2015-01-08, 10:50
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Vilken utav dessa versioner gäller enligt Corinne Rey?

http://www.expressen.se/nyheter/hon-tvingades-slappa-in-garningsmannen/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20122961.ab
På vilket sätt skiljer de sig åt menar du?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Absolut, misstänkta. Låter dock rätt troligt att det är dem. Men vi får vänta till bekräftelse.

Jag tycker inte att de är troligare än någon annan i nuläget, finns inget som talar för dem mer än de påstådda id-handlingarna, tvärtom, polisen uppges ha haft dem under observation och har inte sett något som har talat för förberedelse till ett attentat. (Källa:Expressen livechat)

Antingen är polisen usel eller så är bröderna genier, inget av alternativen är särskilt troliga anser jag.
Citera
Medlem
Har någonting framkommit om den påstådda flyktbilen man tror sig ha funnit? Går den att knyta till någon av de misstänkta? DNA? Inte va?

Att "glömma" ID-kort i flyktbilen är mer än lovligt klantigt. Luktar avledningsmanöver eller false flag lång väg. Någon har röjt islamistbröderna ur vägen, tagit deras ID-kort och utfört dådet i deras namn. Kan vara extremhögern (tidningen gick rätt hårt åt dem också) eller andra, men en troende muslim skulle knappast yttra profetens namn samtidigt som han dödar en annan människa (polisen på trottoaren), det skulle anses lika hädiskt som nidbilderna.

Kalla mig foliehatt, men det är något som inte stämmer med det här.
Citera
2015-01-08, 10:51
Medlem
omahafittans avatar
SvD skriver i sin liverapportering att flera moskeer attackerats. Shit is going down
Citera
2015-01-08, 10:52
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stevie
@juanitafranden 10:15
Flera skolkamrater uppger att han var i skolan vid tiden för dådet och en hashtag med 18-åringens namn + "oskyldig" trendar i Frankrike.
"Flera" klasskamrater?

Det räcker väl med att en eller ett par likasinnade har spridit det ryktet för att det skall växa ...

Intressant är väl i så fall huruvida personal faktiskt sett honom och om han finns på några närvarolistor, övervakningsfilm el dylikt.
Citera
2015-01-08, 10:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stevie
@juanitafranden 10:15
Flera skolkamrater uppger att han var i skolan vid tiden för dådet och en hashtag med 18-åringens namn + "oskyldig" trendar i Frankrike.

Vet du vilken skola? Är det en muslimsk skola ger jag inte mycket för det alibit. Har du länkar till mer information?
Citera
2015-01-08, 10:53
Medlem
såklart att dom där "tappade id korten" bara är en undan manöver( alltså fake) för att få mer försprång..

annars är dom extremt klantiga..
Citera
2015-01-08, 10:55
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Åandrasidan borde de trätt fram så fort de insåg att de var eftersökta om de är oskyldiga och har alibi till det. Att de gömmer sig talar för att de inte är oskyldiga.

Skulle tro att de som gömmer sig är oskyldiga bulvaner som leker katt och råtta med polisen medan gärningsmännen flyr landet.När de eftersökta blir fast så kommer de att presentera ett alibi.Allt var nog planerat in i minsta detalj.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Har någonting framkommit om den påstådda flyktbilen man tror sig ha funnit? Går den att knyta till någon av de misstänkta? DNA? Inte va?

Att "glömma" ID-kort i flyktbilen är mer än lovligt klantigt. Luktar avledningsmanöver eller false flag lång väg. Någon har röjt islamistbröderna ur vägen, tagit deras ID-kort och utfört dådet i deras namn. Kan vara extremhögern (tidningen gick rätt hårt åt dem också) eller andra, men en troende muslim skulle knappast yttra profetens namn samtidigt som han dödar en annan människa (polisen på trottoaren), det skulle anses lika hädiskt som nidbilderna.

Det är precis min alternativa teori som jag har lanserat, jag är också en foliehatt. Lägg härtill rapporter om påstådda attentat mot moskéer, obekräftat vad jag känner till, men om det stämmer så passar det väl in i teorin.
Citera
Medlem
B3rt3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott

Tror att det tar lite längre tid att säkerställa DNA-spår.
Citera
2015-01-08, 10:56
Medlem
Busstations avatar
För er som ser på BBC,sa dom att en moské blivit attackerad med granater eller hörde jag fel?
Citera
2015-01-08, 10:57
Medlem
Jofs avatar
Tror inte det är proffs. Rör sig inte som proffs. Går mitt i gatan ex v. Men har säkert gjort militärtjänst = kan skjuta med automatvapen (Varför skriver någon i media att det inte är lätt?? Det enda som kan vara lite knepigt är att skjuta ETT skott).
Att lämna kvar id är en avledningsmanöver. Så klantig kan inte ens en lekman vara. Ett proffs har inget ID på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in