där ute man inte kan lita på och att det bara är dom själva som vet sanningen av någon skum psykologisk orsak.

http://en.wikipedia.org/wiki/Conspiracy_theory#Psychological_origins
Citat:
For some individuals, an obsessive compulsion to believe, prove, or re-tell a conspiracy theory may indicate one or a combination of well-understood psychological conditions, and other hypothetical ones: paranoia, denial, schizophrenia, mean world syndrome

Sen är det såklart möjligt att såna som betstar är en sån här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Agent_provocateur
eller en sån här: [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Sockpuppet_(Internet)
eller kanske en: http://en.wikipedia.org/wiki/Astroturfing

Det låter som en grund för en konspirationsteori det!
Senast redigerad av Xelious 2015-01-12 kl. 01:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in