Citat:
Ursprungligen postat av
mmtw
Nu när man ser att han rusar mot poliserna i videon på LiveLeak får man en annan bild av vad som händer 10-15 sekunder in i denna film:
https://www.youtube.com/watch?v=Y8MJzS5Sxqw
Citat:
Ursprungligen postat av
Kladdkaka1
Tänkte just säga de, stort credd till honom. Han gick verkligen in solo
Citat:
Ursprungligen postat av
dagsmeja
Jo. Helvete vad han blev pepprad med bly. Skulle vara intressant att se lite obduktionsbilder. Måste ju vara flera hundra kulhål i den kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av
pudrig
Ja verkligen! Snabbt uppfattat av dig!
Det där ser ut som order att döda, minsann. Det är ingen liten skadeskjutning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Koyak
Ja verkligen, ser ut som en double tap med pistolen
Rekommenderar att se båda filmerna och se vad som händer från en annan vinkel vid de lägena som inte visas i det ena klippet.
Dvs se denna parallellt med den nya videon som länkats:
https://www.youtube.com/watch?v=NZX6Bjp--VU
Efter att ha jämfört båda så är jag ganska övertygad om att det faktiskt bara är en polis som skjuter ihjäl terroristen, och det är polisen som står bakom den svarta bilen. Låt oss kalla honom Polis X.
Händelsen som jag uppfattat den:
Poliserna står på var sin sida med sköldar längst fram för att skydda sig. Utrymmet framför öppningen lämnas fri. Poliserna längst fram ser troligtvis terroristen och skjuter mot honom. (En fråga är här hur väl de kan se att terroristen inte har någon gisslan nära sig) En kille går sedan rakt in i butiken (oklart vad han lyckas med och om det verkligen är bra). Poliserna som står kvar på var sin sida ryggar tillbaka när någonting smäller av utanför dörren (frågan är ifall det är terroristens avledningsmanöver eller polisen som missar). Polis X har då tagit ett steg längre bak och gått runt bilen och ställt sig i ett läge där han med skydd av bilen kan sikta rakt in i butiken. (Ganska coolt att se honom röra sig dit på en av filmsekvenserna) Efter att något smällt av så springer terroristen ut medan vår käre polis X skjuter terroristen från hans utmärkta position. Övriga poliser ser inte ut att skjuta alls men stormar sedan in efter detta. (En fråga är vad polisen som springer in egentligen gör vid detta läget)
Ni som tittat närmare på klippen får gärna rätta mig om jag har fel när det gäller något eller eventuellt diskutera de frågor som jag skriver inom parentes.