2015-01-08, 11:47
Medlem
Aftonbladet:
Citat:
"Enligt franska källor så ska morgonens händelse ha koppling till händelsen igår. Exakt hur kopplingen ser ut är dock oklart."

(inte exakt citerat, men nästan)
Citera
2015-01-08, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Kollar också på CNN. Är det poliserna där som omringar något område för att gå in i något hus?
Länk? Har en cnn-livestream uppe, men ser bara reportrar som babblar.
Citera
2015-01-08, 11:49
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickardnord
oväntat
Vem fan har sagt att det är oväntat, men just att en insats skall försegå är oväntat redan nu, trodde själv gm männen var utanför frankrike redan.

Tror inte de två händelserna har samma gm.
Citera
2015-01-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBeets
Lust att länka? Jag hittar inte.

http://edition.cnn.com/2015/01/08/europe/charlie-hebdo-paris-shooting/index.html
Den enda livestreamen jag hittar på Cnn och är den jag kollar på.

Edit: Herrejävlar hur trött är jag?
Jag har "kollat" på en filmsnutt på 3:35 minuter om och om igen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBeets
Lust att länka? Jag hittar inte.

Skulle också uppskatta länk!

Så, vad tror ni att deras plan är nu? Gömma sig, utföra fler dåd eller vänta på polisen och försöka döda så många dom kan?
Citera
Medlem
HerroFruBolls avatar
Jag har alltid varit en stor beundrare av arabiska terrorister pga deras mod när de, beväpnade till tändrerna, vågar angipa obeväpnade och oskyldiga civila.
Förutom mod tycks de båda franska terroristerna också vara utrustade med intelligens också, när de lämnar kvar ett id-kort i flyktbilen.
Så definitionen på en arabterrorist är en modig och intelligent varelse som arbetar hårt för att muslimer ska (av)skys av alla icke-muslimer.
Citera
Medlem
Xfiless avatar
Nu uppger Al Jazeera att fransk polis säger sig ha lokaliserat de två bröder som misstänks för terrordådet i går. Franska medier är lite mer försiktiga och uppger att de två männen kan ha lokaliserats i Aisne i norra Frankrike.
Citera
2015-01-08, 11:54
Medlem
syscrashs avatar
Viktigt att man tar dessa islamistiska terrorister levande så att de inte får dö "martyrdöden".
Citera
2015-01-08, 11:57
Medlem
crossoftormentss avatar
fråga: vad säger muslimvärlden om detta på det stora hela?
Citera
2015-01-08, 11:58
Medlem
okok1s avatar
CNN: http://www.livenewschat.eu/breaking/
Citera
2015-01-08, 11:58
Medlem
Varför har varken AQ eller IS tagit på sig skulden? GM skrek att han tillhörde AQ samt att IS dagen innan skrev att de skulle hämnas?
Citera
2015-01-08, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dentrogne
När sånt här händer, varför tar inte alla muslimer avstånd för detta? Varför går inte alla Imamer ut i Sverige och berättar att de tar kraftigt avstånd för detta? Varför visar inte muslimerna sitt agg mot dessa personer?

Har några muslimska vänner som jag diskuterade med, och de tar avstånd för det. Men de håller med och undrar vart alla muslimer är när sånt händer?

Har du sovit under en sten? Islamiska förbundet i Sverige har tagit avstånd. Det muslimska institutet i Kairo som har hög legitimitet bland muslimer fördömer dådet. Kolla lite på twitter så ser du att alldagliga muslimer tar avstånd från dådet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in