Citat:
Ursprungligen postat av
Adidas
Okej. Konstigt att hon inte nämnt något om det alls jag menar de behövde ju bara koden och sen behövde de bara hitta dörren där det står Charlie Hebdo med stora bokstäver. Deras användning av kvinnan var över så fort hon knappade in koden.
Enligt vad som sades i endera SvT eller SR igår så står det inte "Charlie Hebdo med stora bokstäver", utan redaktionen ligger diskret och undanskymt, och det är normalt bara 2-3 personer som har sin ständiga arbetsplats där.
Det är alltså ett hus med flera våningar och ett antal olika verksamheter, så ditt resonemang håller inte; tvärtom skulle det ha kunnat ta dem ganska lång tid att hitta redaktionen om de inte haft någon att "skjuta framför sig med en gevärspipa i ryggen" (jag vet alltså inte om det var exakt så det gick till, men du fattar nog vad jag menar) och under den tiden skulle möjligen gott om polis ha hunnit tillkallas.
Och en sak till "att hon inte nämnt något om det alls". Vad vet du eller jag om det? Hon har naturligtvis förhörts av polis, men har hon uttalat sig i media? Det håller jag för osannolikt eftersom det skulle kunna skada pågående utredning, så vivet inget alls om vad hon nämnt. Du kan inte bara kolla motsägelsefulla och fragmentariska medieuppgifter och sedan dra absoluta slutsatser.