2015-01-08, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kolmogorov-smirnov
Finns det någon information om 18-åringens legitimation och hur den hamnade i bilen?

Edit: Eller var han bara misstänkt pga släktband?

Vad är chansen att de stals med bilen?
Citera
2015-01-08, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Säkert en hel del extremister. Vet att han var med i en moske-skandal för ett antal år sedan i London har jag för mig.

Troligen har han noll trovärdighet hos vanliga muslimer. Det är ju ingen auktoritet på det sättet.

Vanliga muslimer? Dagens skämt. Tom muslimer i våran riksdag hyllar ju detta så varför skulle "vanliga muslimer" som sitter hemma och kollar på arab-tv inte hålla med?

Jag tror personligen att det är väldigt få muslimer som är villiga att respektera andra. Därför ser det ut som det gör bland muslimer också, alltid konflikt. Det är den vanliga muslimen. Jag vet att det inte passar folks världsbild men vi måste börja inse snart att dom flesta muslimer inte är "som du och jag, fast mest slöja och turban".
Citera
2015-01-08, 16:45
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Här kan man också följa en Live Stream

http://digg.com/video/live-coverage-of-the-charlie-hebdo-shooting
Citera
2015-01-08, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tordem
det märks ju stor skillnad på sverige...Svenska reportrar skulle aldrig sitta o säga imot så..

Han lät dock sällan imamen säga sitt, avbröt hela tiden. Varför ringa upp en imam och ställa frågor man inte vill ha svar på?
Citera
2015-01-08, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Nej tar tillbaka de, på något sätt kan dom ha "offrat" sig för att riktiga GM ska ha det enklare att lämna landet och leda polis åt fel personer.
Nånting som inte stämmer i den här ID-korts soppan i alla fall är jag helt övertygad om.

De kan ju ha kört det gamla vanliga "Jag har tappat bort mitt pass/ID-kort"-tricket, ID-korten har sålts vidare i några led och hamnat hos terroristerna.
Citera
2015-01-08, 16:47
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Källa på detta? Storbritannien har mig veterligen infört dessa lagar utan att ändra något i grundlagen.
Källa: Regeringsformen (svensk grundlag) kap 2 §7.

Citat:
Ingen svensk medborgare får landsförvisas eller hindras att resa in i riket.
Ingen svensk medborgare, som är eller har varit bosatt i riket, får fråntas sitt medborgarskap.

För att ändra detta måste riksdagen fatta två likalydande beslut med ett riksdagsval däremellan. (Källa: Regeringsformen 8:14)

Du måste väl förstå att det inte fungerar likadant i Sverige som i Storbritannien? Helt olika rättssystem med väldigt olika lagar och föreskrifter, Storbritannien har inte ens någon nedskriven grundlag på det sätt vi har.
Senast redigerad av Nirp 2015-01-08 kl. 16:50.
Citera
2015-01-08, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B3rt3l
Vad skulle man ha molotovcocktails till när man enligt uppgift är beväpnade med granatgevär?

Sätta eld på saker, billigt och bra.
Citera
2015-01-08, 16:48
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Han lät dock sällan imamen säga sitt, avbröt hela tiden. Varför ringa upp en imam och ställa fårogr man inte vill ha svar på?

Han ville ha korta svar och kämpade med att hålla inne med ilskan. Tycker han klarade det ganska bra. Undrar hur det sett ut om O'Reilly gjort samma intervju.
Citera
2015-01-08, 16:48
Medlem
Kausalitets avatar
Martin Ågård på AB Live menar just nu att vi inte ska dra förhastade slutsatser rörande det politiska motivet.
Citera
2015-01-08, 16:52
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Denna mannen är bra störd!
http://video.foxnews.com/v/3976707999001/radical-imam-anjem-choudary-on-charlie-hebdo-attack/?#sp=show-clips

beklagar om detta länkats innan!

choudarys största inkomstkälla är väl FOX som plockar in honom med jämna mellanrum för att sean hannity ska stå och gaffla med honom. alla inslag är i stort sett identiska. han har blivit någon slags jihadkändis, utan särskilt stort stöd bland muslimer i england. sensationslystnad, inget annat.
Citera
2015-01-08, 16:53
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Martin Ågård på AB Live menar just nu att vi inte ska dra förhastade slutsatser rörande det politiska motivet.

Martin har anklagat Norge för att vara fascister pga att dom åker skidor.

Så seriöst kan man ta honom.

Move along.
Citera
2015-01-08, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ortiz
Mannen som intervjuas är absolut inte moderat. Tvärtom. Han är en tvättäkta extremist.
...och du är absolut inget troll. Tvärtom. Du är en tvättäkta idiot.
Han benämns som Former leader of Islam in the UK, låter som han varit högsta hönset för den här helvetessekten...

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in