2015-01-08, 21:20
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 64an
Direkt hot mot yttrandefriheten heter det nu
Hur var det egentligen med tröjan med teckningen på en klassisk negrer med stora läppar och Pippis inte Pippis pappa som var negerkung?
Vilka var emot yttrandefriheten då?

Man ska också komma ihåg att den svenska regeringen 2006 stoppade SD-kuriren p.g.a. deras satirteckningar.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hans Brun terroristforskare tycker att GM agerande där de skjuter polisen inte tyder på någon större professionalitet.
Bara att de ens stannar och slösar tid på att skjuta ihjäl en person som redan är försatt ur spel betraktar han som oproffsigt/amatörmässigt ..

Lite kul i ljuset av den tidigare diskussionen i tråden där somliga fick det bli att rena yrkessupermilitärer...

Beror på om avsikten är en militär operation eller att döda människor.
Är de soldater, vilket de verkar ha varit (deltagit i krig tillsammans med terroristerna i Syrien) men deras uppdrag nu är att döda så många fiender som möjligt så är självklart en polis, en av fiendens beväpnade "soldater" så att säga ett utmärkt mål. Betydligt "bättre" mål från terroristernas synvinkel än ofarliga civila.
Citera
2015-01-08, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Lite kul?? Att en person blir ihjälskjuten under sitt yrkesutövande??

HUR tänkte du här??

Det var en samling självutnämnda experter som menade att filmsekvensen när polisen sköts visade att terroristerna typ var var supervältränade elitsoldater typ.
Citera
Medlem
Smurfhunters avatar
Aftonbladet kämpar vidare, det här är det jag ser när jag dyker in på deras hemsida..
Herregud!

CARINA BERGFELDT
Terrorism sker inte i Guds eller Allahs namn

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/carinabergfeldt/article20124540.ab

”Var inga muslimer, det var terrorister”
Karim, 24,: ”Trött på att de här människorna smutsar ner min religion”

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20127177.ab
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Bilden på de två bröderna sittandes i en bil med jihad-skägg var ju uppe här i tråden väldigt tidigt vill jag minnas, var hittades den då?
Någon som kan hitta inlägget där den postas här första gången?

http://www.thegatewaypundit.com/wp-content/uploads/Said-Cherif-Kouachi-.jpg

Han till vänster ser ut som Cherif men han längst ut liknar inte alls Said utifrån de bilder vi har på honom.
Citera
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Aktuellt visade nyss denna bild, som dök upp här i tråden runt klockan 18 igår och tydligen så blev den raderat här av någon okänd anledning, för medlemmen som skickade denna bild var först av alla här i tråden att avslöja vilka dessa GM var.

http://i.4cdn.org/pol/1420640266782.png
Citera
2015-01-08, 21:23
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Men är ni tröga, eller bara troll? Jag nämde zoom-funktionen redan i mitt första inlägg om detta.

Det jag har hört är att man söker i ett område större än Paris. Det är stort det.

Det jag vände mig mot var shponglad som postade en bild där man via en värmekamera kunde se vilka sorts kläder de eftersökta hade på sig och att det med detta som argument målades upp som att polisen skulle kunna hitta dem på 5 minuter med detta magiska redskap. Jag menar att varje människa och djur blir högts en pixel. Ej möjligt att se vad någon har på sig då. Inte ens möjligt att se vad det är för art, förrän man valt att gå in i på ett specifikt objekt.

Då kan man så klart kolla noga. Men att kolla igenom alla prickar tar tid. Och för varje timma som gått, och går, visar det sig att jag har rätt och ni fel. Det tar tid att söka av ett sådant område, för att man inte kan se hela skogen samtigt i högupplösning. Det är omöjligt, fattar ni väl?

Nej det bevisar inte ett skit, vi vet inte med säkerhet ens om dom befinner sig i en skog din nöt.

Sen så är det ett enormt område som genomsökes, och det tar självklart lång tid även med tekniken som vi diskuterat.
Citera
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
En Imam med hjärtat på rätt ställe.
Tänk om alla jävla pissluffar imamer var som honom...

Fast nu var det de etablerade partierna (marxisterna) som uteslöt Front National från demonstrationen. Imanen fattar att det kommer bara skapa större klyftor i samhället genom att frysa ut dem. Fast samma mobbningstaktik används dagligen i Sverige av den självutnämnda sekteliten. Inget nytt direkt.

Förresten, är inte du en av fb's övertygade marxister? Isf borde du väl jubla at FN blir uteslutna?

Jag kanske blandar ihop ditt nick med någon annan. Isf ber jag om ursäkt.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
Finns det skogsområde i Paris?

Om du tror att det är i Paris polisen har koncentrerat sitt eftersök så har du missat ett par sidor, eller så vaknade du inte när du gick upp i morse.

Du har en karta i min signatur, titta där, finns även länkar till ett par livefeeds också.

Det är inget litet område som är intressant för polisen, det sägs vara i storlek med Paris.
Citera
Medlem
mickis94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Bilden på de två bröderna sittandes i en bil med jihad-skägg var ju uppe här i tråden väldigt tidigt vill jag minnas, var hittades den då?
Någon som kan hitta inlägget där den postas här första gången?

http://www.thegatewaypundit.com/wp-content/uploads/Said-Cherif-Kouachi-.jpg
Bilden är från Syrien: https://www.youtube.com/watch?v=oizFbzjAXIU. Tvivlar på att det är dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Förresten, är inte du en av fb's övertygade marxister? Isf borde du väl jubla at FN blir uteslutna?
Också väldigt konfunderad av santos_deville. Oftast skriver h*n ju bara rent skit som får en att bli mörkrädd, men i denna tråd har jag blivit glatt överraskad.
Senast redigerad av mickis94 2015-01-08 kl. 21:26.
Citera
2015-01-08, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Är ju pinsamt om polisen inte hittar dessa två.

Dom kan ligga i en kloak och trycka, har någon tänkt på det?

Tror inte att polisen letar där nere då dom smutsar ner sig, tänk hur stort stockholms tunnelbane-system är. -
Paris ännu större, att hitta 2 mussar där nere är inte lätt.

tror tyvärr att detta blir knepigt
Citera
2015-01-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Aktuellt visade nyss denna bild, som dök upp här i tråden runt klockan 18 igår och tydligen så blev den raderat här av någon okänd anledning, för medlemmen som skickade denna bild var först av alla här i tråden att avslöja vilka dessa GM var.

http://i.4cdn.org/pol/1420640266782.png

Det där är inte bröderna Kouachi.
Citera
2015-01-08, 21:26
Medlem
Theangleaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om du tror att det är i Paris polisen har koncentrerat sitt eftersök så har du missat ett par sidor, eller så vaknade du inte när du gick upp i morse.

Du har en karta i min signatur, titta där, finns även länkar till ett par livefeeds också.

Det är inget litet område som är intressant för polisen, det sägs vara i storlek med Paris.
Aha Men trodde att de sågs åka tillbaka in mot Paris?

*Inte hängt med hela tiden lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in