Citat:
Ursprungligen postat av
HmmVadSkaJagHeta
Vem vet? De kanske vill skapa en enorm polisjakt för att sedan spränga så många poliser de bara kan när bilen sedan är omringad?
Nä jag vet inte. Men visst är det konstigt. Jag vill inte tänka på en falseflag eller dyl, men det är svårt att inte göra det.
Jag tycker att det är konstigt att de har lokaliserats, och har varit lokaliserade länge nu, men ändå inget gripande. Varför går de ut med att de har lokaliserats? Är inte det en väldigt dålig idé egentligen då gärningsmännen uppenbart förstår att det är dags att sticka därifrån eller förbereda sig för strid?
Tja, ponera som det har sagts tidigare i tråden att gärningsmännen faktiskt inte är de två bröderna som id-kortet föreslår. Då vill de inte visa sina ansikten ännu, utan fly. Däremot är jag lite frågande till varför de gör detta nu på dagtid och inte igår natt, men jag vet inget om deras flyktväg å andra sidan.
Sedan att det skulle vara jättelätt att lokalisera människor, det är det nog inte. Minns maratonbomben i Boston 2014, där visste man i princip att gärningsmannen gömde sig i ett enda statskvarter, men det tog väl flera dagar innan de hittade honom då de gick från hus till hus och kollade allting.