Citat:
Ursprungligen postat av
FruPimpinett
Fast om en person som ligger i koma är den inte avliden. Att donera sin kropp till förmån för nekrofiler är väl inte värre än att donera organ?
En annan lösning är att staten går in och stödjer Nekrofilers rättigheter och helt enkelt subventionerar så att den som är villig att donera sin kropp till en nekrofil vid sin död får betalt för det. Sedan kan det öppnas statliga klubbar för denna idag marginaliserade och helt undanskymda grupp där de kan mötas, utbyta erfarenheter och känna gemenskap. Där kan staten tillhandahålla dessa kroppar så att de också får ha sex på det sätt som de vill. Och det slipper sitta unga nekrofiler hemma på kammaren i depression för att de inte vågar vara sig själva ute i samhället. Jag vet inte hur vanligt förekommande den här läggningen är men här är iallafall en kvinna som erkänner att hon varit det hela sitt liv:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15808545.ab
Hoppas ni förstår min poäng med hela den här Nekrofil-diskussionen. Rent principiellt känns det som att det inte vore så fel eftersom samhället idag ska acceptera avvikande sexualiteter av olika slag. Fast min personliga uppfattning är att den enda normala sexualiteten är den mellan man och kvinna.
Om personer får betalt i förväg så blir det ju retroaktiv prostitution?
Tittar du på modern moral, konsekvensmoral, så är det gemensam njutning som är normstyrande. ett lik kan inte njuta av sex. Således blir relationen inte jämbördig, och precis samma med en medvetslös person som jag sade tidigare.
Men, om du bara godkänner sex mellan man och kvinna, varför skulle då homosexuella njutning vara mindre värd? Blir någon drabbad om två män har sex, eller om två kvinnor, för den delen, har sex.