2015-01-11, 19:27
Medlem
Spinnacers avatar
Eto'o klar för Sampdoria, 18-mån lån.

Grym match ikväll.
Citera
2015-01-11, 19:28
Medlem
Men dagens hjälte är såklart Totti.

Inte lika dominant i spelet, och gör inte lika många mål som tidigare. Men han stiger fram vid viktiga tillfällen. Som borta mot Manchester City i CL och idag. Men det finns betydligt bättre skribeneter här än mig, som kan fånga hans storhet.
Citera
2015-01-11, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PointyHairedBoss
Och man behöver inte vara svensk för att tycka att Ekdal spelar bra. 90 minuto i RAI2 utnämnde honom just till bäst på plan i matchen mot Cesena.

Ekdal har alltid imponerat på mig. Hans speluppfattning och skicklighet på planen. Där han numera på ett självklart vis tar för sig även fysiskt.

Väluppfostrad, intelligent och världsvan utanför planen där han alltid imponerar med sina intervjuer. Han lyckas visa lojalitet samtidigt som han öppnar för större utmaningar i framtiden. En balansgång.

Raka motsatsen kan väl Eriksson kanske ses som. Köptes då han var långtidsskadad. Vårdades tillbaka för att sedan skadas igen när han efter Serie A-säsongens slut tränade i Göteborg. Trots detta har han enligt mig visat en tyken inställning till klubben och Calcio i stort. Åren som Cagliari gav honom återbetalades med gnäll. Tvivlar på att han kommer utanför Sveriges gränser igen.
Senast redigerad av Brille68 2015-01-11 kl. 20:54.
Citera
2015-01-11, 22:30
Medlem
a.e.gs avatar
Kul med Quasions två mål idag mot Fiorentina. Den unge mannen har mycket fin fotboll i sig och jag hoppas att han får lite mer speltid framöver.

http://www.fotbollskanalen.se/italien/tv-quaisons-succe---gjorde-tva-mal-pa-tva-minuter/

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2015-01-11, 23:00
Medlem
JayGatsbys avatar
Juventus bröt en 14 år lång trend och slog Napoli i Neapel. Allt avslutades med ett klassanfall och drömmål av Vidal.

Inte illa.
Citera
2015-01-11, 23:05
Medlem
Calogeros avatar
Serie A må uppleva en svår tid, men jag tycker fan att den här upplagan av Juventus känns minst lika stark som den Capello basade över.
Citera
2015-01-11, 23:08
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Serie A må uppleva en svår tid, men jag tycker fan att den här upplagan av Juventus känns minst lika stark som den Capello basade över.
Ja, ta mig tusan, undrar vad som händer när CL drar igång igen...

Förstår förövrigt mer och mer av Brille68s Sardinienkärlek när man stöter på sådana här paradisbilder...
http://www.italialiving.com/articles/travel/new-years-good-luck-rites-look-ahead-to-an-italian-summer/
Citera
2015-01-12, 02:17
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero

Lite att slå på stora trumman efter en sån här kontroversiell fluke-match. Själv har jag fortfarande deras mindre övertygande CL-kampanj i färskt minne. De hade iallafall tur och fick det formsvagaste laget i hela CL.
Citera
2015-01-12, 03:13
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Lite att slå på stora trumman efter en sån här kontroversiell fluke-match. Själv har jag fortfarande deras mindre övertygande CL-kampanj i färskt minne. De hade iallafall tur och fick det formsvagaste laget i hela CL.

Absolut, men man skall komma ihåg att Fabio Capellos Juventus knappast satte skräck i det europeiska finrummet. Första säsongen åkte man ut mot Liverpool i kvartsfinalen (förvisso slog man ut Real Madrid omgången innan) och året därefter blev det än en gång respass i kvarten, denna gången mot Arsenal. Man var dessutom ruskigt nära på att ryka redan omgången innan mot Werder Bremen.

Offensiven var klart starkare på den tiden, det skall sägas. Trezeguet, Del Piero, Mutu & Ibrahimovic är en riktigt bra anfallsuppsättning år 2005. Dagens mittfält håller jag dock som vassare och defensiven känns ganska likvärdig.
Citera
2015-01-12, 10:55
Medlem
JayGatsbys avatar
Välskrivet i Sportbladet om Adrian Mutu och hans galna liv.

Man ska inte tycka synd om folk som gör bort sig hela tiden, men jag får säga att jag ändå gör det. Gillade han som spelare, synd att det gick så illa.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article20143013.ab
Citera
2015-01-12, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Välskrivet i Sportbladet om Adrian Mutu och hans galna liv.

Man ska inte tycka synd om folk som gör bort sig hela tiden, men jag får säga att jag ändå gör det. Gillade han som spelare, synd att det gick så illa.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article20143013.ab

Tyckte att det var märkligt hur han kunde bli skyldig sådana löjliga summor. Förstod aldrig riktigt den cirkusen i Chelsea.

Tydligen erbjöd han sina tjänster till Filrentina nu under il Mercato, men man avböjde. Tragiskt, oavsett om det är en slarver till playboy.
Citera
2015-01-12, 20:35
Medlem
Kidnappar en kommentar från matchtråden.

Av Ezzelino:
"Mycket trevligt att se Totti göra ett par mål. Jag urskuldar till och med selfien efteråt. Min tes är att den var ett utslag av ironisk civilisationskritik. "

Jo det skulle vi såklart önska, men man ska i allmänhet nog undvika att lyfta fotbollsspelares intellektuella kapacitet. Men de är väl som folk är mest. Åtminstone i Italien där spelare kan komma från alla nåvåer i samhället. Tottis styrka i sammanhanget är däremot hans sköna självdistans.

Journalister däremot kan man alltid utgå ifrån att de är imbecilla. Överraskningarna är försvinnande få.

Ett exempel fritt ur minnet var då Cantona i en intervju nämnde Rimbaud som en man som han såg upp till. Tror att det var under tiden i Leeds, så han var ganska ny i England. Självklart tolkade journalisten det som Rambo, och det gick såklart hem hos fansen. En av oss, typ...

Cantona var i Ozieri häromåret för att besöka sin farfars grav och lära känna sina rötter lite bättre. Det ligger mindre än fem mil bort fågelvägen från Oliena. På tal om ingenting, eller kanske någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in