2015-01-08, 17:48
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qMQa
Vad har du för belägg för att personen i klippet dog?

Jag menar på att klippet visar lösa skott som avfyras mot en skådespelare. Att sedan nyhetsmedia kan publicera snyft-artiklar kring denna fiktiva person är ganska orelevant. Allvarligt talat så har ingen media speciellt stort förtroende.
Fiktiva person? Polisen på trottoaren? Han är ju namngiven, om det var ett påhitt skulle det tämligen omgående avslöjas. Ahmed Merabet:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2901681/Hero-police-officer-executed-street-married-42-year-old-Muslim-assigned-patrol-Paris-neighbourhood-C harlie-Hebdo-offices-located.html

Är även hans fru, numer änka, en fiktiv person? (och varför göra sig det omaket, vore enklare att låta den fiktiva personen vara en enstöring utan familj och vänner och kollegor).

Är även den andra polisen som dödades, Franck Brinsolaro, fiktiv? för annars - varför skulle man hitta på att ytterligare en person dödats. Skulle det inte ha räckt med 12 journalister och 1 polis, man var tvungen att kasta in en skådespelare och hitta på att denne hette Ahmed Merabet.
Citera
2015-01-08, 17:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Insiderjobbet är mer sofistikerat än så.

En av redaktionsmedlemmarna som inte var på mötet ska ha varit syrier. Bröderna har kämpat i Syrien. Kvinnan som släppte in bröderna avrättades inte. Tidningen har skämtat om en Mossadagent något som man knappast gör ostraffat. Se hur det gick för Björn Söder. Händelsen för osökt tankarna till dom ouppklarade lönnmorden av Jörg Haider och Olof Palme. Bröderna förstår nog inte att istället för att hämnas profeten har man hämnats påhoppet på en Mossadagent. Dessutom riskerar dom att ha förvärrat situationen för oskyldiga mellanösternmuslimer.

Även om det var ett insiderjobb (vilket jag inte tror för en sekund) så förändrar ju inte det faktumet att ditt inlägg om veckomötet var korkat.
Citera
2015-01-08, 17:52
Medlem
en-bra-dags avatar
Verkar finnas en viss risk att denna terrorattack, precis som de tre största som skylls på islamistiska terrorister, är utförd av personerna bakom NWO. Dessutom är det förstås möjligt att säkerhetspolisen kände till attentatet men fick order om att inte ingripa. Motivet tycks i så fall återigen handla om att ta bort alla våra rättigheter:http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6062949

"En ny lag mot så kallade terrorresor snabbutreds just nu och väntas träda i kraft redan i år. Men attacken i Paris gör att regeringen nu förstärker hela arbetet med terrorbekämpning...Efter attacken mot satirtidningen Charlie Hebdo i Paris stärker regeringen nu terrorberedskapen bland annat genom att ligga på för ett närmare polisiärt samarbete inom EU."
Citera
2015-01-08, 17:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Fiktiva person? Polisen på trottoaren? Han är ju namngiven, om det var ett påhitt skulle det tämligen omgående avslöjas. Ahmed Merabet:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2901681/Hero-police-officer-executed-street-married-42-year-old-Muslim-assigned-patrol-Paris-neighbourhood-C harlie-Hebdo-offices-located.html

Är även hans fru, numer änka, en fiktiv person? (och varför göra sig det omaket, vore enklare att låta den fiktiva personen vara en enstöring utan familj och vänner och kollegor).

Är även den andra polisen som dödades, Franck Brinsolaro, fiktiv? för annars - varför skulle man hitta på att ytterligare en person dödats. Skulle det inte ha räckt med 12 journalister och 1 polis, man var tvungen att kasta in en skådespelare och hitta på att denne hette Ahmed Merabet.

Det finns ett jättebra svar på alla dina frågor, vi får bara vänta lite tills någon hittat på det.
Citera
2015-01-08, 17:57
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Även om det var ett insiderjobb (vilket jag inte tror för en sekund) så förändrar ju inte det faktumet att ditt inlägg om veckomötet var korkat.
Förklara då hur dessa fanatiska individer lyckades pricka in deras redaktionamöte.
Det krövs en större konspirationsteori för att inte komma fram till att de fick en detaljrik information om var och när redaktionen hade sitt möte.
Citera
2015-01-08, 18:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-bra-dag
Verkar finnas en viss risk att denna terrorattack, precis som de tre största som skylls på islamistiska terrorister, är utförd av personerna bakom NWO. Dessutom är det förstås möjligt att säkerhetspolisen kände till attentatet men fick order om att inte ingripa. Motivet tycks i så fall återigen handla om att ta bort alla våra rättigheter:http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6062949

"En ny lag mot så kallade terrorresor snabbutreds just nu och väntas träda i kraft redan i år. Men attacken i Paris gör att regeringen nu förstärker hela arbetet med terrorbekämpning...Efter attacken mot satirtidningen Charlie Hebdo i Paris stärker regeringen nu terrorberedskapen bland annat genom att ligga på för ett närmare polisiärt samarbete inom EU."

Ska de ta bort våra rättigheter så måste ju detta varit det dummaste de kunde göra. Detta har ju förenat hela västvärlden bakom kraven på tryckfrihet och yttrandefrihet.
Citera
2015-01-08, 18:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Förklara då hur dessa fanatiska individer lyckades pricka in deras redaktionamöte.
Det krövs en större konspirationsteori för att inte komma fram till att de fick en detaljrik information om var och när redaktionen hade sitt möte.

Läs här ovanför vad Lao TZu svarade på...
Citera
2015-01-08, 18:14
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Läs här ovanför vad Lao TZu svarade på...
Jag frågar dig, du tror ju inte för en sekund att de fått hjälp inifrån.
Hur lyckades de pricka så grymt rätt?
Citera
2015-01-08, 18:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Jag frågar dig, du tror ju inte för en sekund att de fått hjälp inifrån.
Hur lyckades de pricka så grymt rätt?

Ehh.. Det står fortfarande här ovanför.. Läs mitt inlägg som Lao svarade på..

Det är ju helt otroligt att ni inte fattar hur man kan lista ut när en redaktion håller veckomöte men samtidigt tror att detta är en false flag och inte ser de oerhörda problem, kostnader, läckor och andra svårigheter det skulle medföra..
Citera
2015-01-08, 19:10
Medlem
Dem som blev attackerade var med på detta och det var hela ett filminslag. Dem fördes med ambulans där dem skratta tillsammans och skåla vin. Varför gjorde dem det? Jo för att media ska kunna tjäna mer pengar.

Case closed
Citera
2015-01-08, 19:12
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Om man tänker efter lite, id-kort i en bil som nån "glömmer"? Visst de kan vara så korkade men vad som borde vara logiskt, iaf o man har lite hjärna, är att plantera det i bilen för att vilseleda. Dessa två bröder kanske lika gärna är nere i Mellanöstern och krigar och har inte ett skit med detta brott att göra. För varför skulle man ha med sig ett id-kort när man genomför något sånt här?!
Så antingen är det polisen och media som är helblåsta eller bröderna.
Citera
2015-01-08, 19:13
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Jo, jag har sett en del videos på LL och där de avrättar en polis. Borde inte polisen dock blöda rätt rejält efter ha blivit träffad ett x antal gånger och sen bli avrättad på nära håll?
Den där funderade jag också på när jag såg filmen, inte för att jag trodde det var fejk, men tyckte det var konstigt att det inte syntes en enda droppe. Men jag har heller ingen aning om hur skottskador fungerar i verkligheten, man tror ju någonstans att det borde vara som på film eller nåt. Kommer ihåg ett Mythbusters avsnitt där de sköt upphängda grisar och visade på att en kropp i stort sett inte rycker eller rubbas alls av kulor, trots att folk flyger som vantar på bioduken osv. Så det kan for all I know vara så det ser ut, när det är på riktigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in