2015-01-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Du menar att han påstår att han var med vid attacken mot Hebdo och att det var han som avrättade polisen som ligger skadeskjuten på marken?

Det sas ju va 3 attentatsmän , han kan ha varit den 3:e då.
svårt urskilja från det ,han kanske sköt polisen i bilen och sen kom bröderna ut och en av dom avrättade andra polisen.
Citera
2015-01-09, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av czaba_skp
Helt klart så är det väl inte GIGN som fäller GM vid butiken, jobbar väl med en annan taktik ofta,
Nu är det iofs hedenhöstid som jag hade koll GIGN :-)

Butiken = RAID uppbackade av BRI
Tryckeriet = GIGN
Citera
2015-01-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Det sas ju va 3 attentatsmän , han kan ha varit den 3:e då.
svårt urskilja från det ,han kanske sköt polisen i bilen och sen kom bröderna ut och en av dom avrättade andra polisen.
Är det den kvinnliga polisen du menar?
Citera
2015-01-09, 23:19
Medlem
Citat:
Är det den kvinnliga polisen du menar?

Nja, visst var dom 2 poliser ? en blev väl skjuten i bilen och den andra på gatan?
Citera
2015-01-09, 23:34
Medlem
Citat:
Nja, visst var dom 2 poliser ? en blev väl skjuten i bilen och den andra på gatan?
Jag är tämligen säker på att en polis dödades inne på redaktionen och en utanför på gatan.

Och dagen efter så dödades den kvinnliga polisen.
Citera
2015-01-09, 23:36
Medlem
Citat:
Jag är tämligen säker på att en polis dödades inne på redaktionen och en utanför på gatan.

Och dagen efter så dödades den kvinnliga polisen.

Ok, så kan det ha varit.
Citera
2015-01-09, 23:44
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltl
De var i princip det första de sa vid attentatet mot tidningen "vi representerar al quida i jemen" - de sa det själva.

Men det är ju just därför jag undrar varför "al-Qaida i Jemen" tog på sig allt först efter att det var över och GM är döda.
Citera
2015-01-09, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men det är ju just därför jag undrar varför "al-Qaida i Jemen" tog på sig allt först efter att det var över och GM är döda.
Kanske för att det var över just då?
Citera
2015-01-09, 23:46
Medlem
Citat:
Ok, så kan det ha varit.
Så frågan är vad det är han menar att de har synkroniserat?

Det verkar dock bara vara jag som har hakat upp mig på den här detaljen, varken media eller Flashback spekulerar...
Citera
2015-01-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Ja, sådant där får man ta med en nypa salt, ofta tar terrorgrupper på sig dåden trotts att dom inte utfört dom.
Jag tror kanske dom har tränat med någon organisation ,men jag tror faktiskt inte dom tillhörde någon.
Citera
2015-01-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Charlie Hebdo har rätt... udda humor. France24 visade upp deras nästa framsida, den är svart med en text som på svenska lyder ungefär "sex nya tecknare sökes omgående". Men det är nog ett svar på terroristattacken som är precis i deras stil.

Bild: http://imgur.com/Y0G9ivI

Charlie Hebdo har en helt underbar humor! Perfekt svar till jihadisternas djävla blodbad.
Citera
2015-01-09, 23:52
Medlem
cazzers avatar
Ingen som har hittat en bra redogörelse kring vad som hände vid tryckeriet strax innan 17? Det jag har hört är att bröderna, som verkade ha något chevaleriskt över sitt beteende ("vi dödar inte kvinnor"/"vi dödar inte oskyldiga") bestämde sig för att det var dags att kolla upp det här med oskulderna, och började peppra mot GIGN, samtidigt som gisslan hade meddelat sig(?) via mobiltelefon att han befann sig i en annan del av tryckeriet, vilket gjorde att GIGN tyckte att det var säkert att anfalla baserat på den informationen de hade.

Skulle vilja se deras egna filmer från anfallet som jag är 100% säker på existerar. Helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in