2015-01-08, 21:59
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Upp med hakan, se det som ett gott tecken, polisen har det som de jagade saknar, nämligen tid. Se det som en form av belägring, vänta ut de eftersökta. Någon gång måste de ha livsmedel. De ligger förmodligen och trycker någonstans, de har tiden och naturen emot sig som sköter jobbet åt polisen, under förutsättning att de inte får hjälp att ta sig ur det heta området. Jag ser det dock som osannolikt, polisen har slagit en järnring kring det aktuella området, det är min uppfattning. Någon gång kommer polisen att närma sig dem, de har att välja på fortsatt flykt eller konfrontation. Om de flyr så är de förmodligen ganska slutkörde, de kommer att begå misstag och de åker dig i alla fall.

Du har inte övervägt tanken att bröderna är involverade i dådet men att de inte är attentatsmännen med gevären? Jag börjar snöa in mig på det nu, i vilket fall. Vi får väl se om de polisiära insatserna ger verkan snart.
Citera
2015-01-08, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Men är det inte märkligt hur två män vars namn och bilder finns över hela världen kan hamna under radarn så snabbt efter dådet. Såvida de inte försvann redan innan skottlossningen, och andra gärningsmän i samma terrorcell utförde massakern på redaktionen.
Det tyder väl på att de kanske fått hjälp av någon annan? De ligger väl och trycker någonstans.
Citera
2015-01-08, 22:00
Medlem
Giant Squids avatar
Det blir ingen andra våg verkar stå klart då tiden runnit ikapp. Men huruvida skickliga de varit står nog att finna i hur de klarar utav flykten, dådet var inte så spektakulärt, lite malexander korsat med Mattias Flink, 7st. De måste ha en plan bakom när de sätter sig i bilen, vart ska vi åka? Annars blir det ett pinsamt slut, kan tänka mig att de ger upp frivilligt tillslut.
Citera
2015-01-08, 22:02
Medlem
LittleFishs avatar
Finner det oerhört underhållande att läsa hur Expo tacklar detta. http://expo.se/2015/hets-mot-muslimer-i-terrordadets-kolvatten_6756.html
Så oerhört synd om terroristerna! "Svår uppväxt" kanske?
Citera
2015-01-08, 22:04
Medlem
RemeronDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
http://video.foxnews.com/v/3976707999001/radical-imam-anjem-choudary-on-charlie-hebdo-attack/?#sp=show-clips

Antar att denna är gammal men för nytillkomna är det av stort värde

Det är själva grundbulten i problemet med muslimer.

Anjem Choudary borde utvisas ur England eller interneras på livstid.
Senast redigerad av RemeronDreams 2015-01-08 kl. 22:08.
Citera
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det är en ganska stor skog, kan ta lång tid vilket som!
"Enligt flera rapporter riktar polisen in sig på skogen Retz, en av de största i Frankrike med sina 129 kvadratkilometer."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20127013.ab

Gömma sig i en skog nattetid är nog inget GM borde satsat på, om de nu är där. Kanske de hoppas på att skjuta ned en helikopter som söker av skogen med IR?
Gömma sig på landet är bland det mest korkade de kan göra. Se bara på kidnapparna i Sverige som hade ett hus utanför Umeå som gömställe. Eftersom det var på landet visste alla grannarna direkt att det var folk som rörde sig där. Att gömma sig i en skog är ännu värre, har någon fått nys om att man är i området finns det inget sätt att gömma sig i längden för värmekameror och liknande.

Smartaste gömstället är i en lägenhet i en större stad. Bunkra upp med mat för en månad, dra för gardinerna och sen är det bara att titta på tv och koppla av. Ingen jäkel kommer störa en.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkompisen
Mark my words. Killarna kommer inte att tas till fånga eller hittas.

Dom har inte en chans, och det skulle förvåna mig oerhört om dom skulle tas levande, trots att poliserna förmodligen har order om just detta.

Skriv gärna på svenska.
Citera
2015-01-08, 22:05
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kneetoface
taqiyya? kan man egentligen tro på muslimers fördömande av brott som det här?

taqiyya är för shiamuslimer
Citera
2015-01-08, 22:08
Medlem
Citat:
Men är det inte märkligt hur två män vars namn och bilder finns över hela världen kan hamna under radarn så snabbt efter dådet. Såvida de inte försvann redan innan skottlossningen, och andra gärningsmän i samma terrorcell utförde massakern på redaktionen.

Nej, det tycker jag väl egentligen inte, ena brodern har ju rekryterat ungdomar till att strida i Irak och fällts för det , så dom har ju säkert haft koll på honom , dom kanske till och med visste det skulle smälla någonstans men lyckades inte förhindra det.
Citera
2015-01-08, 22:09
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Finner det oerhört underhållande att läsa hur Expo tacklar detta. http://expo.se/2015/hets-mot-muslimer-i-terrordadets-kolvatten_6756.html
Så oerhört synd om terroristerna! "Svår uppväxt" kanske?

Inte nog med det, deras andra artikel är också förtäckt "det är inga fel på Islam" propaganda.

http://expo.se/2015/ett-fegt-angrepp-pa-demokratin_6757.html

Terrorn har visat sitt fula tryne. Nu är frågan hur den bemöts. Risken är tyvärr stor att franska muslimer och i förlängningen Europas muslimer kommer att tvingas bära en kollektiv skuld för det som hänt. Idag har det rapporterats om attacker mot franska moskéer.
Islamofobin i spåren av terrordådet riskerar att underblåsas av en förenklad beskrivning av hur hotet mot demokratins grundpelare ser ut. Det blir så lätt en diskussion om hur "de" (muslimerna) måste anpassa sig till "våra" (väst) idéer. Den mest vulgära formen av detta är de krafter som säger sig vilja värna yttrandefriheten med att förbjuda islam och Koranen.

osv
Citera
2015-01-08, 22:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Du har inte övervägt tanken att bröderna är involverade i dådet men att de inte är attentatsmännen med gevären? Jag börjar snöa in mig på det nu, i vilket fall. Vi får väl se om de polisiära insatserna ger verkan snart.

Jo det har jag övervägt eftersom att det är jag som lanserade den teorin, jag ser det fortfarande som en realistisk teori. Som tack fick jag en foliehatt, välkommen i klubben.

Klart att insatsen kommer att ge en verkan, antingen grips de eftersökta eller så jagas de bort.
Citera
2015-01-08, 22:13
Medlem
Om 18 åringen var inblandad tror jag han körde bilen, tror det var dom 2 bröderna som utförde dådet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in