2015-01-07, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Njae, jag tror att det höjer den allmänna känslan av europeisk trötthet över att folk från mellanöstern verkar ha som enda intresse att döda allt och alla, såväl varandra som amerikanska kontorsarbetare i skyskrapor eller folk som ritar roliga teckningar av en arab som levde för 1400 år sen.

Men DÖ och chippendales-syrierna i Östersund kommer att bidra mycket mer till SD:s tillväxt än terrorattacken i Frankrike.

Håller med dig, därför att Frankrike hamnar utanför gränsen för den svenska humanitära stormaktens intressesfär.
Den svenska intressesfären omfattar Norden (ej Baltikum) samt Tyskland, Holland och Storbritannien.

Länder utanför dessa skiter helt vad svenska asylkramare säger, vilket de svenska politikerna är helt medvetna om, och själva inte bryr sig vad som t.ex. polacker, spanjorer, greker o.s.v. bedriver för flyktingpolitik.
Det är ju meningslöst att diskutera med folk som ignorerar en!
Senast redigerad av Hultabultan 2015-01-07 kl. 22:47.
2015-01-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Vad tror du själv då?
Är inte det uppenbart vid det här laget att jag inte ägnar mig åt sådant.
Finns så många som tror. Behövs inte en till.
2015-01-07, 23:35
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Vad ska man tro om effekterna av terrordådet i Frankrike. Kommer det ge SD extra stöd.

Som andra redan har spekulerat i så tror inte heller jag att folk i allmänhet bryr sig så mycket om vad som händer i Frankrike. Däremot tror jag att svenska journalister känner sig betydligt mer träffade av det här. Det är deras kollegor som har blivit angripna och om det är något som tidningarna älskar att skriva om så är det när det har hänt en journalist något.

Förhoppningsvis innebär det att några av våra syltryggar till journalister faktiskt tänker till en extra gång innan dom väljer självcensur och i stället skriver sanningen.
2015-01-08, 00:07
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
En 20%-notering i januari är given, men jag tror inte den lär komma från Inizio. YG och Sentio är de mest givna kandidaterna. Kan finnas något wildcard bland de som inte trixat färdigt med bortfallskompensationen efter valet, t ex Demoskop. Dock inte Sifo som gillar att styra rakt fram i kurvor.

Klart att det inte gör. Inizio kom till efter att Aftonhoran var missnöjd med UM som vara svåra att manipulera. Inizio kommer sakta att dra sig nedåt för att hamna i sällskap med Skop som de som redovisar Sd allra lägst.

De kommer aldrig att antyda att det råder en protest mot DÖ och 20% för Sd. Det passar inte sossarna och Aftonbladet är sossarna och Inizio hanteras alltså av sossarna.

Sentio kanske har Sd på 25% om det är sant att en massa alliansväljare nu säger sig sympatisera med Sd, de gör det i protest. Stödet i praktiken är inte är så stort men naturligtvis ökar antalet äkta sympatisörer.
2015-01-08, 00:13
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Nej. Fungerar inte terrordåd i Stockholm så fungerar nog inte det här. Kanske om det hade hänt i Norge eller Danmark.

Jo då de fungerar som ett lite bidrag till antiislam och det ökar Sd. DN;s kampanj för att skydda moskéer och att det är synd om muslimer föll platt till marken. DN horan
2015-01-08, 00:24
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Klart att det inte gör. Inizio kom till efter att Aftonhoran var missnöjd med UM som vara svåra att manipulera.

Nja, Carl Melin ställde nog upp på alla fyra om så krävdes av Helin. Melin var & är rabiat i sitt hat mot SD och drog sig nog inte för att flytta lite siffror här och där om det efterfrågades.
Uppbrottet mellan UM & AB hade nog ekonomiska förtecken.
2015-01-08, 02:01
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Wow. Hade ingen aning att det skulle väcka så mycket debatt/ont blod (igen) när jag tog upp att jag inte trodde på någon konspiration ifrån instituten.
Verkar som om jag Crispy, bergakungen och någon till, tillhör en väldigt liten minioritet i denna fråga.
Trodde jag inte helt ärligt.

Hoppad det kommer lite siffror snart så den riktiga debatten kan komma igång igen..
Du är inte ensam. Tanken att opinionsundersökningar manipuleras är så befängd att jag inte gitter bemöta den längre. Det är verkligen foliehattsvarning.
2015-01-08, 02:07
Medlem
Nortexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Du är inte ensam. Tanken att opinionsundersökningar manipuleras är så befängd att jag inte gitter bemöta den längre. Det är verkligen foliehattsvarning.

https://www.youtube.com/watch?v=G0ZZJXw4MTA
2015-01-08, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Nej. Fungerar inte terrordåd i Stockholm så fungerar nog inte det här. Kanske om det hade hänt i Norge eller Danmark.

Ett terrordåd i Stockholm skulle definitivt "fungera". Att det inte blev så mycket med Taimor (eller hur han stavar)-händelsen beror för det första på att ingen oskyldig dog, och för det andra på att SD bara suttit i riksdagen i ett par månader vid den tidpunkten. Sker ett terrordåd om en vecka lär det bli annat ljud i skällan.
2015-01-08, 07:51
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid

Din godtrogenhet är monumental. Allt tyder på att det som redovisas är feak, medvetna misslyckanden, ovilja att se systemfelen, anpassning till det politiskt korrekta när det gäller när hur om man ska släppa en undersökning.

Indicierna är överväldigande. Bara de som levt i en rymddräkt i en grotta på månen kan ha undvikit att ta in sanningen om instituten.

Att ett Norskt institut inte låter sig korrumperas det är det främsta av alla tecken på att opinionsinstituten i Sverige går i givakt marsch lika perfekt samordnat som Nordkoreanska soldater.

Dessutom har de engagera särskilda troll att härja i den här tråden.
2015-01-08, 07:56
Medlem
Visst fan är det visat att svenska OU väger ner SD:s siffror och höjer upp MP:s siffror. Det finns det ju bevis sen minst 2010 på http://status.st . Nån postade även en länk till statistik från 2006 t.o.m.

Det finns ju ingen mening mer att försöka övertyga dem längre. Vi kommer med siffror, de kommer med icke-bevis t.ex att OU är tillförlitligare än andra i Sverige, t.ex SD-hatande politiker och journalister.

Sen så klart försöker de med att slänga foliehatt och liknande efter oss, ungefär som journalisterna som slänger rasist, nazist efter SD-politiker. När bevisen inte räcker, så kommer glåporden.
Senast redigerad av delernen 2015-01-08 kl. 08:02.
2015-01-08, 08:54
Medlem
Ledande följdfrågor.

Leading Questions - Yes Prime Minister
Citat:
Ursprungligen postat av Nortexius
https://www.youtube.com/watch?v=G0ZZJXw4MTA

Som jag och säkert andra flera gånger har nämnt
använder flera OI en vetenskapligt felaktig frågeteknik.
De nöjer sig inte med den enda viktiga frågan?
Hur skulle du rösta om det vore val till riksdagen idag?

Gemensamt för telefonundersökningar från
Ipsos, Sifo, Novus och Demoskop är att de försöker
få tveksamma eller ovilliga respondenter att ändå svara
med en eller två ledande följdfrågor.

Novus
http://www.novus.se/vaeljaropinionen/tv4novus-vaeljarbarometer.aspx
Vi ställer först frågan: - Hur skulle du rösta om det vore val till riksdagen idag?

Om intervjupersonen inte uppger ett parti får de följdfrågan: - Vilket håll lutar det åt att du skulle rösta om det vore riksdagsval idag?

Om de fortfarande inte har uppgett ett parti får de följdfrågan: - Vilket parti tycker du är minst dåligt i rikspolitiken?

I redovisningen slås dessa tre frågor samman för att få fram fördelningen av partisympatierna om det vore val till riksdagen idag.

Inizio som gör webbmätningar för Aftonbladet
använder också ledande följdfrågor.

Sentio och YouGov har inga ledande följdfrågor i sina webbmätningar.
De hade inte United Minds heller i sina webbmätningar.
Senast redigerad av amalrik 2015-01-08 kl. 09:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in