Citat:
De handlingarna bevisar inte vem som begick dådet på redaktionen, när utredningen är klar kan man säga något i skuldfrågan. Ingen skillnad på det här fallet och ett vanligt mord juridiskt sett.
Jag tror också att bröderna är skyldiga till attentatet men för tidigt att säga att de är det, fortfarande är de misstänkta, inte konstaterat skyldiga.
Jag tror också att bröderna är skyldiga till attentatet men för tidigt att säga att de är det, fortfarande är de misstänkta, inte konstaterat skyldiga.
Citat:
Därför att skenet kan bedra. Det finns ett huvudspår i alla mordutredningar, dock bör man inte stänga dörren för alternativa spår. Nej, false flag måste inte sorteras under konspirationsteorier bara för att du tycker det.
Gröna gubbar har vi hört förut, knappast troligt, dock är false flag inte verklighetsfrånvänt, larvigt argument.
Gröna gubbar har vi hört förut, knappast troligt, dock är false flag inte verklighetsfrånvänt, larvigt argument.
Citat:
Det mest troliga är naturligtvis att de två som sköts ihjäl av polisen vid tryckeriet är samma två som genomförde attacken mot Charlie Hebdo.False flag i det här fallet är ett synnerligen verklighetsfrånvänt, larvigt argument.
Finns det någon indikation över huvud taget på ett det skulle ha varit en false-flag? Svar nej.
Jag förstår att du vill vinna VM i mindfullness och visa för oss dödliga hur öppet ditt sinne är - men lite rim och reson är väl inte för mycket att begära?
Finns det någon indikation över huvud taget på ett det skulle ha varit en false-flag? Svar nej.
Jag förstår att du vill vinna VM i mindfullness och visa för oss dödliga hur öppet ditt sinne är - men lite rim och reson är väl inte för mycket att begära?
Dock har det, mig veterligen, ännu inte presenterats några bevis för att det verkligen är samma personer. Så det skulle ju t ex kunna tänkas att det år olika personer ur samma terrorcell som varit på Charlie Hebdo resp vid tryckeriet.
Det är dock inte alls liktydigt med att det skulle vara en false flag-operation.
Med tanke på all kontakt mellan Hayat och Cherifs fru, låter det osannolikt att systern var ovetande om vad som skulle hända.