Johanna Frändén@juanitafranden
45 människor befinner inne i tryckeriet enligt kollegor på TF1, som pratat med en person på insidan, men inte berättar mer av säkerhetsskäl.
Tror inte en sekund på att dom försökte flyga ut från Charles De Gaulle. Anledningen till att dom kör mot flygplatser är att det är lättare att skaka av sig helikoptrar. Helikoptrar är inte tillåtna att flyga vid linjer för start och landning då planen går lågt. Det var en anledning till att svenska polisen inte fick tag på rånare i Märsta då dessa körde mot Arlanda och lyckades försvinna/byta bil eller dylikt.
Sedan är det ju inte helt hundra att dessa två bröder är de som utförde attentatet. De han vara lockbeten men vill ändå dö martyrdöden som goda medhjälpare. Bröderna verkar lite för korkade för att ha utfört det välplanerade attentatet själva. En gammal id-handling på en svåger var väl för att lura polisen på ett annat spår.
En sak undrar jag. Var hittades den första svarta flyktbilen? Och när upptäcktes det att dom körde en vit bil? Där någonstans har det hänt något misstänker jag. Varför ligger det en gympasko utanför bildörren på första bilen vid flykttillfället?
Fanns det en-två personer till i baksätet? Kanske bröderna.
Tror ni GIGN, GIPN eller RAID sköter detta nu? Tyckte jag såg armehelikoptrar med trupper i hovra över fältet utanför. Men de kan väl förvisso flyga polisens styrkor också.