2015-01-11, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Forskning gjord av R.J. Rummel som fokuserade på just folkmord.

Rad 613. US Democide

http://www.hawaii.edu/powerkills/SOD.TAB6.1B.GIF

Som minst 4000 och som högst 10000, men där den mest troliga siffran pekar på runt 5500. Detta är dock uppskattade siffror baserat på vad man dokumenterat då det är omöjligt att räkna alla offer. Det finns alltid en möjlighet att det är fler, men uppskattade siffror brukar oftast inte ha så stor felmarginal, och det är mest det som 10000 är till för. Räknar man däremot med alla civila offer som dog i bombräder och inte bara de som klassas som folkmord så uppnår siffran till ett betydligt högre 200000 om man slår ihop civila offer i både Nordvietnam och Kambodja.

Om USA var där enbart för oljan går att diskutera. USA är dock världens tredje största oljeproducent och var en gång i tiden den största producenten. Det är fullt möjligt att de var där bara för oljan, men hur kommer det sig då att de fortsätter dala i statistiken bland de största producenterna medan Irak har ökat sin produktion sen 2003? Mycket möjligt att USA har roffat åt sig schysta kontrakt för att köpa in olja billigt, men det ser jag inte som stöld. Jag blir dock inte förvånad om oljan var en motivation för USA att gå in i Irak, men jag tror inte att de enbart gick in för oljan. Irakkriget och kriget i Afghanistan har kostat enorma summor pengar, så frågan är om det ens vore värt det nu när världen blir mindre och mindre beroende av olja?

Okey, helt nya siffror för mig som sagt och ska kollas igenom när tid ges. Däremot är jag som alltid väldigt kritisk till dessa undersökningar, mycket pga. Julian Assange och det som skedde där. Aaron Swartz tåls väl även att nämna, även om han inte var var inne på krigsbrott. Är väl det som är så hemskt att man blivit så skeptisk till media och staten.. De som egentligen ska vara oss.

Att de bokstavligt snott oljan säger jag inte, men det handlade ju från början om att Iraq (m.fl.) tröttnat på att sälja den sk. dollaroljan då man ej behövde hjälp mot Ryssland som man behövde när avtalet slöts. Så tar man ner den regeringen och betalar den nästa. Stöld? nja. Mer utav den typen av utpressning som flertalet MC-klubbar sysslar med.
Citera
2015-01-11, 19:15
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Klippet "Helt rätt att publicera satirteckningarna" som avslutas med att alla i panelen tydligt markerar att man ska få skämta om religion? Klippet där Ohly inte en enda gång uttalar sig om kvaliteten på teckningarna i Charlie? Klippet dör han aldrig ens tar ordet "ful" i sin mun?

Jag skulle kanske, kanske, kanske förstå dig lite bättre om du har blandat ihop Göran Hägg och Ohly, annars är din kommentar fullständigt obegriplig...

Och vad fan har Kristinas smycke med saken att göra??

Edit: eftersom jag absolut inte är nåt fan av Ohly så hade det ju varit nästan lite kul om du hade rätt, men du måste ju missförstått precis hela klippet om du kom fram till slutsatsen att Ohly tycker det är fula teckningar...

Du kan ha rätt. Det var Göran Hägg som sade det (ful, dålig smak m m), inte Ohly. Jag länkade i alla fall till rätt klipp, eller hur? Angående Axén-Olin, jag skrev det bara för att det skulle vara lättare att hitta klippet. Nu hittade jag det själv och du har sett det och allt är OK.
Citera
2015-01-11, 19:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Jag har inte svårt att förstå någonting, vad menar du?
Jag värjade mig bara från kommentaren om att jag tydligen var jävligt snedknullad som inte sett antisemitismen i Frankrike. Och exemplet du skickade stödjer bara min ståndpunkt. Att antisemitism knappt existerar. Ändå lyckas blaskorna skriva artiklar om hur judarna känner sig rädda och förföljda och nu vill fly landet?
Asså, kom igen nu, vi behöver inte tjafsa om småaktigheter, och det är du, inte jag, som valt att ställa dig i motståndarbåset, oavsett vad jag skriver.
Jag har sagt det förut och säger det igen, "verkligheten" vi lever i/som presenteras för oss är, en fars! Ett jävla skådespeleri. Och det är faan ta mig var mans uppgift att försöka reda upp den här soppan.
Tyck vad du vill, men sluta jobba dig bara för jobbandets skull.

Alla med lite hjärna vet redan att det här var ytterligare en false flag / övning för att förändra världen, det kan du försöka motbevisa bäst du vill. Det krävs bara lite sunt förnuft grabben.

Ok, då svarade du kanske bara fel person, för det var inte jag som skrev att du var snedknullad.. Jag ställde mig inte ens i motståndarbåset, jag bara länkade till den statistik du efterfrågade. Sen om du tyckte det var mycket eller litet är upp till dig, jag la - som jag skrev - ingen värdering i det.
Citera
2015-01-11, 19:48
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Ville ha ett veckomötesschema för Charlie.
För om du inte får det så har de inga veckomöten, eller?
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Va jiddrar du om, luftgevär. Du ar inte seriös.
Det är exakt samma fysiska lagar som styr alla projektiler. Oavsett om de skjuts ut med luftgevär eller ej.
Citera
2015-01-11, 19:52
Medlem
...och låt oss inte förbise det faktum att google, yahoo och alla större aktörer som vanligt censurerat kraftigt de senaste dagarna bland inlägg, sidor, klipp och kommentarer som stödjer tesen att attacken var en false flag.

Och som vanligt säger jag, är det ganska uppenbart att detta inte gått till så som det presenterats för oss i media, vilket borde få väckarklockorna att ringa i människors bakhuvuden att någonting inte står helt rätt till.

Kanske framkommer det fler märkligheter som bevisar detta, men det spelar inte så stor roll, det som finns att tillgå i dagsläget räcker mer än väl för att väcka misstanke och så ett frö till eftertanke.

Är det "jihadistiska terrorister" vi ska oroa oss över, eller kanske något helt annat?
hur djupt går kaninhålet egentligen?!
Citera
2015-01-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ok, då svarade du kanske bara fel person, för det var inte jag som skrev att du var snedknullad.. Jag ställde mig inte ens i motståndarbåset, jag bara länkade till den statistik du efterfrågade. Sen om du tyckte det var mycket eller litet är upp till dig, jag la - som jag skrev - ingen värdering i det.

Absolut, sorry om jag kängade dig felaktigt.
Och tack för statistiken
Citera
2015-01-11, 19:56
Avstängd
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
För om du inte får det så har de inga veckomöten, eller? Det är exakt samma fysiska lagar som styr alla projektiler. Oavsett om de skjuts ut med luftgevär eller ej.
dokumentation.
du blandar kort.
Citera
2015-01-11, 20:13
Medlem
Som sagt, vi lever i videoteknikens era. Det väldigt lätt att förfalska olika saker. Det som är givet i mina ögon är att det är hundra procent sionistiska intressen som ligger bakom denna attack då det är den judiska entiten som begynnas mest av händelsen. Opinionen mot muslimer stärks, sympatin för judar/israel växer. Använder man induktion kommer man fram till den anledning. Det redan väletablerat bland lärda människor som inte är sionistslavar att 9-11 var en insidejob. Att 7-7 var likaså en false flag. Alltså bör detta konsekvent vara liknande. Som föregående skirbenten påpekade så finns det en hel del anomalier, framför allt att polisinspektören "valde att ta sitt liv" samma dag. Kan det vara så att det var det enda sättet att skicka en signal till allmänheten, hur skulle han annars göra? gå till rothschildmedian och hänga ut sionister?

det där med david kelly var intressant och värt en återblick... det bara att läsa sions vise män så börjar allt att bli klarare..
Citera
2015-01-11, 20:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
ok.. Nu har vi alltså nått punkten där absolut inte minsta spår av konspiration funnits, och därför har samma gäng som vanligt beslutat att det måste vara sionisternas fel. Ja det var ju verkligen oväntat.

Men det är ju länge sedan ni hade skrikit varg, jag menar sionist, så ofta att ingen lyssnar på er längre. Med rätta.
Citera
2015-01-11, 20:44
Medlem
sionisternas fel? du har verkligen ett sätt med ord. sionisterna har lyckats med sin agenda din dumma inavlade apa.

ja eller nej svar från dig vill jag ha. Har sionisternas ställning A) gynnats eller B) skadats av händelserna? svara på den frågan tack...
Citera
2015-01-11, 20:49
Medlem
Citat:
ok.. Nu har vi alltså nått punkten där absolut inte minsta spår av konspiration funnits, och därför har samma gäng som vanligt beslutat att det måste vara sionisternas fel. Ja det var ju verkligen oväntat.

Men det är ju länge sedan ni hade skrikit varg, jag menar sionist, så ofta att ingen lyssnar på er längre. Med rätta.
Jag håller helt klart med dig gällande att folk på forumet uttrycker sig och argumenterar extremt dåligt för ev. konspirationsteorier (nästan pinsamt för mig som ibland kan associera mig med de sk. "foliehattarna). Personligen vet inte vad jag tror, kan vara båda sidor helt ärligt, omöjligt att bevisa då median isf styrs även dem.

Men det jag finner som ologiskt är som jag tidigare sagt att ett ID är funnet, att dessa skulle ha lagt dit det för att få ut sitt namn är helt ologiskt med tanke på att de valde att fly. Så då återstår ju delen att man tappat ett isf tappat sitt ID, givetvis är det ju en möjlighet men det gör mig fortfarande skeptisk.
Samt att man väljer en martyrdöd i ett tryckeri där folk ej kan se det istället för mitt i Paris där alla kan se det är väldigt märkligt samt att polisen skulle ej vara förberedda på samma sätt. Hela idén med en martyrdöd är att folk ska se, finns det på sociala medier är det ett extremt stort plus.

Så till er som seriöst tror att detta är annat än muslimer men inte kan argumentera sakligt och hålla er till vettiga resonemang ni själva är säkra på förstör bara tråden och förhoppningen att andra ska tänka i samma banor. Håll er borta från forumet i fortsättningen, tack.
Citera
2015-01-11, 20:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
sionisternas fel? du har verkligen ett sätt med ord. sionisterna har lyckats med sin agenda din dumma inavlade apa.

ja eller nej svar från dig vill jag ha. Har sionisternas ställning A) gynnats eller B) skadats av händelserna? svara på den frågan tack...

Som jag ser det har alla skadats. Alla från journalister till islamister. Alla från judar till karikatyrtecknare. Alla från foliehattar till skeptiker. Inte en djävel vinner på terrorism, mer motsättningar, misstänksamhet och mer hat i min värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in