2015-01-08, 09:52
Medlem
Va fan, kommer det ingen undersökning idag heller?
2015-01-08, 09:59
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Va fan, kommer det ingen undersökning idag heller?
Jag må ha en konspiratorisk sida och det skulle inte förvåna mig om AB sedan några dagar har en klar undersökning som de valt att ännu inte (eller aldrig) publicera. I så fall för att SD har fått "skrämmande" höga siffror och att tajmingen blir fel om den publiceras i anslutning till islamistdådet i Paris.
2015-01-08, 10:21
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Din godtrogenhet är monumental. Allt tyder på att det som redovisas är feak, medvetna misslyckanden, ovilja att se systemfelen, anpassning till det politiskt korrekta när det gäller när hur om man ska släppa en undersökning.

Indicierna är överväldigande. Bara de som levt i en rymddräkt i en grotta på månen kan ha undvikit att ta in sanningen om instituten.

Att ett Norskt institut inte låter sig korrumperas det är det främsta av alla tecken på att opinionsinstituten i Sverige går i givakt marsch lika perfekt samordnat som Nordkoreanska soldater.

Dessutom har de engagera särskilda troll att härja i den här tråden.

Ett tungt verklighetsförankrat och välformulerat inlägg!

Trollen!? - Trådens mer kvalificerade och etablerade ordbajsare???
2015-01-08, 10:21
Medlem
Lost-Souls avatar
Nog ligger det en hund begraven alltid. SvD har på uppdrag av Inizio idag publicerat en mätning huruvida väljarna tror att det blir extraval eller inte http://www.svd.se/nyheter/inrikes/politik/var-fjarde-svensk-tror-fortfarande-pa-extra-val_4234851.svd

Som om det var den brännheta frågan just nu, tror nog folket är mer ivriga att veta opinionsläget. Flertalet institut sitter garanterat på färdigviktade mätningar redo att släppas men jag betvivlar att de kommer innan helgen, sannolikt pga M-stämman.

Ni får kalla mig för foliehatt hur mycket ni vill men kartellbildningen mellan makten, media och propagandisterna där bla. OI ingår är så uppenbar att den inte går att bortse ifrån.

Vi lever i ett korrupt pissland, bananrepubliks-faktorn stiger för varje dag som går. Invandringen i all ära men det absolut viktigaste SD åstadkommit hitintills är att skiten som pågått bakom kulisserna i decennier håller på att dras fram i ljuset tack vare deras existens.
2015-01-08, 11:00
Medlem
Grevelesevis avatar
Förra året kom den första opionsundersökningen ut den 10 jan. De var Demoskop som var först ut.
Den undersökningen gjordes mellan den 2-8 jan.
Om jag inte minns fel, hade någon i denna tråd blivit utfrågad redan i december av Inzio.
Undrar varför det dröjer att få ut denna? (Här finns det utrymme för alla foliehattar att smasha in den här upplagda bollen )
2015-01-08, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Förra året kom den första opionsundersökningen ut den 10 jan. De var Demoskop som var först ut.
Den undersökningen gjordes mellan den 2-8 jan.
Om jag inte minns fel, hade någon i denna tråd blivit utfrågad redan i december av Inzio.
Undrar varför det dröjer att få ut denna? (Här finns det utrymme för alla foliehattar att smasha in den här upplagda bollen )

Inizio har ju gjort en undersökning 30 dec till 2 jan. Men man talar endast om hur många som är tror det kan bli nyval trots allt. Inte ett ord om opinionsläget verkar det.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/politik/var-fjarde-svensk-tror-fortfarande-pa-extra-val_4234851.svd

Känns extremt osannolikt att man inte skulle ha frågat om partisympatier också samtidigt.
2015-01-08, 11:44
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Inizio har ju gjort en undersökning [..] Men man talar endast om hur många som är tror det kan bli nyval trots allt.

Ähsch, vafan det var ju ungefär 1 av 5 som sa sig tro på nyval under mandatperioden - det motsvarar SD sympatierna väl, ca: 20%.
2015-01-08, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ähsch, vafan det var ju ungefär 1 av 5 som sa sig tro på nyval under mandatperioden - det motsvarar SD sympatierna väl, ca: 20%.

Jag tycker hela frågeställningen är ointressant. Men nära 40% av alliansväljarna tror ju på det.
Det riktigt intressanta är såklart opinionsläget. Vi får väl se om det blir några. Jag tror de är på G. Åtminstone Sentio.
2015-01-08, 12:01
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Jag må ha en konspiratorisk sida och det skulle inte förvåna mig om AB sedan några dagar har en klar undersökning som de valt att ännu inte (eller aldrig) publicera. I så fall för att SD har fått "skrämmande" höga siffror och att tajmingen blir fel om den publiceras i anslutning till islamistdådet i Paris.

Det gissar jag också. Jag svarade på Inzio-frågor för ett bra tag sedan. Inte fasiken har det redovisats någon undersökning.
2015-01-08, 12:02
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Visst fan är det visat att svenska OU väger ner SD:s siffror och höjer upp MP:s siffror. Det finns det ju bevis sen minst 2010 på http://status.st . Nån postade även en länk till statistik från 2006 t.o.m.

Det finns ju ingen mening mer att försöka övertyga dem längre. Vi kommer med siffror, de kommer med icke-bevis t.ex att OU är tillförlitligare än andra i Sverige, t.ex SD-hatande politiker och journalister.

Sen så klart försöker de med att slänga foliehatt och liknande efter oss, ungefär som journalisterna som slänger rasist, nazist efter SD-politiker. När bevisen inte räcker, så kommer glåporden.

Varför är det så viktigt att övertyga oss som inte tror på riggade institut? Jag för min del kunde inte bry mig mindre om din övertygelse.
Du är fri att tro (eller som i ditt fall "veta säkert" med påhittade bevis) vad du vill.
Jag har röstat SD i tre raka val vilket är fler än de flesta i Sverige. Jag kastar inte några glåpord efter er, kallar er inte rasister. Foliehatt skrivs med glimten i ögat.
Att se realistiskt på saker är mitt Privilegium. Agree to disagree.
2015-01-08, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Inizio har ju gjort en undersökning 30 dec till 2 jan. Men man talar endast om hur många som är tror det kan bli nyval trots allt. Inte ett ord om opinionsläget verkar det.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/politik/var-fjarde-svensk-tror-fortfarande-pa-extra-val_4234851.svd

Känns extremt osannolikt att man inte skulle ha frågat om partisympatier också samtidigt.
Deras tidigare mätningar av partisympatier har pågått i 7 dagar per tillfälle. 30 dec-2 jan är bara 4 dagar, den korta tiden tyder på en typisk engångsmätning av opinionen i en viss fråga. Naturligtvis har man frågat om partisympatier i anslutning till det, för att kunna bryta ner i vad respektive partis väljare tror om sannolikheten för nyval, men om det är samma data som används för den reguljära OU är tveksamt. Så brukar det inte vara när t.ex. Novus, Sifo och YG mäter opinionen i enskilda frågor. Däremot brukar svaren ibland redovisas så att man kan extrapolera en hemsnickrad OI ur den, status.st brukar ju göra det ibland när tillfälle ges.
2015-01-08, 12:44
Medlem
Valar.Morghuliss avatar
Hade jag varit inizio och sitter på ett resultat där sd får all time high samtidigt som m rasar ihop så hade jag suttit och ruvat på den mätningen till dagen innan moderaternas stämma.

Behöver inte vara så konstigt att just inizio inte släppt något. Märkligare är det med demoskop.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in