2015-01-09, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Nej, för jag har inte heller glömt bort något i hela mitt liv. När jag säger det till andra människor så säger de att jag ljuger och är allmänt odräglig.
Det är inte så jag menar, jag syftar mer på att det är så ologiskt bara. Det känns för enkelt på något sätt. Och varför tar dem med sig id överhuvudtaget. Det är ju inte som att detta är normala människor som glömmer bort något. Det är förhoppningsvis lite skillnad på dig och dessa nötter.
Citera
2015-01-09, 00:04
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mevvan
jag tycker att allt är så jävla konstigt, läste på nätet att dessa två bröder hade tydligen glömt sina legitimationer inuti bilen, det är tydligen sådär polisen fått reda på vilka det är. Det jag inte kan förstå hur kan man glömma sina legitimationer i bilen det låter inte logiskt.

Man har planerat det hela med tider och har all sorts maskering man kan ha. Kan det inte bara vara så att de som gjorde detta lämnade kvar legitimation på två bröder som inte ens finns i Frankrike. Att de vill leda poliserna mot fel personer. Så att de som verkligen gjorde detta kan försvinna i lugn och ro.
Men kan verkligen franska polisen vara så lättlurade?

Sen har jag tänkt på varför de maskerade sig, de flesta terrorister som begår dessa dåd visar ju sitt ansikte för att bli igenkända och ihågkomna.

En annan detalj är att man ser på en utav filmerna när den ena håller upp fingret som är ett muslimskt tecken, problemet är den att killen gör det med fel hand har jag för mig han kör upp vänstra handen istället för högra.
Oavsett vad så är detta något jag blir äcklad utav.
Dessa muslimer som de kallar sig själva, försöker skapa oro i Europa också de försöker göra så att muslimer och resterande ska drabba samman, det är min teori iaf.
Flera av dina frågor och luckor kan besvaras med att de planerade att försöka komma undan. Se filmen four lions så får du en fin, och komisk, bild över hur dessa terroristturister kan tänkas vara ang. bristfällig kunskap om islam.
Citera
2015-01-09, 00:15
Bannlyst
En annan sak jag inte riktigt får ihop är varför Corinne hämtar upp sitt barn för att ta det till ett jobb och en byggnad hon vet är under starkt hot, vilken normalt funtad förälder gör detta?

Skumt som fan.

Sen är ju terrordådetväldigt lägligt med tanke på att man rlstade om att erkänna Palestina.

Lika lägligt som när Malaysia dömde Israel för folkmord och ville starta en oberoende 9/11 utredning, plötsligt började malaysiska flygplan att falla lite här och var, vissa blev nedskjutna andra bara försvann in i tomma intet.
Citera
2015-01-09, 00:18
Bannlyst
Citat:
jag tycker att allt är så jävla konstigt, läste på nätet att dessa två bröder hade tydligen glömt sina legitimationer inuti bilen, det är tydligen sådär polisen fått reda på vilka det är. Det jag inte kan förstå hur kan man glömma sina legitimationer i bilen det låter inte logiskt.

Man har planerat det hela med tider och har all sorts maskering man kan ha. Kan det inte bara vara så att de som gjorde detta lämnade kvar legitimation på två bröder som inte ens finns i Frankrike. Att de vill leda poliserna mot fel personer. Så att de som verkligen gjorde detta kan försvinna i lugn och ro.
Men kan verkligen franska polisen vara så lättlurade?

Sen har jag tänkt på varför de maskerade sig, de flesta terrorister som begår dessa dåd visar ju sitt ansikte för att bli igenkända och ihågkomna.

En annan detalj är att man ser på en utav filmerna när den ena håller upp fingret som är ett muslimskt tecken, problemet är den att killen gör det med fel hand har jag för mig han kör upp vänstra handen istället för högra.
Oavsett vad så är detta något jag blir äcklad utav.
Dessa muslimer som de kallar sig själva, försöker skapa oro i Europa också de försöker göra så att muslimer och resterande ska drabba samman, det är min teori iaf.

Man kom ihåf att plocka upp skon för att inte riskera att torska dit på DNA men man glömde ett ID-kort i bilen.

Alla bedömare ser klart och tydligt att det är soldater som uppenbarligen är tränade till den grad att sådana misstag inte görs.

Dessutom är det ännu märkligare att personen alla anklagar för att vara flyktbilsföraren är en 18 årig student som har alibi från flera klasskamrater att han varit i skolan.
Citera
2015-01-09, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Nej, för jag har inte heller glömt bort något i hela mitt liv. När jag säger det till andra människor så säger de att jag ljuger och är allmänt odräglig.

Man glömmer saker på tåget eller bussen, inte i en flyktbil under ett terrordåd. Varför har man ens id överhuvudtaget?
Citera
2015-01-09, 00:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är inte så jag menar, jag syftar mer på att det är så ologiskt bara. Det känns för enkelt på något sätt. Och varför tar dem med sig id överhuvudtaget. Det är ju inte som att detta är normala människor som glömmer bort något. Det är förhoppningsvis lite skillnad på dig och dessa nötter.

Har skrivit det tidigare men får väl upprepa mig.. Hur skulle du själv tänka inför ditt livs största rån/attack/terrordåd etc etc? Tror du de planerade att åka och skjuta alla och sen sätta sig i bilen och åka hem. Dagen efter kanske gå på bio? Eller tror du de tänkte att OM de överlevde så kan det vara bra att ha med oss våra ID-kort så vi kan smita utomlands?
Citera
2015-01-09, 00:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
En annan sak jag inte riktigt får ihop är varför Corinne hämtar upp sitt barn för att ta det till ett jobb och en byggnad hon vet är under starkt hot, vilken normalt funtad förälder gör detta?

Skumt som fan.
...

Tyvärr gör nog nästan alla normala föräldrar det, vad har man för alternativ när man måste sköta sitt jobb för att försörja sin familj? Det är som att fråga varför folk bor i länder där det krigas..Varför flyr de inte?? (Heeeeyyyy, varför kommer de hit djävla parasiter som tar våra jobb och brudar!!!!)
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-01-09 kl. 00:47.
Citera
2015-01-09, 00:42
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe

Skumt som fan.

Ja, i efterhand verkar det ju väldigt skumt eftersom de har varit hotade. Men som jag förstå det så har det inte hänt något (förutom hoten) på rätt länge och de har väl varit väldigt naiva och trott att hoten bara varit tomma. Vi alla vill nog inte tro att något skulle hända och fortsätta sin tillvaro utan att tänka på farorna. Tyvärr blev det en läxa att lära att man kan aldrig, aldrig slappna av! Tyvärr
Citera
2015-01-09, 00:48
Medlem
DaddyD2s avatar
Ingen som funderat över ifall gärningsmännen har dödat personerna som misstänkts, stulit ID-kort och lagt i bilen för att få polisen att fokusera på fel personer och ge gärningsmännen en möjlighet att fly landet? Eller att de helt enkelt verkligen tappade ID-kortet? Jag har tappat körkortet i bilen när jag har haft lösare byxor på mig och körkortet direkt i fickan. Glider ur lättare än man tror.
Citera
2015-01-09, 00:56
Medlem
SvenAhlbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Första frågan till herrskapet.

Vad försiggår i världen just nu som vi inte bör veta om?
Den här händelsen får ju allt utrymme just nu.

/D

Frankrike blev varnade för en månad sen av Netanyahu och sen händer detta

Netanyahu Warns France on 'Palestine' Vote

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/187787#.VK8X-HvBq9c

Artikel om vilka som tjänar på detta och hur

Who profits from killing Charlie?

Citat:
Cui bono, then, killing Charlie? Only those whose agenda is to demonize Islam. Not even a bunch of brainwashed fanatics would pull off the Charlie carnage to show people who accuse them of being barbarians that they are, in fact, barbarians. French intel at least has concluded that this was no underwear bomber stunt.

This was a pro job that happened to take place just a few days after France recognized Palestinian statehood. And just a few days after General Hollande demanded the lifting of sanctions against the Russian “threat.”

http://rt.com/op-edge/220959-charlie-hebdo-france-shooting/
Citera
2015-01-09, 01:10
Medlem
Gdanzigsks avatar
Först attackerar islamister en satirtidning för de publicerar hån mot Muhammed, sedan hämnas "högerextrema islamofober" på dem, det följer en upptrappning med ett krig mellan grupperingarna. Staten griper in och förbjuder alla "högerextrema islamofober" och tillsammans med USAreal m fl åter igen invaderar Mellan Östern.
Citera
2015-01-09, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Har skrivit det tidigare men får väl upprepa mig.. Hur skulle du själv tänka inför ditt livs största rån/attack/terrordåd etc etc? Tror du de planerade att åka och skjuta alla och sen sätta sig i bilen och åka hem. Dagen efter kanske gå på bio? Eller tror du de tänkte att OM de överlevde så kan det vara bra att ha med oss våra ID-kort så vi kan smita utomlands?

ID-kort för att åka utomlands? Visst är det en möjlighet men jag tror inte huvudmålet för potentiella araber är östeuropa direkt. Skulle dom fly så är det rimligen mellanöstern eller pakistan som vore alternativet så då är pass lämpligast.

Vore dessutom jävligt korkat att använda sig av sina egna identiteter för att som två av världens just nu mest eftersökta terrorister resa runt i europa.

Tänk om tänk rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in