2015-01-10, 11:31
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Extremt straffbart jo. Förhoppningsvis dammar dom av giljotinen
Jag har svårt att tänka mig att det skulle ge mer än ett par år i fängelse för att gömma Hayat. Det beror väl lite på vad Hayat har gjort.

I USA kan man få upp till 10 års fängelse om man gömmer en terrorist.
Citera
2015-01-10, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag har svårt att tänka mig att det skulle ge mer än ett par år i fängelse för att gömma Hayat. Det beror väl lite på vad Hayat har gjort.

I USA kan man få upp till 10 års fängelse om man gömmer en terrorist.
Ja, och än så länge har det väl inte dykt upp något som säger att hon varit delaktig i dessa terrordåden. Visst har hon säkert stöttat sin man som nu ska vara otrogen med en hel drös oskulder, men det är väl inte olagligt att göra det..

Ena broderns flickvän ska väl vara inplockad utav snuten men även om hon stöttat sin pojkvän utan att hjälpa till med förberedelser och dyl. så kan dom knappast straffa henne heller.

Om nu Hayat är oskyldig, eller att dom i alla fall inte kan bevisa att hon är skyldig, undrar hur straffet ser ut då för den som gömmer henne. Det är inte ens säkert att hon är kvar i Frankrike väl?

Ursäkta om detta blivit svarat på, har inte läst igenom tråden nu på morgonen.
Citera
2015-01-10, 11:37
Medlem
Crumbzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Ja, och än så länge har det väl inte dykt upp något som säger att hon varit delaktig i dessa terrordåden. Visst har hon säkert stöttat sin man som nu ska vara otrogen med en hel drös oskulder, men det är väl inte olagligt att göra det..

Ena broderns flickvän ska väl vara inplockad utav snuten men även om hon stöttat sin pojkvän utan att hjälpa till med förberedelser och dyl. så kan dom knappast straffa henne heller.

Det är klart de kan och hon kommer även att straffas varför skulle hon inte göra det?

Hon har medvetet, åtminstone, undanhållit information angående ett terrordåd.
Citera
2015-01-10, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crumbzzz
Det är klart de kan och hon kommer även att straffas varför skulle hon inte göra det?

Hon har medvetet, åtminstone, undanhållit information angående ett terrordåd.
Det sista har jag missat totalt. Har det framkommit något som säger att hon visste vad som skulle hända?

förresten.. visst sägs väl hon varit med när polisen blev skjuten?
Citera
2015-01-10, 11:44
Moderator
blomvattnares avatar
Hayat diskuteras här:

(FB) Gisslandrama i judisk butik i Paris (2015-01-09)

/Mod
Citera
2015-01-10, 13:11
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Nån som vet var bröderna lärt sig militär-taktik? Dom kunde militärsignaler (med händerna).

Hur blev dom så stridsvana? Joggar och avrättar i ett språng.
Citera
2015-01-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thissuitisblacknot
Nån som vet var bröderna lärt sig militär-taktik? Dom kunde militärsignaler (med händerna).

Om jag inte minns fel så hade de genomgått träning i Al-Qaida's terrorläger i Jemen.
Citera
2015-01-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thissuitisblacknot

Personligen tycker jag inte det var nån speciell avancerad militär-taktik de använde,
Men om jag förstått media och tråden rätt så hade väl nån broder varit på träningsläger i Jemen.
Citera
2015-01-10, 13:31
Medlem
Sanchezest90s avatar
Tycker det går isär när bröderna säger sig strida för Al Qaida och Negern för IS.. Kan det vara så att negern inte alls känner bröderna utan ville bli känd och tog tillfället i akt att bli känd terrorist efter CH attacken?
Citera
2015-01-10, 13:33
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Tycker det går isär när bröderna säger sig strida för Al Qaida och Negern för IS.. Kan det vara så att negern inte alls känner bröderna utan ville bli känd och tog tillfället i akt att bli känd terrorist efter CH attacken?

Inte helt otänkbart.
Citera
2015-01-10, 13:35
Medlem
Citat:

Snurrat på den tanken oxå, intressant att media inte frågade bröderna när de ändå hade kontakt
Citera
2015-01-10, 13:40
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Inte helt otänkbart.

Citat:
Ursprungligen postat av czaba_skp
Snurrat på den tanken oxå, intressant att media inte frågade bröderna när de ändå hade kontakt
Är väl sagt i media att negern och ena brodern lärde känna varandra i fängelset och även var delaktiga i samma fritagningsförsök. Sedan hade ena broderns flickvän och Hayat hade väldigt bra telefonkontakt och även varit väldigt bra vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in