2014-04-04, 20:18
Medlem
Bump!!

Citat:
Ursprungligen postat av Moi-mukulat
Mina damer och herrar.

I min ljuva ungdom fick jag vid ett fåtal tillfällen möjlighet att smaka på grönt som måste ha varit Sativa-dominerat. Jag blev glad, fnittrig, pigg, fånig, fick för mig en massa tokigheter men aldrig så att det blev obehagligt. Nu är jag på jakt efter en strain som är rejält Sativa just för att komma tillbaka till det där som jag så väl uppskattade. Jag har massor med "Blue Streak" som jag odlade förra året. Den är inte dum men egentligen alldeles för mycket "couch lock" för min smak.

Kruxet är att jag behöver en lågväxande variant då den plats jag odlar på (utomhus) är perfekt men bara för plantor upp till max 90-100 cm. Blir de längre tittar de upp över övrig vegetation och syns lite för bra. Jag har förstått att de flesta Sativaplantor lätt blir väldig höga men hoppas nu desperat att någon av er kan rekommendera en sort som kan hålla sig under metern?

Om det är omöjligt så hoppas jag på någon slags hybrid mellan Indica/Sativa som får bli en kompromiss mellan växthöjd och maximal Sativa.

Jag tar tacksamt emot förslag. Mer än gärna med länk till lämplig webshop om ni har det.

Tack!!

// Moi
Citera
2014-04-09, 12:09
Medlem
Tjena! Hade tänkt testa odla lite utomhus nu i sommar, har aldrig odlat innan och letar efter en strain som är AF och inte blir så hög (helst inte högre än 70-80cm) samt helst indica/sativa hybrid och inte tar så lång tid från frö till skörd (8-9 veckor) Finns så sjukt många strains att jag känner mig lite smått vilsen och hoppas någon kan hjälpa mig lite på traven! Tack!
Citera
2014-04-12, 18:27
Medlem
Hej, jag undrar om jag kan odla denna strain utomhus. Jag bor i närheten av Berlin.

http://www.femaleseeds.nl/en/white-widow-x-big-bud-18.html

Jag tror att typ är ljust i mellan kl.0600 till ca 2000 här när jag har tänkt och sätta ut plantorna. Tänkte driva upp dom ett par dm innan jag sätter ut dom.

Mvh, Max
Citera
2014-06-08, 13:28
Medlem
Tänkte dra en beställning från smoketower. Vilka frön är lättast att odla?
vet att det är ganska sent nu men min första planta dog.. så jag tänkte odla en ny och ha i kruka ute på balkongen (det är en skymd balkong så ingen kommer se den) och sen ta in den i garderoben när det blir kallare ute.

så något lätt frö och en passande lampa till min 2x1.5m garderob. tack på förhand! kramis
Citera
2014-08-03, 21:04
Medlem
gayfaces avatar
Tja.

Ska köra en microgrow och skulle vilja ha tips på korta plantor med kort blomtid. Gärna en sativa dominant men de kan bli svårt pga höjden (60cm). Var sugen på g13 haze men den långa blomtiden fick mig att att slakna..

Så ös på med tips

Mvh
Citera
2014-08-20, 20:52
Medlem
Hej! Tänkte dra igång en inomhusodling under vintern; jag har ett eget hus så stealth etc spelar inte särskillt stor roll, tänkte odla i min garderob (3 meter hög typ och 1 meter bred) så utseéndet spelar ingen roll heller, jag gillar både sativa och indica och väljer det som ger mest yield och är enklast att odla. Min budget ligger runt tusenlappen och det är inte helt lätt att hitta guider inom den prisklassen, så om någon kan visa mig riktningen mot rätt väg så skulle det upskattas.

Är väldigt trött just nu så vet inte hur sammanhängande denna hastiga texten är, ni kan förhoppningsvis tyda det. Jag vill veta vilket strain som passar mig bäst och alternativt vart jag kan hitta guider till budgetodlingar som ger en bra yield.
Citera
2014-08-24, 07:57
Medlem
PlaneratMords avatar
Hej... är det någon som odlar eller har odlat Borderliner XTRM
Citera
2014-09-09, 00:42
Medlem
Rolf-Davids avatar
Var inne och kikade lite på nordenseeds och är lite inne på deras auto blueberry, bara testa att plantera för att se hur mycket jag kan misslyckas med det...

I alla fall, har någon här testat att odla deras auto blueberry eller den vanliga blueberryn? Luktar den mycket?
Citera
2015-01-07, 13:50
Medlem
AgustSeris avatar
Letar efter en strain som ger en energi och gör en glad mer åt sativa hållet men ska inte ta för långt tid att blomma, Förslag?
Citera
2015-01-07, 18:23
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgustSeri
Letar efter en strain som ger en energi och gör en glad mer åt sativa hållet men ska inte ta för långt tid att blomma, Förslag?

Cinderella99/C99!

It ain't called the Holy Grail for nothing
Citera
2015-01-10, 13:52
Medlem
DonkerNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgustSeri

Kan rekommendera C99xAK47 som finns på cannaseeds.dk

Är typ som att dricka kaffe rent energimässigt. Inte så trippigt eller kraftfullt som mina tidigare erfarenheter av c99, men kan också bero på att att jag bara röker en 0.01 per spliff och det är inte färdig kurerat ännu. Skörd efter ~65 dagar.
Citera
2015-01-10, 16:26
Medlem
Har tänkt mig en mindre odling utomhus i zon 3, tittade på norden seeds 'Auto viking loke'
Bör dessa frön passa för en första gången odlare?
Finns det något speciellt jag bör undvika, eller tänka på?
Hinner denna strain växa klart innan sommaren tar slut, och när bör jag isåfall plantera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in