2015-01-09, 13:33
Medlem
Tegelstens avatar
:
Det pågår alltså ett nytt gisslandrama i Paris. Nu i östra Paris i en butik på Porte de Vincennes.
Hans signalement stämmer med skytten i Montrouge igår.
Citera
2015-01-09, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
al-Qaida tycks det vara.

Förstår jag rätt att det nu pågår två gisslandramer i anslutning till detta?

Vad jag vet är det bara ett gisslandrama, inne på tryckeriet.

I östra Paris skottlossning.

EDIT: tydligen gisslandrama där med. Vad är det som händer egentligen??
Citera
2015-01-09, 13:34
Medlem
Me4Victorys avatar
Det är fan kaos nu. Skulle inte bli överraskad om det blir en kedjereaktion av det här.
Citera
2015-01-09, 13:35
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Anledningen att dom inte ger upp ännu är kanske för att de riktiga hjärnorna bakom massakern måste först ge dem order att ge upp. Dom gäckar polisen tills de andra är säkra på någon plats utanför Europa.

Eller tills de riktiga gärningsmännen är i säkerhet
Citera
2015-01-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av czaba_skp
GIGN har ju den skönaste storyn angående fritagning , tänker på smörgåsarna i Somalia
Haha ja vi får hoppas dem är lika innovativa denna gång. Läste att GIGN deltog i 650 operationer som fritog över 500 gisslan på bara 10 år. Så vi kan väl anta att dem är mer erfarna än någon nationell motsvarighet.
Citera
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
hörs mer ut som rpg2, eller om de har en rysk granattillsats GP30 ej påmonterad.
min sista och minst troliga alternativ är en raketpistol som användes i väldigt liten utsträckning av nazityskland under 2 bk. men detta vapen är så ovanligt att det vore nästan omöjligt att de har den i ägo...
Ja vi kan vara överens om att någon pistol med granat inte används.
Citera
Medlem
Lekes avatar
Vad vet vi om den andra gisslansituationen?
Citera
Medlem
Fruktansvärt, de här dårarna agerar i små celler som gör det mycket svårt att ha koll på dem, när några agerar kan mycket väl de andra följa efter, detta verkar vara en slags urladdning, mer lär följa, tror jag.
Citera
2015-01-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leke
Vad vet vi om den andra gisslansituationen?

En skadad, det ska vara i en kosher-mataffär i Port de Vincennes.
Citera
2015-01-09, 13:38
Medlem
Nu är Frankrike bra jävla kaosat.. Två gisslansituationer samtidigt med förmodade polismördare inblandade i bägge.. Det är bara att hålla alla tummar och tår att detta inte skapar en kedjereaktion där fler idioter får blodvittring och ger sig ut på gatorna.. Hur ska polisen kunna hantera bägge dessa händelser samtidigt? De lär ju ha lagt sina absolut största resurser på platsen där bröderna ska befinna sig.
Citera
2015-01-09, 13:39
Medlem
Nu skriver aftonbladet om skottlossning i östra Frankrike. Är det en tredje händelse?
Citera
2015-01-09, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Nej hehe, när det handlar om sömngas så har man nog snarare tittat lite för mkt på tecknad film, typ Turtles eller Inspector Gadget, vad vet jag.

Sömngas, men just GIGN har lyckas med en spektakulär fritagning med sömnmedel inblandat :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in