2015-01-08, 16:55
Medlem
mickis94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatThisMoron
...och du är absolut inget troll. Tvärtom. Du är en tvättäkta idiot.
Han benämns som Former leader of Islam in the UK, låter som han varit högsta hönset för den här helvetessekten...

Mvh
Men läs på. https://en.wikipedia.org/wiki/Anjem_Choudary
Citera
2015-01-08, 16:55
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det är ju sjukt hur enkelt dom får detta att se ut.

Någon träning har dom, som jag skrev för länge sedan i tråden hör man ju att dom pratar flytande franska och även kan inhemska slangord när han skjuter polisen.

Att dom använder slangord från Paris borde ju betyda att det verkligen är inhemska terrorister och inte från ett fransk talande arabiskt land.

Fy fan alltså..

Jag tror att det är mycket viktigt för dessa mördare att det är de själva som utför dåden.
Citera
2015-01-08, 16:56
Medlem
NorthSNKRs avatar
Mehmet Kaplans uttalande 2006...

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/10924157_10152671175836245_5424799881608382362_o.p ng
Citera
2015-01-08, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Vanliga muslimer? Dagens skämt. Tom muslimer i våran riksdag hyllar ju detta så varför skulle "vanliga muslimer" som sitter hemma och kollar på arab-tv inte hålla med?

Jag tror personligen att det är väldigt få muslimer som är villiga att respektera andra. Därför ser det ut som det gör bland muslimer också, alltid konflikt. Det är den vanliga muslimen. Jag vet att det inte passar folks världsbild men vi måste börja inse snart att dom flesta muslimer inte är "som du och jag, fast mest slöja och turban".

Är du medveten om att många muslimer varken bär slöja eller turban? Det passar troligen inte in i din världsbild.
Citera
2015-01-08, 16:57
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatThisMoron
...och du är absolut inget troll. Tvärtom. Du är en tvättäkta idiot.
Han benämns som Former leader of Islam in the UK, låter som han varit högsta hönset för den här helvetessekten...

Mvh

"islam for UK" hette gruppen han ledde. jag är ingen muslimkramare men jag har koll på choudary och det var ett fåtal stollar. han har försökt bilda andra grupper men aldrig varit någon stor ledare för någonting, han är en nolla.
Citera
2015-01-08, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Vanliga muslimer? Dagens skämt. Tom muslimer i våran riksdag hyllar ju detta så varför skulle "vanliga muslimer" som sitter hemma och kollar på arab-tv inte hålla med?

Jag tror personligen att det är väldigt få muslimer som är villiga att respektera andra. Därför ser det ut som det gör bland muslimer också, alltid konflikt. Det är den vanliga muslimen. Jag vet att det inte passar folks världsbild men vi måste börja inse snart att dom flesta muslimer inte är "som du och jag, fast mest slöja och turban".

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=416&artikel=6062333

muslimer fördömer dådet i paris i alla fall.
Citera
2015-01-08, 17:01
Medlem
henkesss avatar
Dom här bröderna tar dom inte levande i första taget. Blir intressant att se hur utgången blir, jag tippar på att det blir suicide by cop. Kanske dom får med sig några poliser till också. Får väl se om dom finns kvar i skogen, eller har lyckats smita igen.
Citera
2015-01-08, 17:03
Medlem
ortizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Mehmet Kaplans uttalande 2006...

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/10924157_10152671175836245_5424799881608382362_o.p ng
Hans twitter idag: http://sv.tinypic.com/view.php?pic=dg77rm&s=8#.VK6qGIqG_pY

Inget att bli arg över alltså.
Citera
2015-01-08, 17:04
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Dom här bröderna tar dom inte levande i första taget. Blir intressant att se hur utgången blir, jag tippar på att det blir suicide by cop. Kanske dom får med sig några poliser till också. Får väl se om dom finns kvar i skogen, eller har lyckats smita igen.

Det är en sak att möta en "vanlig" ensam polis beväpnad med en knallpulverpistol och 20 tungt beväpnade och vältränade anti terroristpoliser.
Kommer polisen i kontakt med terroristerna kommer deras kroppar knappast vara lämpliga för begravning med öppen kista.
Citera
2015-01-08, 17:04
Medlem
Från AB:
Medierna kan inte skrämmas till tystnad. Det är budskapet från såväl svenska som utländska medier dagen efter det blodiga attentatet mot satirtidningen Charlie Hebdo.
Men det finns även kritiska röster som anser att viss publicering är av ondo.
"Genom att undvika att gå i rädslans, hatets och hämndens väg, och oförtrutet hävda rätten att säga och rita vad vi vill även om det retar de lättretade, förvägrar vi terroristerna allt som liknar seger", skriver Dagens Nyheter på sin ledarsida. Och Svenska Dagbladets chefredaktör Fredric Karén skriver: Vi har rätt att ifrågasätta, vi har rätt att häckla – men vi behöver inte alltid utöva den rätten eller ta oss den friheten.

En svensk tiger.....
Citera
2015-01-08, 17:08
Moderator
OYs avatar
Jag läste tidigare i media, hittar inte nu, att myndigheterna rubricerar även händelsen med den skjutna kvinnliga polisen som en terrorattack. Vi vet inte om det har ett samband, dock, bedrivs samma jakt på den gärningsmannen som på de andra två? Lågprioriterat kanske, det var en kvinna som sköts, har någon hört något om hur det fallet hanteras, terrorattack som terrorattack. Kanske har händelserna trots allt ett samband?
Citera
2015-01-08, 17:10
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
De kan ju ha kört det gamla vanliga "Jag har tappat bort mitt pass/ID-kort"-tricket, ID-korten har sålts vidare i några led och hamnat hos terroristerna.
För "fjärde" gången - det var ett id-kort som hittades.
De fuckade upp. End of story.
Passande nick...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in