2015-01-09, 14:49
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksdfhkj
Kom ju lite väl lägligt nu med PEGIDA-demonstrationerna.

Kan mycket väl vara så att ZOG insett att det inte länge går att hålla tillbaka de europeiska folkets vrede och därför försöker man flytta ilskan mot rasfrämlingar till Islam istället. Då kan man tjattra om att mångkultur och mångetniska samhällen är bra så länge man ställer upp på västerländska värderinga och yadda yadda. Lite som jag länge misstänkt att IS bara är en stor boogeyman.

Precis, man måste i alla fall alltid utgå från det sionistiska perspektivet vid händelser som dessa. Vad tjänar juden på detta? Med denna infallsvinkel hamnar man oftast väldigt nära sanningen. Tror detta är början på en upptrappning av islamistisk terror, med syftet att få de europeiska folken att börja avsky sandnegrerna mer och mer, till den utsträckning att det blir inbördeskrig där ras och kultur är skiljelinjerna.

Sionisterna har redan lyckats avsätta "diktatorer" som Gadaffi och därigenom sett till att de radikala extremisterna i dessa länder fått fria tyglar. Genom att fortsätta beväpna terrorgrupper som ISIS kan man försäkra sig om att "islamofobin" ständigt reproduceras i den offentliga debatten och hotbilden alltid är relevant.

Detta leder bort fokus från den egentliga fienden, sionisten, som de kristna och moderata muslimerna hand i hand borde bekämpa, om vi levde i en normal värld. Detta känns tyvärr väldigt långsökt och allt talar för att sionistfamiljerna med Rotschild i spetsen kommer lyckas med sitt experiment att skapa en världsregering där man styr och ställer efter eget bevåg. Detta sker redan idag i västvärlden genom det enorma maktinflytandet i EU och USA, samt monopol på stora medier och banker.
Citera
2015-01-09, 14:56
Medlem
Inte särskilt troligt att det är en konspiration.
Citera
2015-01-09, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Såhär tänker jag, förklara gärna vad du tycker är långsökt i detta:

Om man tänker sig att åka fast, alternativt funderar på att explodera själv så behöver man inget leg.
Men om man tänker fly efteråt så tar man förstås med sig leg, och antagligen även pass och pengar om man har några. Man vill ju inte vara tvungen att svänga förbi lägenheten om man är jagad av polisen...

Sen håller jag med om att det var extremt klantigt att tappa leget, men det är ju en helt annan fråga, antagligen var de rejält uppskruvade och stressade av situationen.

Varför jag tycker det är ologiskt? Väldigt enkelt, ett id kort betyder skvatt om du inte flyr inom schengen, frågan är varför ska man fly till ett annat schengenland nör man lika gärna kan fly utanför europa. Då tar man bara med sig ett pass, ett legg är helt onödigt om man har pass bara ytterliggare en obekvämhet. Dessutom med tanke på planeringen o proffsigheten så ser jag det som en orimlig förklaring att dom kände sig stressade och uppjagade och tappade ett idkort. Går riktigt inte ihop när man tittar på nogrannheten i andra delar av operationen. Men visst kan det hända, dock ser jag det som väldigt långsökt.
Citera
2015-01-09, 15:44
Medlem
Lao Tzus avatar
Jaha då har min teori bekräftats och erkänts från officiellt håll nu och sanningen har till och med passerat censuren på DN-någon på redaktionen kommer att förlora jobbet.

Vi vet alla vilken säkerhetstjänst som beställer via CIA. Ledtråd 6 bokstäver börjar på M och slutar på D
Citat:
Amerikanska CIA ligger bakom terrordådet i Paris, och USA:s syfte med aktionen är att pressa Frankrike att stödja sanktionerna mot Ryssland.

Den så kallade islamistiska terrorismen har varit i händerna på USA:s säkerhetstjänst i åratal. Jag är säker på att bakom de här islamisterna som utförde dådet i Paris står på ett eller annat sätt amerikanska beställare,

http://www.dn.se/nyheter/varlden/rysk-tv-cia-ligger-bakom-parisdadet/
Citera
2015-01-09, 16:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jaha då har min teori bekräftats och erkänts från officiellt håll nu och sanningen har till och med passerat censuren på DN-någon på redaktionen kommer att förlora jobbet.

Vi vet alla vilken säkerhetstjänst som beställer via CIA. Ledtråd 6 bokstäver börjar på M och slutar på D

Men herrejävlar!! Det där är ju en artikel som hånar foliehattsmedia i Ryssland! Du har just låtit Dagens Nyheter idiotförklara även dig själv med andra ord..
Citera
2015-01-09, 16:13
Medlem
Sekhmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Precis, man måste i alla fall alltid utgå från det sionistiska perspektivet vid händelser som dessa. Vad tjänar juden på detta? Med denna infallsvinkel hamnar man oftast väldigt nära sanningen. Tror detta är början på en upptrappning av islamistisk terror, med syftet att få de europeiska folken att börja avsky sandnegrerna mer och mer, till den utsträckning att det blir inbördeskrig där ras och kultur är skiljelinjerna.

Sionisterna har redan lyckats avsätta "diktatorer" som Gadaffi och därigenom sett till att de radikala extremisterna i dessa länder fått fria tyglar. Genom att fortsätta beväpna terrorgrupper som ISIS kan man försäkra sig om att "islamofobin" ständigt reproduceras i den offentliga debatten och hotbilden alltid är relevant.

Detta leder bort fokus från den egentliga fienden, sionisten, som de kristna och moderata muslimerna hand i hand borde bekämpa, om vi levde i en normal värld. Detta känns tyvärr väldigt långsökt och allt talar för att sionistfamiljerna med Rotschild i spetsen kommer lyckas med sitt experiment att skapa en världsregering där man styr och ställer efter eget bevåg. Detta sker redan idag i västvärlden genom det enorma maktinflytandet i EU och USA, samt monopol på stora medier och banker.

Hade inte Frankrike även ett uppsving i "antisemitism™" för ett tag sedan?
Citera
2015-01-09, 17:32
Medlem
Minipaxs avatar
Kan detta i ett större perspektiv, ses som en symbolisk attack utförd i islams namn mot judendomen tro?
Senast redigerad av Minipax 2015-01-09 kl. 17:48.
Citera
2015-01-09, 17:35
Medlem
Qui Bono?

Det hela klarnar ytterligare efter Stefan Löfvens uttalande idag:
Löfven: Säkerheten kan skärpas
Låt mig gissa att NATO's samarbete med SÄPO kommer att få större sanktioner efter detta?

Nu har bröderna tydligen dödats också.

– Det gäller att hålla huvudet kallt eftersom nya uppgifter och rykten kommer hela tiden. Det har talats om en kvinnlig gisslan, sen uppgavs det att det rör sig om en man, säger Aftonbladets Johanna Frändén på plats i Dammartin-en-Goële.

Låt mig gissa vidare,
Ett stort pådrag utanför ett soprent tryckeri hela dagen.
Ingen gisslan. Inga bröder.
Bara dåligt skådespeleri. Som vanligt.

Skeptiker till mina gissningar får gärna inkomma med bildbevis för att motbevisa.
Citera
2015-01-09, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Låt mig gissa vidare,
Ett stort pådrag utanför ett soprent tryckeri hela dagen.
Ingen gisslan. Inga bröder.
Bara dåligt skådespeleri. Som vanligt.

Skeptiker till mina gissningar får gärna inkomma med bildbevis för att motbevisa.
Du glömde ta upp att de gjorde FF ännu mer komplicerad genom att dessutom utföra en gisslantagan i en judisk affär. Ett typiskt inslag i FF är att det får inte vara för enkelt.
Citera
2015-01-09, 18:10
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mevvan
Det är inte så jag menar, jag syftar mer på att det är så ologiskt bara. Det känns för enkelt på något sätt. Och varför tar dem med sig id överhuvudtaget. Det är ju inte som att detta är normala människor som glömmer bort något. Det är förhoppningsvis lite skillnad på dig och dessa nötter.
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Man glömmer saker på tåget eller bussen, inte i en flyktbil under ett terrordåd. Varför har man ens id överhuvudtaget?
Så ingen av er har någonsin varit så stressade att minsta lilla sak har glömts bort?
Citera
2015-01-09, 18:49
Medlem
drulmans avatar
Jag är personligen väldigt judemedveten men jag tror faktiskt inte att det finns någon konspiration bakom detta.

Att ryssar påstår att CIA ligger bakom detta stämmer till viss del då det är dom som har gjort så att ISIS lyckats få tag i en del tunga vapen.

Men jag tror knappast att dom ligger bakom detta dåd. Det är dumheter.
Citera
2015-01-09, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Så ingen av er har någonsin varit så stressade att minsta lilla sak har glömts bort?

Om jag glömmer saker eller inte är egentligen orelevant med tanke på att jag inte är en legosoldat alt tränad jihadist. Visst kan sånt hända jag säger inte att det är omöjlugt men det är jävligt konstigt i princip ologiskt hur proffs kan göra sådana idiotiska misstag som att ta med sig ett legg ut när man ska göra terrordåd där man även planerar att fly. Passer räcker gott och väl och tar dig betydligt längre , att ta med både och låter inte logiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in