2015-01-09, 16:20
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
18-åringen är inte misstänkt för något brott alls.

Jag har inte läst att han är släppt? Att skolkamrater sa att han var i skolan är en sak men är det bekräftat? Eller rykten

Körde han bil så kunde han vara tillbaka efter 20 - 30 min i teorin
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diastole
Tydligen var den avrättade polisen en muslim. De var väl i ett sinnestillstånd där alla oavsett ursprung framför en mejas ner. Men däremot skonade man en kvinna eftersom man inte dödar kvinnor. Tankar?

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/jo-det-ar-vi-mot-dem/

Man skonade även mannen till den kapade bilen. Fiender i detta fall var de som smädade profeten samt polis. Inte säkert att man vill mörda civila hej vilt, i detta fall räknar de nog inte redaktionen eller polisen som civila.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Nu har terroristen krävt att bröderna släppas. Så varför inte sätta ihop trådarna nu.
Citera
2015-01-09, 16:21
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Det kan ju ha varit så att de planterade "18-åringens" ID i bilen(om det nu var hans ID).
Det sades att den tredje skulle vara chaufför. På den filmen från utanför tidningen, ser det ut som att bröderna sätter sig i bilens framsäten.

Det var Said's ID-kort http://www.wsj.com/articles/suspect-in-paris-massacre-was-trained-in-yemen-1420773315
Jag har inte sett en enda källa som är pålitlig om att någon annans ID-kort hittades.
Citera
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Tydligen var den avrättade polisen en muslim. De var väl i ett sinnestillstånd där alla oavsett ursprung framför en mejas ner. Men däremot skonade man en kvinna eftersom man inte dödar kvinnor. Tankar?

Det är två kvinnor som blivit mördade hittills dock. Snuten som blev ihjälskjuten igår samt en kvinna som befann sig i själva byggnaden.
Citera
Medlem
Citat:

De har dödat två kvinnor. En journalist och en kvinnlig polis.

Det vore ju omöjligt för attentatsmännen att se på någon om personen är en muslim eller inte. Gissningsvis hade det inte betytt något. Han var också polis.

De dödar alltså inga kvinnor, utom de som de skjuter.
Citera
2015-01-09, 16:23
Bannlyst
Kom nyss hem från jobbet. Följde detta lite imorse när terrorbröderna tog sin i en industrilokal. Men detta drama i den judiska butiken, hur kommer det sig att mannen och kvinnan känner terrorbröderna och har med skjutningen av en kvinnlig polis att göra? Jag är jävligt säker på att massor med franska källor rapporterade om att man hade gripit två stycken, spec en 52-årig man för delaktighet.

Det kan väl inte stämma att det rör sig om sammanlagt 4 personer när det kommer till skjutningen av poliskvinnan?! Inkl bröderna så blir dem 6 st totalt. Tyder på en terrorcell av något slag med ännu fler inblandade.

Frågan är hur detta ska sluta. Det kan finnas hundratals terrorceller runt om i Frankrike som planerar olika dåd. De kanske blir inspirerade av bröderna?!
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mildew
Skapar de martyrer så blir de hjältar, och i stället för förhör, mödosamma utredningar och gissningar. Vad är poängen med det?

Inte bara det, om de väljer martyrdöden så kommer de till "Paradiset" där de lever i evighet och kan sätta på hur många brudar som helst. Jämför det med att hamna i en fängelsecell. Inget svårt val kan jag tänka mig.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knifefacefuck
Vad ska de till Syrien för? al-Qaida är varken polare med Assad eller IS

Jag tror inte det är AQ per se, utan AQ/IS wannabees, dom är nog välkommna i Syrien. Radio IS har ju hyllat dom som hjältar.
Citera
2015-01-09, 16:24
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L Ron Hubbard
Det var Said's ID-kort http://www.wsj.com/articles/suspect-in-paris-massacre-was-trained-in-yemen-1420773315
Jag har inte sett en enda källa som är pålitlig om att någon annans ID-kort hittades.

Det upphittade ID kortet fanns på varenda sajt när det visades upp, straxt efter att de släppt hans namn. Det är bara att du söker tillbaka på olika sajter
Citera
2015-01-09, 16:25
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mildew
De har dödat två kvinnor. En journalist och en kvinnlig polis.

Det vore ju omöjligt för attentatsmännen att se på någon om personen är en muslim eller inte. Gissningsvis hade det inte betytt något. Han var också polis.

De dödar alltså inga kvinnor, utom de som de skjuter.
Den kvinnelige polisen var IKKE bevæpnet.
Citera
2015-01-09, 16:25
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aela
Tycker att det är korkat att visa bilderna på taket från gisslandramat där man ser poliserna smyga. Hade jag varit "polare" med bröderna om man nu hade kunnat kontakta dem hade det varit jätte lätt att varna att poliserna är på taket.

Ja, precis. De borde sluta visa dem, om inte för att det sabbar operationen så för att man riskerar livet på professionell insatspolis med hundratals erfarenhetstimmar och träning i ryggsäcken. Man vill liksom ha kvar så många såna grabbar som möjligt om man bor i Frankrike idag.

EDIT: Men det kan också vara medveten desinformation. Man låter en kameraman filma från en vinkel, får honom att tro att han tar supersjysta bilder på insatspolis, men i själva verket är det vanliga poliser som agerar insatspolis på en byggnad som inte ens är relevant för operationen.
Senast redigerad av SmokeOn 2015-01-09 kl. 16:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in