2015-01-09, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Vad tror ni? Är det ett random tryckeri de snubblat in i av en ren slump, eller är det kanske ett tryckeri som tryckt något de inte gillar? T.ex tidningen?

Obehagligt med alla skolorna runtom om det i te är en ren slump att de befinner sig där de gör. Då kan alltihop vara en del av deras plan.
Spekulerade i det förut. Huset ser ut att vara som ett väldigt bra ställe att gömma sig på. Ingen vanlig villa direkt. Och det är glasdörr i dit, så det är lätt att bryta sig in.
Tror inte att själva tryckeriet har med saken att göra, det är en bra byggnad bara.
Om det var planerat eller inte är ju omöjligt att veta.
Citera
Medlem
Det är väl inte alls säkert att det är slumpmässigt med rån och bilkapningar t.ex.
80.000(?!) personer har varit inblandade i jakten och dom knasar till det med en bilkapning och göra lite rån på en mack?! Jag tror det finns en plan bakom allt detta.
Citera
Moderator
^Eazs avatar
Det är en koppling mellan de här dådet och skottlossningen som dödade en poliskvinna igår.

Från BBC's sändning så är den misstänkta skytten från igår en "known associate with the younger brother".
Citera
2015-01-09, 12:54
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Nu rullar de in en stridsvagn :
http://cdnmo.coveritlive.com/media/image/201501/phpyzvyxwstridsvagn.jpg
Citera
2015-01-09, 12:54
Medlem
Gärningsmannen som igår dödade en kvinnlig polis är på fri fot, skriver svt.
Citera
2015-01-09, 12:55
Medlem
SmokeOns avatar
De kanske har bunkrat upp med vapen inne i tryckeriet? Förståtsminerat hela byggnaden och trycker nu i något hörn där de kan skjuta dussintals med poliser. Kanske ha gisslan som levande sköldar.
Citera
Medlem
mickis94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
jag har sagt detta sedan kl. 15. på tisdag, när de började fly, då förstod jag att de vill rädda livet,

de hade kunnat göra en episk strid med poliser i centrala Paris, de hade kunnat gör något lika stort som terrorister i Bombay, de hade kunnat inta ett hotell men en massa judar och amerikaner,

de hade kunnat hålla gisslan i flera dagar, och samtidigt hela världen på helspänn,

istället sitter de nu på ett jävla lager med en kvinna vars bil de kapat,

deras enda gisslan är en kvinna... man tycka synd om de,
en kvinna är ingenting värt, det är dåligt för deras image

de kommer troligen ge upp, en av de kanske blir skjuten till döds den andra kommer ge upp,
troligtvis ger de upp bägge två,
Men de var väl påväg till flygplatsen för att göra sin sista insats där? Om de inser att det är kört nu så kanske de vill dö.

Däremot ska vi nog inte anta någonting. Ingen annan än dem vet huruvida de faktiskt vill dö eller ej.

Sedan började väl detta på onsdag och inte i tisdags?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hund-Cirkus
Håller med. Hade dom velat bli martyrer skulle dom vara döda nu.
Bröderna kanske vill sitta i en rättegång och förklara "det heliga kriget".

Kan de vilja förhandla ut fångar från franskt fängelse eller liknande?
Citera
2015-01-09, 12:56
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
De kanske har bunkrat upp med vapen inne i tryckeriet? Förståtsminerat hela byggnaden och trycker nu i något hörn där de kan skjuta dussintals med poliser. Kanske ha gisslan som levande sköldar.

Tveksamt, de körde på en väg imorse, mötte polispatrull, blev skottlossning och de tvingades köra in i den byn där de nu befinner sig.

Så, att det blev just det här tryckeriet är en ren slump misstänker jag.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Nu rullar de in en stridsvagn :
http://cdnmo.coveritlive.com/media/image/201501/phpyzvyxwstridsvagn.jpg

Såg det med, snacka om att vara beredda att ta i med hårdhandskarna. Vilket jag kan förstå då jag tror inte att det går resonera med dessa jihadister!
Citera
Medlem
cazzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contemptuous
Tror ni GIGN, GIPN eller RAID sköter detta nu? Tyckte jag såg armehelikoptrar med trupper i hovra över fältet utanför. Men de kan väl förvisso flyga polisens styrkor också.

GIGN är iaf. på plats:
http://s28.postimg.org/nymcrn10d/badass.jpg
Citera
Medlem
Tumskruvens avatar
Johanna Frändén förtydligar sin tweet angående 45 personer.

Citat:
Så många medier pratar om gisslantagen kvinna att det känns befogat att prata om gisslandrama. Omkring 45 personer till finns i lokalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in