Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Jag förstår som vanligt inte vad du vill säga, men jag har tyckt att det alldeles för fort går OT (oftast helt meningslösa personagrepp) i många trådar på senaste tiden, och har börjat rapportera sådana inlägg. Vet inte vad moderatorerna tycker om detta, men jag tycker andra kan också rapportera inlägg som är OT för att stävja detta, för diskussioner blir lidande när en tråd fylls av två sidor med "du är dum i huvudet".
Och jag ÄR tolerant. Har t.ex. aldrig anmält något av dina inlägg, då de iaf brukar beröra topic. (tror jag, jag orkar oftast inte läsa hela)
Om topics, av mer brännbar laddning, t.ex något som utgör en religions första och yttre attribyút t.ex slöja skulle vara det topic, som random medlem dragit som trådstart.
Då vill man se att ämnet tåler att diskuteras, men jag förstår inte varför det så ofta vinklas till att åka in till omedelbar antagonism, och det TROTS eller OAVSETT man gillar/gillar ej.
Det är väl för fn inte jaggillar-jag-gillarinte som ska fylla betydelsen av topic.
Topic ska väl inte ha synonym "jag" med tillägg gillar/gillar ej
För det ser jag som helt ursårat! rakt igenom.. och så har det sett ut här på forumet länge och väl.
OAVSETT jag inte t.ex gillar hucklen/slöja/hijab och alla BENÄMNINGAR på detta... så vore det fruktansvärt!!!!!!!! trevligt och SEERIÖSARE nivå kunde framklalla lite genuinare diskussion av detta.
istälelt för att placera elelr placeras... i ett jäkla läger
indirekt kan man ev. utläsa att någon ogillar slöja... fint... någon är övertygad (jag) om att den är framKULTIVERAD i samhället men.. ockå religionen, islam i detta fall har koranen som juridisk lagbok
kristendom har INTE detta.
så hur isf , menar du kan detta skitjobbiga dilemma då börja stävjas till mer lugn och diskussionsvänlig nivå utan att man blir idiotförklarad.
jag bemöts som jag vore fullblodsnasse... och jag är antinazist som fått spel på mer än en nasse och främlingsfientlig zenofob - jag skarpt ogillar folks inbillning i detta forum, vilka INBILLAR sig, att om man läser expo och känner tretton sosse-vpk:are.. då jävlar har man full-koll
det står mig UPP I HALSEN, hur forumet UTNYTTJATS i TOTAL diskurs
ämesdiskurs.. är annars att ta en liten utstickare... men att forumet I GRUNDEN är ett jävla trningsläger för pantade sfiare och/eller jag-tyckerinte om/jag tycker-om-tyckare..
... det är väldigt diskussionsdödande, när jag-jag-jag.. jag tycker..vad fan man än läser i andras inlägg så ska jagjagjag hela tiden väga mäta och värdera istället för att lyfta skallen och inte läsa in sig jälv hela förbannade tiden.
du fattar inte hur trött jag är på lågstadienivån.
man ska kunna diskutera mer än hostoriska figurer kyrkomöten ur antiken... och utifrån att man inte har *full koll*på islam... (m.a.o man ska läsa koranen ett år för att kunna *uttala sig.. om hur religionen i AKTUELL tid prakticeras.?
sitter jag och utkräver medlemmar att läs-bibeln 2 år innan du *uttalar* dig om något på denn akristna marken?
för det är så jag skulle utkräva andra oavsett tyckanden om vilken religion det vara månde...
det är inte ok attityd!
har aldrig i hela mittliv stått med sådan stöddig uppsyn att indirekt kräva, att hördudu.. har du läst bibeln... annars har du ingen-hum...
det ser jag bland dem som (jag behövt påpeka för... inte vara min imam el. aspirant att lära mig hur islam fäller ut i liv och leverne) (politik borttaget eft.som politiskt forum finns..
jag förstår inte attityden av sådan stöddighet, som är en annan sida, utöver vilja-lukta-sig-fram-igrenen-på-folk, så fort ett argument inte passar...
är det varje medlems sak, att vara rädd för att uttrycket inte är LAGOM så det inte går att MISSFÖRSTÅS
för dettta jävla tolkande av vem-är-du, är vid detta laget... oerhört trångsynt.
i övrigt håller jag med om att okvädningsord i försök att degradera självkänslor är så uppåt väggarna osmakligt att forum religion på riktigt verkar vara ett j-a
humörforum...
jag är på dåligt humör idag och skiter-i-att hålla god ton
om någon inte gillar min åsikt om niqab, så ska jag behöva veta att min intelligensnivå och insikt om islam.. är så dålig att jag behöver bota min mentalsjuka?
och tvärtom! vill man diskutera.. att slöjan... kan ses ur rätt många aspekter... så går någon jävel in och kapar hela diskussionen med nähä! du alltsp TROR inte henne?! din lus? bra... ta din pilla ärthjärna... så är det igång
vad jag kallar för humör-medlemmar... som har fb som fritidsgård - jag trodde faktiskt att man skulle kunna få se lite utläggningar om RIKTIGA kunskaper om t.ex islams bildförbud och vill skita i vad andra tycker om vad jag tycker då det är ovidkommande i forum.
VAD bakåt sett.. t.ex fick sådan genomslagskraft i att kvinnpr unisont med niqab.. började klä sig i svart.. och i Frankrike.. se det som sin-frihet..
Om eller NÄR... sådant topic kommer upp och varför så laddat?
är fb en boxnigsring? på ngt sätt?
eller enbart detta forum som skenar iväg så?
på senare tid värre o värre, elelr motsatsen... folk sitter och läser religionshistoria.. lägger in länkar... och diskuterar själv 2% av det som läggs in, så det ser seriöst ut.
men du har rätt : persnonnedsättande utfyllningar är fel, det kommer sig också av att forumet just nu har medlemmar som inte kan läsa text utan att leta efter var de känner sig kränkta, skulle DOM börja lägga ner sådan infantilt utnyttjande av yttrandefriheten, att förstå att liiite intellektuell nivå.. inte står likvärdigt med "därmed måste, gud/allah/mhammed/kristus m.fl" , annat än att diskuteras SOM OM, det handlar om ultimativt fixa absoluta och tvärsäkra , så som det står skrivet i resp. medlems källa...
att det kan påkräva att ifrågasättas och då kan medlemmen låta bli att dra fram sin låtsade fromhet i att agera "jag ska skydda dem som är sååååååå utsatta"
fr vet du vad.. det AVSLÖJAR vilken skitsnackarkultur, som stått bakom.. i att inte ha förstått konceptet diskutera, utan ivrigt hållt den mest osmakliga subkulturella stilen, att inte ens veta varför man klagat.
ÄVEN, om man känner sig kränkt, ska man kunna se de nyckelord.. som fortfarande återses i TS eller andra inlägg.. och vara så mentalt balanserad... att klara av 18-åringsnivåns förmåga, utifrån bildningsgrad.. mogenhet (nu är problemet kunskapsarrogans... ) KÄNNA IGEN, att fånga trådändar , alltsåTROTS att man sitter och gråter? av att neverna inteklarat av "din skit" ...
hur överkommer man det då?
inte genom lite ansvar? är rapportering bästa metoden? eller har du själv ansvar att plocka upp isf det som är bättre... ett jv... blockderar ignorerar direkt , det är sekthjärnan som är skör.
men vanliga medlemmar.. jag undrar ju faktiskt om det verkligen är så pass långtgående fundametnalism som jag trodde vi inte hade såå mycket av ändå i landet. men verkar som om jag tyv. har fel
vi har fått in kanske... rätt rigid fundamentalism som helt enkelt inte kan ens resonera... ?
så det kan vara att moderatorerna insett det också.. och har för mkt och vet att om det är så... så vad kan man då göra?
förslag?