2006-10-01, 00:58
Medlem
mpees avatar
Man stiger upp på måndag morgon med världens ångest. Överlever med hjälp av tankarna av den stundande helgen som härgar i horisonten, även om den känna avlägsen för stunden. Vissa ljusglimtar finns dock om du arbetar på ett stället med trevligt folk. När väl helgen kommer så känner du dig som den lyckligaste människan i världen. Men så fort söndagen kommer dyker ångesten upp igen och livet känns värdelöst återigen. Sen upprepas detta om och om igen tills du äntligen får semester. En semester du haft storslagna planer för men slutar med att du sitter hemma och degar dagarna i ända. När väl semestern är slut upplever man ännu större ångest och förstår inte hur semestern "försvunnit" så förbanat fort.
Detta har varit min verklighet angående arbeten, men det skiljer sig givetvist. Personligen har jag bara haft riktiga djävla grisjobb.

Vill tilläga att jag är relativt berusad och grammatik och stavning är förmodligen ganska kass, förmodligen även hela mitt inlägg då jag har en viss känsla att jag misstolkat topic, men men....
Citera
2006-10-01, 01:02
Medlem
Ladda ner och spela lite hiphop spela allanballan och lee så länge du kan..

Allvarligt får du inte jobba för brödfödan så får du inget drägligt liv jevla pajjas...
Citera
2006-10-01, 01:03
Medlem
FreddeCMs avatar
Jag har jobbat i ca:6år fördelat på 2 företag och börjar min arbetsdag över att klaga med andra kollegor om hur tråkigt det är att jobba på skitstället, samt drar skämt om chefen osv.
Mitt tips är till dig, om du har mycket pengar är att jobba som timanställd. Enligt mig är 4timmar (deltidsanställning) om dagen på tok för mycket! Försök hitta något 5-6timmar/v-jobb så du kommer ut och träffar människor. Det är ju faktiskt jäkligt kul med arbetskollegor även om man kanske inte tänker så när man väl är där och plågas
Citera
2006-10-01, 14:54
Medlem
jaha jovissts avatar
4 timmar är inte alls mycket, det är prcis lagom, du kommer upp på morgonen och börjar du 8 slutar du 12:30 ca. Sikta på timanställning, tidsbegränsat, vikariat, inte tillsvidare på deltid. Då har du chans på akassa.

Det låter som att du behöver komma ut och träffa lite folk på arbetsplatser, men heltid skapar bara stress och otrivsel-ångestkänslor. Sen kan det vara svårt att komma loss från heltid när man väl fastnat i den så tänk dig noga för. Man får lika mycket pengar på att stämpla halvtid/jobba halvtid som att jobba heltid.

Du får gott om fritid för träning, hobby, kanske gå någon kurs, måla, spela instrument, laga mat, mecka bil osv.
Citera
2006-10-01, 16:25
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikgottfrid
Om du nu inte behöver arbeta varför gick du då på Universitet?

Universitetet är väl knappast bara något man går för att få jobb, utan också för att lära sig spännande och intressanta saker. Jag kan t ex tänka mig att läsa en och annan kurs sen när mitt program är färdigt och jag börjar arbeta.

vem vill t ex inte läsa en kurs om svarta hål, bara för det är sååååå coolt
Citera
2006-10-01, 22:52
Medlem
Babianens avatar
Ber att få tacka för svaren.

Känner mig nu riktigt motiverad att börja jobba, lite spännande faktiskt.

Kan definitivt relatera till "komma ut och träffa folk" - grejen. Det är lätt hänt att man sitter hemma när man inte har fasta tider.
Citera
2006-10-02, 03:12
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Ber att få tacka för svaren.

Känner mig nu riktigt motiverad att börja jobba, lite spännande faktiskt.

Kan definitivt relatera till "komma ut och träffa folk" - grejen. Det är lätt hänt att man sitter hemma när man inte har fasta tider.

Om du nu har pengar på något sätt så du ändå klarar dig så du överlever, kanske du ska läsa något annat på universitetet? Då träffar du ju ändå folk och får lära dig ännu mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in