2015-01-08, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det ÄR ju faktiskt så 7 personer sitter frihetsberövade t.ex!
I väst är det oftast ensamma galningar eller två, i muslimvärlden är oftast hela familjen medveten om skiten eller direkt inblandade. Enligt Magnus Ranstorp.
Citera
2015-01-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qertym
Han bad för sig liv har jag för mig, vad exakt som sades kommer jag inte ihåg.

Att han är muslim
Citera
2015-01-08, 18:51
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omoral
Så varför försöka fly?
Därför att de har mer att uträtta.
Därför att de väntar på rätt tillfälle.
Hela avsikten med en sån här handling är ju uppmärksamheten, budskapet.

Citat:
Ursprungligen postat av Omoral
Va? Tror du verkligen det? Sjävklart är inte så fallet. Av en liten minoritet, ja.
En liten minoritet som öppet visar sina extrema åsikter, men alla muslimer är ju potentiella sympatisörer. Om situationen för muslimer i Europa försämras, kommer fler och fler lockar av terroristernas budskap. ISIS tolkning av sharialagarna lockar ständigt fler och fler muslimer till deras oförsonliga sida. Om muslimerna kommer anse sig kränkta eller att Profeten är skymfad kommer vi upptäcka att vi har ett oändligt antal terrorister bland oss...
Citera
2015-01-08, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Bara för intressets skull. Någon som vet vad han säger innan han blir skjuten?
http://www.liveleak.com/view?i=bc6_1420632668

Förresten är det någon annan som har noterat skon som han plockar upp? Ombyte under flykten?
"Non, c'est bon chef" ett uttryck som direkt översatt blir "Nej, det är bra chefen", som svar på frågan om han vill/ville döda dem.

Ett sätt att erkänna sig besegrad typ (och mellan raderna; slippa bli avrättad antar jag).
Citera
2015-01-08, 18:52
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:

Förresten är det någon annan som har noterat skon som han plockar upp? Ombyte under flykten?

På svenska:
Terrorist: försöker du döda oss??

Polis: nej, det är lugnt mannen
Citera
2015-01-08, 18:53
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Thousands were today paying tribute to dead Muslim police officer Ahmed Merabet using the rallying cry 'JeSuisAhmed' after the heroic officer was gunned down in Paris.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2901681/Hero-police-officer-executed-street-married-42-year-old-Muslim-assigned-patrol-Paris-neighbourhood-C harlie-Hebdo-offices-located.html
Citera
2015-01-08, 18:56
Medlem
Hurpallarnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qertym
Han bad för sig liv har jag för mig, vad exakt som sades kommer jag inte ihåg.

Kräket skriker "Tänkte du döda oss?", polisen svarar "Nej absolut inte, chefen!"
Ungefär...
Citera
2015-01-08, 18:56
Medlem
Citat:
Det har nämnts för tusen inlägg sedan Sherlock. Jag undrade mest hur jävla militärt utbildad man är om man trampar av sig jympadojjan när man kliver ur bilen och ska jihad-slakta folk.
Citera
2015-01-08, 18:57
Medlem
Hurpallarnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gs-v-se
"Vi har hämnats profeten Mohammed" Säger terroristen innan han avrättar polismannen.

Skriker han inte det där efter att polisen avrättats? Typ precis innan de hoppar in i bilen.
Citera
2015-01-08, 18:57
Medlem
Karaffs avatar
Citat:

Är det sant??? Tror ingen har sett detta...
Kan ha varit uppe i tråden cirka 10 omgångar nu.
Citera
2015-01-08, 19:01
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Polismannen säger något i stil med "jag har fått nog" eller "jag är färdig"

"Nej, det är bra chefen" är en ungefärlig översättning. Man tilltalar tydligen varandra "chef" rent formellt, lite som "sir" i USA.
Citera
2015-01-08, 19:02
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Han trampade inte av skon utan den var troligen ett väntande ombyte.

Ja, troligtvis. Avrättningen äger rum någon minut efter konfrontationen med polisbilen. Han hade kanske förberett ett ombyta inne i bilen och tagit fram de nya skorna, men så plötsligt ser de en av polismännen ligga på trottoaren, så då blir avrättningen och säkring av området högsta prioritet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in