2015-01-08, 19:13
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Fanns bara en id-handling fortfarande! Kom igen läs! En 18-årings id i bilen, han var i skolan, alibi finns...
nej 2 enligt inrikesministern
Citera
Medlem
Mördarna ligger troligen i en Moské med röven i vädret och huvet mot Mecka.
Ingen europeisk polis skulle våga göra husransakan i en Moské. Det vore ju "provocerande" mot ockupanterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karaff
Har sett bilder utanför tidningen där det ligger papper, kontorsstolar och annat skräp - ser ut som en soptipp. Vet någon vad som hände? Polisen/räddningstjänsten som kastat ut det?

Kanske ha varit uppe i tråden förr, men jag tror inte det.

Var inte det bilder från bombningen dom utsattes för får något år sedan
Citera
Medlem
DTWKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karaff
Har sett bilder utanför tidningen där det ligger papper, kontorsstolar och annat skräp - ser ut som en soptipp. Vet någon vad som hände? Polisen/räddningstjänsten som kastat ut det?

Kanske ha varit uppe i tråden förr, men jag tror inte det.
Jag tror att det är en bild från 2011(?) när deras lokaler utsattes för en brandbomb. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.
Citera
2015-01-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nishikori
Var inte det bilder från bombningen dom utsattes för får något år sedan

Det stämmer, brandbombning 2011.
Citera
2015-01-08, 19:14
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Va?

Den typen av bilder får man ju först när man har hittat dem. Innan man hittat dem kanske det är 3000 små prickar på bildskärmen, där 99.93 % av prickarna är rådjur, eller vad fan de har i skogen där nere.

2 av dem kanske ser ut som på din bild, om man åker närmare, och zoomar. Men vilka två prickar ska man välja?

Du verkar inte ha tittat någonting alls på FLIR filmer. Det är inte svårt att eller ta lång tid att svepa ett område och avfärda falska positiva.

Det kryllar inte av värmekällor i en skog belägen norra frankrike i januari.

Titta på detta klipp så förstår du hur det fungerar

https://www.youtube.com/watch?v=6gLdDJPQQKM
Citera
2015-01-08, 19:15
Medlem
Giant Squids avatar
Undrar om de verkligen planerat efterspelet något vidare. Jag tror inte det finns någon planerad andra våg, vilket man borde kunna förvänta sig utav proffsterrorister. Om AQ hade varit inblandat så hade jag väntat mig mer dramatik efter dådet mot tidningsredaktionen.
Citera
2015-01-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdmiralCanaris
Enligt vad jag förstått har en nytt terrorattentat utförts idag mot en kvinnlig polis?

Hon sköts med ett automatvapen av en muslim enligt franska polisfacket.

Tycker det försvunnit helt i mediaströmmen.

Nu säger det på en presskonferens på Al Jazeera att det är 9 arresterade.
De två islamska terroristerna är fortfarande på fri fot och söks i norra Frankrike på flera platser.

Det skrevs en del om det i morse i tråden, men nån tidning gick ut med en dementi om samband och då dom två bröderna fortfarande jagades, och jagas än, så drunknade den delfrågan. Här och där nämndes dock att det var oklart om det hade samband eller inte, jag litar ju grovt mycket mer på franska polisfacket än journalister i ett läge där en polis blivit mördad. Har du nån källa till fackets uttalande?

oT: Ser att Expressen hade bollar nog att publicera Charlie Hebdos bild! Modigt för en svensk tidning, jag sa att jag skulle stödköpa vilken tidning som helst i sverige som gjorde det igår så det blir iväg till 7eleven då.
Citera
2015-01-08, 19:19
Medlem
Jag förstår inte vad för slags skydd den hotade redaktionen hade?
Var det bara en portkod, det har ju jag oxå? Det är ju bara att vänta på någon som ska gå in?
Fanns det något säkerhetstänkande förutom portkoden då den samlade hotade redaktionen hade möte?
Väktare? Eller bara ett direktalarm till en ensam obeväpnad polis?
Citera
2015-01-08, 19:20
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Fanns bara en id-handling fortfarande! Kom igen läs! En 18-årings id i bilen, han var i skolan, alibi finns...

Nej, ett eller två ID-handlingar som tillhörde de misstänkta bröderna hittades i bilen. Anledningen till att 18-åringen var/är intressant i utredningen beror väl på att han är svåger till bröderna.

Rätta mig om jag har fel.
Citera
2015-01-08, 19:21
Bannlyst
Jag vet att man kunde lyssna på polisradio när poliser jagade Bostonbombarna. Någon som vet ifall det går att avlyssna fransk polisradio? Eller är de smartare än jänkarna och har krypterat det?
Citera
2015-01-08, 19:21
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrettsyTops
Aftonbladet TV påstod nyss att det är 80 000(!) poliser och militärer som letar efter bröderna. Kan det verkligen stämma?

Trots att det är väldigt hemskt det som har hänt, är det väldigt intressant att följa. Jag hoppas att de åker fast snart.

Många av dessa lär bara stå i höjd beredskap runt om i Frankrike.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in